Sayfa Yükleniyor...
Dijital Dönüşüm vizyonu doğrultusunda kurumların iş yapış şekillerini iyileştirecek ve onlara verimlilik katacak çözümler sunan Vodafone, Türkiyenin dijital röntgenini çekmeye devam ediyor
Türkiyenin Dijital Dönüşümüne liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, kurumların dijitalleşmesi hedefiyle hayata geçirdiği Yarına Hazırım Platformu kapsamında işletmelerin ardından sektörleri de mercek altına alıyor.
İlk olarak Türkiye ekonomisinin lokomotifi inşaat sektörünün röntgenini çeken Vodafone, şantiyeden proje ekiplerine, sektörün her kademesinde uçtan uca dijitalleşme için gerekli verileri ortaya koydu. Sektörleri dijitalleştirirken önce ihtiyacı anlamaya yönelik kapsamlı araştırmalar yapan, ardından elde ettiği bulgular doğrultusunda ilgili sektörün dijitalleşmesini kolaylaştıracak çözümler sunan Vodafone, inşaat sektörü için gerçekleştirdiği dijitalleşme araştırması ve endeks çalışması ile Türkiyede bir ilke imza attı.
BİN 308 FİRMAYLA GÖRÜŞÜLDÜ
Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi tarafından yapılan araştırmada toplam bin 308 firmanın dijitalleşme endeksi hesaplandı. Buna göre, yaklaşık 63 bin işletmenin faaliyet gösterdiği ve 2 milyon çalışanla yüzde 10luk istihdam payına sahip olan inşaat sektörünün yüzde 47lik dijitalleşme endeksi ile Türkiye ortalaması olan yüzde 53ün altında kaldığı görüldü. KOBİ pazarının en büyük sektörü olarak Türkiyenin ekonomik kalkınmasında önemli bir yere sahip olan inşaat sektöründe, var olan çözümlerin kullanılmadığı, özellikle şantiyelerde dijitalleşme için atılması gereken adımların olduğu tespit edildi.
Sektörleri dijitalleştirmenin ilk adımının ilgili sektörü çok iyi anlamak, ikinci adımın ise ihtiyaca uygun çözümler sunmak olduğunu belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, şunları söyledi:Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi olarak, Türkiye'nin dijital dönüşümüne liderlik etme vizyonumuz doğrultusunda, ülkemizdeki işletmelerin telekomünikasyon ihtiyaçlarına yönelik uçtan uca çözümler geliştiriyor ve uyguluyoruz. Bu kapsamda, sadece kurumların değil sektörlerin de dijital iş ortağı olarak tek çatı altında sunduğumuz çözümlerle, dijital bağlantılı yaşamı kolay ve erişilebilir kılmayı hedefliyoruz. Öncelikle ihtiyacı anlamaya yönelik kapsamlı araştırmalar gerçekleştiriyor; daha sonra sektörel ihtiyaçlara uygun çözümler geliştiriyoruz. Bu doğrultuda, Yarına Hazırım Platformu ve Vodafone Dijitalleşme Endeksi ile sektörlerin dijitalleşme endeksini ölçüyoruz.
Vodafoneun Yarına Hazırım Platformuna katılarak dijitalleşme endeksini hesaplayan inşaat şirketlerinden elde edilen verilere göre:Her 10 işletmeden 6'sının proje tanıtımını etkili yaparak müşteri yönetimini ve bağlılığını artıracak çözüme ihtiyacı var. Ancak, işletmelerin yüzde 64'ü proje tanıtım ve yeni satış imkânı sağlayan çözümleri kullanmıyor. Bu çözümleri kullanan işletmeler ise yüzde 35e varan oranda daha fazla müşteri adayına erişim sağlıyor.Her 10 firmadan 4ünün şantiye alanında ve ofis dışında ustası, kalfası ya da satış elemanı bulunuyor. Ancak, yüzde 80i şantiyelerini denetleyebilecekleri ya da satış ekipleri ile anlık iletişim kurarak onları uzaktan yönetebilecekleri bir uygulamayı kullanmıyor.İnşaat sektörünün en büyük ihtiyacını 7/24 iş takip çözümlerinin kullanılması oluşturuyor. Sektör çalışanları, proje dosyalarından tekliflerine, tüm belgeleri her an her yerde yanlarında taşıyabiliyor. Dosyalarını bulut ortamında güvenle saklayarak yüksek boyutta e-posta gönderip alarak iş verimliliğini artırabiliyor. (HABER MERKEZİ)
Haber Merkezi