YEREL

İZSU’dan Ayrancılar’a 17.3 milyon liralık yatırım

Torbalı ilçe merkezinde 46.7 milyon liralık tarihi yatırımla şebeke yenileme çalışmalarını sürdüren İZSU Genel Müdürlüğü, şimdi de ilçenin yoğun yerleşim yerlerinden biri olan Ayrancılar Mahallesi’nin alt yapı sorununa el attı. Ayrancılar'da kaçaklara neden olan eski asbestli içme suyu şebekesi, uzun ömürlü ve basınca dayanıklı borularla yenilenecek

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, 2004 yılından bu yana Torbalı’ya35 milyon liralık yatırım yaparak pek çok önemli alt yapı sorununu çözdü. 7.2 milyon liralık yatırımla Torbalı arıtma tesisi, 5,1 milyon liralık yatırımla da Ayrancılar-Yazıbaşı atık su arıtma tesisleri hizmete alındı. 46 su kuyusu açılarak Torbalı’nın susuzluk sorunu çözüldü. 368 kilometre uzunluğunda içme suyu ve96.5 kilometrelik kanal şebekesi döşendi.

HAT YENİLENİYOR

46.7 milyon liralık yatırımla ilçenin970’lerden kalma içme suyu şebekesini de yenileme çalışmalarını sürdüren İZSU, son olarak Ayrancılar Mahallesi’nin eskiyen ve kaçaklara neden olan içme suyu hatlarını yenilemek için harekete geçti. İhale süreci tamamlanarak firma ile sözleşme imzalandı. Önümüzdeki günlerde başlayacak ve7 milyon 334 bin liraya mal olacak yatırım 600 günde tamamlanacak. Yatırım kapsamında 99 kilometre PVC şebeke ile5 kilometrelik asbest iletim hattı, uzun ömürlü ve basınca dayanıklı borularla yenilenecek. Çalışmalar kapsamında yeni terfi merkezi de yapılacak. (İHA)