Sayfa Yükleniyor...
Facebook IQ, mobil oyun trendleri ile ilgili yaptığı yeni bir araştırmanın sonuçlarını açıkladı
Facebook IQ, mobil oyun trendleri ile ilgili yaptığı yeni bir araştırmanın sonuçlarını duyurdu. Aralarında Türkiyenin de bulunduğu, Kuzey Amerika, Latin Amerika, Avrupa, Orta Doğu ve Asyadaki on iki ülkeden 18 yaş üstü katılımcılarla gerçekleştirilen araştırmadan çıkan sonuçlar şu şekilde sıralanıyor:
Oyun severler her yerde, her zaman oyun oynuyor. Araştırmaya katılan mobil oyun severlerin yüzde 45i beklerken, yüzde 21i ise iş yerlerinde oyun oynuyor.
Gelişmekte olan pazarlardaki oyun severler, gelişmiş pazarlardaki oyun severlere kıyasla akıllı telefonlarını 1,8 kat daha birincil oyun cihazları olarak tercih ediyor ve her bir oyun süresince akıllı telefonlarında fazladan 16 dakika geçiriyor.
Türkiyedeki oyun severlerin yüzde 73ü, akıllı telefonlarını birincil oyun cihazı olarak kullanıyor. Akıllı telefonları yüzde 71 ile bilgisayarlar, yüzde 30 ile tabletler ve yüzde 16 ile konsollar takip ediyor. Türk oyun severlerin yüzde 45i seyahat ederken, yüzde 44ü beklerken ve yüzde 24ü iş yerlerinde oyun oynuyor.
OYUN SEVER PROFİLİ DEĞİŞİYOR
Kadınlar da akıllı telefonlarında en az erkekler kadar çok oyun oynuyor. Araştırmanın gerçekleştirildiği on iki pazardaki akıllı telefonlarında oyun oynayanların ortalama yüzde 47sini kadınlar, yüzde 53ünü erkekler oluşturuyor.
Türkiyede akıllı telefonlarında oyun oynayanların yüzde 44ünü kadınlar, yüzde 56sını erkekler oluşturuyor.
AŞKTA VE OYUNDA HER YOL MUBAH!
Mobil oyun severler, mobilde oyun oynamayanlara göre 2,7 kat daha fazla bir topluluğa ait olma duygusu ile oyun oynuyorlar. Mobil oyun severler, arkadaşlarını yenmek için oyunlara para ödemeye 2,9 kat daha meyilliler.
Türkiyedeki mobil oyun severlerin yüzde 39u sosyal ilişkiler için oyunlarda vakit geçiriyor. Türk mobil oyun severlerin yüzde 30u ise topluluğun diğer üyeleri oynamayı bıraktığında oyunları terk ediyor.
KEŞFET, OYNA, PAYLAŞ
Araştırmanın gerçekleştirildiği on iki pazardaki oyun severlerin ortalama yüzde 68i, yeni oyunları sosyal ağlarda keşfettiğini belirtiyor. Türkiyede ise bu oran yüzde 78 civarında seyrediyor. Türkiyede sosyal ağları sırasıyla yüzde 73 ile fotoğraf/video servisleri ve yüzde 68 ise sohbet uygulamaları takip ediyor.
OYUNLAR EN ÇOK PRİME TİMEDA OYNANIYOR
Araştırmanın gerçekleştirildiği on pazardaki mobil oyun severlerin yüzde 43ü ebeveynlerden oluşuyor ve mobil oyun oynayan ebeveynler, bunu en çok akşam saatlerinde (17:00 20:00 arası) yapıyor.
Mobil oyun oynayan ebeveynlerin yüzde 83ü, oyun uygulamalarını çocukları için satın alıyor.
Türkiyede ise mobil oyun severlerin yüzde 48ini ebeveynler oluşturuyor ve bunların yüzde 68i, en çok akşam saatlerinde (17:00 20:00 arası) oyun oynuyor. Buna ek olarak mobil oyun sever ebeveynlerin yüzde 90ı mobil oyunları aile aktivitesi olarak oynadığını belirtirken yüzde 95i, çocukları ile eğitici aktivite amaçlı mobil oyunlar oynadığını ifade ediyor. Söz konusu ebeveynlerin yüzde 85i,oyun uygulamalarını çocukları için satın alıyor. (İHA)
Haber Merkezi