Sayfa Yükleniyor...
Son zamanlarda kullanıcı sayısını ciddi oranda artıran Instagramın, Keşfet özelliğinde yeni bir açık ortaya çıktığı öne sürüldü. Bu açığı Dijital Medya Uzmanı Abdulkadir Mercanoğlu anlattı
F1 Medya Dijital Medya Uzmanı Abdulkadir Mercanoğlu, milyonlarca kişinin hesabı bulunan Instagramın Keşfet özelliğinde yeni bir açık ortaya çıktığı söyledi. Açıktan faydalanan kullanıcıların, az sayıda takipçileri olmasına rağmen paylaşımlarını Keşfet bölümünde gösterebildiğini belirten Mercanoğlu, Instagramda yeni trend, paylaşımları Keşfet sayfasına düşürmek. Keşfete düşen bir paylaşımı, fotoğraf ya da video, paylaşan kişinin takipçisi olmayanlar da görebiliyor. Bu sayede çok sayıda etkileşim yani beğeni, yorum ve paylaşım alabiliyor. Bir paylaşımın Keşfet bölümünde gözükmesi kullanıcılar açısından önem taşıyor. Bir paylaşımın Keşfette gözükebilmesi, çok sayıda etkileşim almasına bağlı. Bu yüzden de sadece yüksek takipçisi bulunan hesapların paylaşımları Keşfette gözüküyor" dedi.
KEŞFETE DÜŞME İHTİMALİ ARTIYOR
Ancak takipçi sayısı az olan ya da popüler olmayan bazı Instagram kullanıcılarının yeni bir yöntem geliştirdiğini dile getiren Dijital Medya Uzmanı Mercanoğlu, sistemin işleyişi hakkında bilgi verdi: "Takipçisi az olan bazı kullanıcılar ise Instagramın Keşfet özelliğinden faydalanıp etkileşim ve takipçi sayılarını artırabilmek için WhatsApp üzerinden kurdukları gruplarla bir araya geliyor. Bu grupta 10 hesapta olabilir 100 hesapta. Sayının çok olması Keşfete düşme ihtimalini artırıyor. Whatsapp grubunda birbirileriyle iletişim halinde olan Instagram kullanıcılarının her biri, yaptığı paylaşımın linkini WhatsApp grubundan paylaşıyor ve herkes birbirine yorum yapıp, beğeniyor. Ve Instagram algoritmaları da bu etkileşimleri baz alarak yapılan paylaşımları Keşfet sayfasında gösteriyor. Böylece o paylaşımlar yüksek erişim, yüksek etkileşim alırken bir yandan da takipçi sayılarını artırıyorlar."
Mercanoğlu, Instagramdaki Keşfet özelliğinin önümüzdeki günlerde Facebookta da karşımıza çıkacağını söyledi. (İHA)
Haber Merkezi