Sayfa Yükleniyor...
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-ticaret Meclis Başkanı ve Gitti Gidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı, küresel oyuncuların Türkiyedeki e-ticaret pazarına yönelmesinin kendilerini şaşırtmadığını belirterek, Bu durum, sektörün ülkemizde ne kadar güçlü bir gelecek vaat ettiğinin de kanıtı dedi.
Kantarcı, yaptığı açıklamada, TOBB e-ticaret Sektör Meclisi kurulurken en önemli amaçlarının Türkiyede e-ticaret sektörünü büyütmek ve bundan sonraki dönemde kamu ve özel sektörün e-ticaretin gelişmesini sağlayacak süreçlerde birlikte çalışmalarına olanak sağlamak olduğunu belirtti. Yurt dışında faaliyet gösteren e-ticaret sitelerinden yapılan alışverişlerde uygulanması gündeme gelen stopaj kesintisinin vergi kaybını önlemek için planlandığını dile getiren Kantarcı, söz konusu uygulamanın Türkiyede potansiyel gören ve bu pazara girmek isteyen uluslararası e-ticaret oyuncularını yatırım yapmaya teşvik edeceğini belirtti.
EN KRİTİK KANAL E-TİCARET
E-ticaretin, ihracatın artırılması için en kritik kanallardan biri olduğunu vurgulayan Kantarcı, şunları söyledi: Bu önemli ihracat kanalının önünde, sektörün büyümesini kısıtlayan, aşılması gereken bariyerler bulunuyor. İade ve gümrük süreçlerinin, sınır ötesi ticareti destekleyecek şekilde kolaylaştırılması ve maliyetlerinin azaltılması, teşvik paketleri ile perakendecilerin e-ihracat faaliyetlerinin desteklenmesi, uluslararası taşımacılık ücretlerinin düşürülmesi, Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesinin karayolunu da kapsayacak şekilde genişletilmesi, e-ihracat rakamlarının ülke ve firma bazlı aksiyonlara imkan tanıyacak şekilde raporlanması ile Türkiyenin e-ihracat büyümesi desteklenebilir dedi. Dünyada e-ticarette sınır ötesi ticaret hacminin 2016 yılında 400 milyar dolar seviyesine ulaştığını hatırlatan Kantarcı, bunun her yıl ortalama yüzde 27 büyüyerek 2020 yılında 1 trilyon dolara yaklaşmasını beklediklerini ifade etti. Türkiyenin pastadan pay almak için bu kanala yoğunlaşması gerektiğine dikkati çeken Kantarcı, E-ihracat ekosisteminde yerimizi ivedilikle almak için ülke olarak çalışmalarımızı hızlandırabilirsek, ileride ekonomik büyüme anlamında da yüz güldüren sonuçlar elde edebiliriz diye konuştu.
DİKKAT ÇEKİCİ BİR POTANSİYEL
E-ticaretin dünyada cazibesini korumaya devam ettiğine değinen Kantarcı, Türkiyede yaklaşık 47 milyon internet kullanıcısı olduğunu dile getirdi. Bu rakamla ve gelişen e-ticaret hacmiyle dünyanın önde gelen e-ticaret şirketlerinin Türkiye pazarına girmek istediğini vurgulayan Kantarcı, şunları söyledi: Küresel oyuncuların Türkiye pazarına yönelmesi esasında bizi şaşırtmıyor. Bu durum, sektörün ülkemizde ne kadar güçlü bir gelecek vadettiğinin de kanıtı. Söz konusu girişimlerin Türkiyede e-ticaretin gelişimi açısından faydalı olacağını düşünüyorum. Çünkü potansiyelini tam olarak ortaya koyan, dünya standartlarında dinamizme sahip bir e-ticaret ekosistemi oluşması için Türkiyede daha gidilecek çok yol var dedi. Kantarcı ayrıca Türkiyedeki e-ticaret sektörünü küresel rekabete sağlıklı bir şekilde entegre etmek için çalışmaların devam ettiğini de sözlerine ekledi. (AA)
Haber Merkezi