Avrupalı Türk markalarından birleşme vurgusu

Avrupalı Türk Markalar Birliği, İngiltere'deki farklı sektör temsilcilerini yemekli organizasyonda bir araya getirdi.


  • Oluşturulma Tarihi : 27.02.2017 08:37
  • Güncelleme Tarihi : 27.02.2017 08:37
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Avrupalı Türk markalarından birleşme vurgusu

Ekonomist Nazif Akpınar'ın moderatörlüğünü yaptığı 'Marka Etkinliği', MÜSİAD İngiltere Başkanı Uğur Yılmaz, yönetim kurulu üyeleri, İş Bankası Edmonton Müdürü Kutan Kudret, İngiltere Türkiye Sağlık Elemanları Birliği “İTSEB Başkanı Dr. Ali Demirbağ, UETD Başkanı Dr. Turhan Özen, Çanakkale Anma Platformu Başkanı Servet Hassan, İngiltere Türk Dünyası Platformu Başkanı ve işadamı Atilla Abacıoğlu, gıda, turizm, hukuk, tekstil, inşaat, vize danışmanlığı, mobilya, ev tekstili sektörlerinin temsilcilerinden oluşan seçkin katılımcılarla gerçekleşti. Etkinliğe Başkonsolos Çınar Ergin ve Ticaret Ataşesi Aytuğ Göksu hazır bulundu.

DAHA İYİ İŞLER

Avrupalı Türk Markalar Birliği Başkanı Cafer Mahiroğlu, birlik ve beraberliği vurgulayan konuşmasında şunları söyledi: "Bizler, Avrupa'da yaklaşık 6 milyonun üzerinde bir nüfusuz. Komşularımız, arkadaşlarımızla 70-80 milyon bir nüfus söz konusu. Ülkemiz ekonomisine ciddi derecede katkı sağlıyor ve destek veriyoruz. Ama bunu daha organizeli bir hale getirmek, ciddi bir şekilde daha anlamlandırmak ve ülkemiz ile birlikte daha üstlere çıkarmak birlik ve organize halde tek bir hedefte birleşmemiz gerekiyordu. Hep birlikte ülkemizin milli gelirini artırma hedefine odaklanmamız gerekiyordu. Bizim ekonomimizi güçlendirmek için çekici güç hep Avrupa ülkeleri oldu. Oysa çekici güç de biz olmalıyız diye düşünerek daha organizeli bir şekilde, daha iyi şeyler yapacağımıza inanıyorum."

Türkiye'nin Londra Ticaret Müşaviri S. Aytuğ Göksu etkinlikte yaptığı konuşmada, yakın dönemde dünya ekonomisinde ve ticaretinde yaşanan yavaşlama, Brexit'in etkileri ve ABD seçimlerinin yansımaları ile yükselen popülizme işaret etti. Sterlinde yaşanan düşüşün ihracatı olumlu, ithalatı ise olumsuz etkilediğini belirten Göksu, yabancı ürünlerin daha pahalı hale geldiğinin altını çizdi.

Konuşmasında markalaşmanın önemine dikkat çeken Aytuğ Göksu, rekabetin giderek keskinleştiği dünyada, kimlerle nasıl rekabet edileceğinin bilinmesi gerektiğinin altını çizdi. (DHA)

Haber Merkezi