Vodafone ve Tabit’ten örnek yatırım

Vodafone, Türkiye’deki 10. yılında, Dijital Dönüşüm Hareketi kapsamında kırsal alana yönelik kalkınma seferberliği başlatarak, tüm dünyaya ilham verecek yeni bir yatırımı hayata geçirmek için düğmeye bastı


  • Oluşturulma Tarihi : 06.08.2016 08:23
  • Güncelleme Tarihi : 06.08.2016 08:23
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Vodafone ve Tabit’ten örnek yatırım

Vodafone Türkiye, “4bucakG” stratejisi doğrultusunda, iş ortağı TABİT ile birlikte Vodafone Çiftçi Kulübü’nden sonra tüm ülkelere örnek olacak, dünyanın ilk akıllı köyünü Aydın’da kuracak.

Modern sera uygulamalarından toprak analiz laboratuvarına, modern meyvecilik alanından hayvancılık çözümlerine kadar uçtan uca dijital teknolojilerle donatılacak olan Vodafone Akıllı Köy ile sürdürülebilir verimlilik artışının sağlanmasının yanı sıra köyden kente göçün azaltılması da hedefleniyor. Vodafone Akıllı Köy’ün ayrıca, model olarak domino etkisiyle yayılması, böylece kırsal alanda başlatılan Dijital Kalkınma Seferberliği’nin Türkiye’deki 38 bin köy ve kırsal yerleşkeye ulaşması da hedefler arasında bulunuyor. Toplam 298 dönüm arazide kurulacak Vodafone Akıllı Köy için 10 yılda yaklaşık 23 milyon TL’lik yatırım yapılacak.

Türkiye’de tarımın dijitalleşmesine öncülük ederek kırsal kalkınmaya katkıda bulunmayı hedefleyen Vodafone, 2009 yılında Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın himayesinde çiftçilere odaklı ilk sosyal iş modeli olarak hayata geçirdiği ve bugün itibariyle 6 Vodafone ülkesinde daha kullanılan Vodafone Çiftçi Kulübü programının ardından, dünyanın ve Türkiye’nin ilk akıllı köyünü Aydın’ın Koçarlı İlçesi’ne bağlı Kasaplar Köyü’nde kuracak. Vodafone Türkiye ve TABİT ortaklığında çiftçilerin ekonomik ve sosyal kalkınmasına destek olma hedefiyle hayata geçirilen Vodafone Akıllı Köy projesine 10 yılda yaklaşık 23 milyon TL’lik yatırım yapılacak.

DÜNYAYA ÖRNEK OLACAK

Vodafone Akıllı Köy projesiyle çiftçilerin ekonomik, çevresel ve sosyal gelişimine, dolayısıyla kırsal alanda sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmayı hedeflediklerini söyleyen Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, şöyle devam etti: “Vodafone Akıllı Köy, halihazırda 62 milyar dolar seviyesinde olan tarım ekonomisini teknolojinin yardımıyla artırmayı tetikleyecek modeli ortaya koyuyor. Bu projeyle, 2 yıl sonra hane başına yılda yaklaşık 40 bin TL gelir artışı hedefliyoruz. Diğer yandan, burada kuracağımız akıllı sistemler sayesinde toprak ve su kirliliğinin önüne geçerek tarımsal kaynakların sürdürülebilirliğini sağlayabileceğiz. En az teknolojik katkı kadar önem verdiğimiz bir diğer hedefimiz ise sosyal gelişim. Kırsalda refah düzeyini artırmak istiyoruz. Çocuklar, gençler ve kadınlar için sosyalleşme ve eğitim programlarımız olacak. Vodafone Akıllı Köy projesiyle, çiftçiliği tercih edilen bir meslek haline getireceğimize ve köyden kente göçü azaltabileceğimize inanıyoruz. Burada kuracağımız modelin hem Türkiye’deki diğer köyler hem de diğer Vodafone ülkelerine örnek olacağını düşünüyoruz. Vodafone Akıllı Köy’deki modelin tüm Anadolu’ya domino etkisiyle yayılmasını, böylece kırsal alanda başlattığımız Dijital Kalkınma Seferberliği’nin Türkiye’deki 38 bin köy ve kırsal yerleşkeye ulaşmasını hedefliyoruz.”

SOSYALLEŞME VE EĞİTİM PROGRAMLARI DÜZENLENECEK

Vodafone Akıllı Köy’de eğlenme, öğrenme ve sosyalleşme faktörlerini bir arada tutabilecek programlar da hızla devreye alınacak. Çiftçiler, çocuklar, gençler ve kadınlar için “yaşayarak öğrenme kamplarının” yapılmasının hedeflendiği köyde, Yetişkin Çiftçi Eğitim Programı, Mesleki Deneyim Paylaşım Kampı, Genç ve Çocuk Çiftçiler Kampı, Doğa ve Doğal Yaşam Kampı ve Tarım Teknolojileri Zirvesi gibi etkinlikler düzenlenecek. Vodafone Akıllı Köy, yurtiçi ve yurtdışından çiftçi, öğrenci ve ailelerin de ziyaretine açık olacak.

VODAFONE ÇİFTÇİ KULÜBÜ, 1,4 MİLYON ÇİFTÇİYE ULAŞTI

Vodafone Türkiye’nin Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın himayesinde, Tarım ve Kredi Kooperatifleri’nin işbirliğiyle 2009 yılında hayata geçirdiği Vodafone Çiftçi Kulübü programı ile bugüne kadar dünyada 3 milyon, Türkiye’de 1,4 milyon çiftçiye ulaşıldı. Türkiye’de 890 bin üyesi bulunan program, 6 Vodafone ülkesinde (Mısır, Hindistan, Gana, Kenya, Tanzanya, Yeni Zelanda) daha kullanılıyor. Program kapsamında yer alan Çiftçi Haber Paketi ile 88 ürün çeşidine ve 957 ilçeye özel içerikler sunuluyor. Diğer yandan, bugüne kadar Çiftçi Haber Paketi üzerinden 1,1 milyon farklı içerik paylaşılırken, 871 milyon SMS gönderildi. Çiftçi İlan Servisi üzerinden 38 bin ilan gönderimi yapıldı. Vodafone Çiftçi Eğitim Tırı ile 495 ilçe/köy ziyaret edildi ve 9 milyon kişiye ulaşıldı. Vodafone Çiftçi Kılavuzu mobil uygulaması 16 bin kullanıcı tarafından indirildi. Çiftçi Sağlığı paketinden ise 32 bini aşkın çiftçi yararlanıyor. (HABER MERKEZİ)

Haber Merkezi