İmar Barışı zamanı

13 milyon konutun imar ve iskan sorununu çözmesi hedeflenen “Yapı Kayıt Belgesi Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar” başlıklı tebliğ, Resmi Gazete’de yayınlandı. İmar Barışı, İzmir’de 1 milyon 250 bin yapıyı kapsıyor


  • Oluşturulma Tarihi : 07.06.2018 10:37
  • Güncelleme Tarihi : 07.06.2018 10:37
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İmar Barışı zamanı haberinin görseli

KENAN YEŞİL

Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca, kamuoyunda “İmar Barışı” olarak bilinen ve 13 milyon konutun imar ve iskan sorununu çözmesi hedeflenen ‘Yapı Kayıt Belgesi’ verilmesine ilişkin düzenlemenin usul ve esasları belirlendi. Çevre ve Şehircilik ile Maliye Bakanlıkları tarafından hazırlanan, “Yapı Kayıt Belgesi Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar” başlıklı tebliğ, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. İmar Barışı ile ilgili açıklamalarda bulunan Çevre ve Şehircilik İzmir İl Müdürü Selahattin Varan, İmar Barışı ile vatandaşın beklediği çözümlerin sunulacağını ve İzmir’de yaklaşık 1 milyon 250 bin yapıda İmar Barışı sağlanacağını söyledi.

İmar Barışı ile yıllardır vatandaşın beklediği, strese girdiği konuların çözüme kavuşacağını belirten Çevre ve Şehircilik İzmir İl Müdürü Selahattin Varan, bu uygulamanın İzmir’de yaklaşık 1 milyon 250 bin yapıyı kapsadığını ifade ederek, “İmar Barışı ile kırsal alandan kente göçmüş ve ailesi için konut yapmış ama bir türlü elektrik ve suyunu bağlatamamış vatandaşlarımızın önünü açacak. İmar Barışı ile vatandaşın beklediği çözümler sunulacak. Vatandaşın önüne engel olan her şey ortadan kaldırılacak. Devletimiz vatandaşımız için ciddi hizmetleri ayağına getiriyor. İmar Barışı ile Türkiye’de 13 milyon yapı içerisindeki vatandaşı ilgilendiriyor. İzmir’de ise bu rakam biraz yüksek. Yaklaşık 1 milyon 250 bin yapıda İmar Barışı sağlamasını ve inşallah yıl sonuna kadar da neticelenmesini bekliyoruz” diye konuştu.

KAHVE İÇERKEN BAŞVURU YAPABİLECEK

İmar Barışı başvurusunun e-devlet üzerinden çok basit bir şekilde yapılabileceğini belirten Varan, “İmar Barışı konusunda vatandaşımız çok basit bir şekilde ilerleyecek. Vatandaşımız e-devlet üzerinden başvuru yapacak. Her vatandaşın anlayacağı şekilde sistem oluşturuldu. E-devlet sistemi üzerinden bilgiler veriliyor. Verilen bilgilerin karşılığı oluşturulduğu zaman yapı kullanım belgesini e-devlet üzerinden tekrar sisteme yüklüyoruz. Hiç kimseye gitmeye gerek yok. Bilgi ve belgeleri toparlıyorsunuz. Sistem üzerinden belediyelerdeki başvuru sisteminden yararlanıyorsunuz. Vatandaş evinde oturarak, kahve içerek bunu sonuçlandırıyor” dedi.

BAŞVURULAR E-DEVLET ÜZERİNDEN

Yapı Kayıt Belgesi için müracaatlar, yapı maliklerinden herhangi birisi veya vekili tarafından, e-Devlet üzerinden “Yapı Kayıt Belgesi Formu”nun doldurulmasıyla veya kurum ve kuruluşlara yapılabilecek. Müracaatların e-Devlet üzerinden yapılması durumunda, formun eksiksiz olarak doldurulması ve Yapı Kayıt Belgesi bedelinin yatırılmasından sonra Yapı Kayıt Sistemi tarafından oluşturulan yapı belgesi, talepte bulunan yapı sahibince e-Devlet kanalıyla alınabilecek. Başvuru kurum ve kuruluşlara yapılmışsa, Yapı Kayıt Belgesi Formu müracaat sahibinin beyanına göre eksiksiz doldurulup Yapı Kayıt Belgesi bedelinin yatırılması sağlandıktan sonra form sistem üzerinden onaylanmak üzere müdürlüğe gönderilecek. Daha sonra bir örneği talepte bulunan yapı sahibine verilecek. Uygulama kapsamında her yapı için sadece bir Yapı Kayıt Belgesi düzenlenecek.