- Bilim ve Teknoloji
- 02.10.2025 16:02
Meta, kullanıcıların Meta AI ile yaptığı konuşmaları kaydederek reklam için kullanacağını duyurdu. Söz konusu uygulamanın mahremiyet konusundaki tartışmaları gündeme getirmesi bekleniyor.
Meta, diğer büyük teknoloji şirketleri gibi yapay zeka teknolojilerini ürünlerine entegre ediyor ve uzun süredir “Meta AI” adlı kendi yapay zeka asistanını kullanıcılara sunuyordu. Ancak bu kez şirketin, yapay zeka aracı üzerinden yapılan sohbetlerle ilgili oldukça tartışmalı bir adım atacağı duyuruldu. Buna göre, kullanıcıların yapay zeka ile gerçekleştirdikleri konuşmalar kaydedilecek ve buradan elde edilen veriler toplanacak. Toplanan verilerin, kişiye özel reklamları hedeflemek için kullanılacağı ifade edildi.
Instagram, Facebook ve WhatsApp gibi uygulamalarda henüz ülkemizde aktif olmayan Meta AI, bu nedenle bizi şimdilik doğrudan etkilemiyor. Meta’nın açıklamasına göre yeni veri toplama uygulaması 16 Aralık’ta yürürlüğe girecek. 7 Ekim itibarıyla ise kullanıcılara e-posta ve uygulama içi bildirimlerle bu konuda bilgi verilmeye başlanacak. Politikanın dünya genelinde birçok bölgede uygulanacağı, ancak ilk aşamada Avrupa Birliği ülkeleri ve Güney Kore’nin kapsam dışında tutulacağı aktarıldı.
Meta, bunun nasıl işleyeceğine dair de örnek verdi. Örneğin, bir kullanıcı yapay zekayla yürüyüş hakkında konuşursa daha sonra o kişiye yürüyüşle ilgili reklamlar gösterilecek. Yani yapay zeka ile hangi konularda sohbet ederseniz, Meta o başlıklardan veri çıkarıp size ilgili reklamları sunacak.
Bu yaklaşım internet genelinde görülen kişiselleştirilmiş reklam politikalarıyla benzerlik gösteriyor. Fakat şimdiye kadar bire bir yazışmalar bu süreçten hariç tutuluyordu. Bu nedenle Meta’nın yeni hamlesinin yoğun tartışmalara neden olması bekleniyor. Üstelik kullanıcıların bu veri toplama sürecini devre dışı bırakma veya reddetme şansı da olmayacak. Wall Street Journal’ın haberine göre, yapay zeka ile yapılan tüm konuşmalar otomatik olarak toplanacak. Bu da önemli bir gizlilik endişesini gündeme getiriyor.
Meta, özel hassas konuların dışında kalacağını da belirtti. Şirket; dini inançlar, siyasi görüşler, cinsel yönelim, sağlık durumu, etnik köken, sendika üyeliği veya felsefi düşünceler gibi konuların veri olarak işlenmeyeceğini söylüyor.
Kaynak : HABER MERKEZİ