- Bilim ve Teknoloji
 - 04.11.2025 17:01
 
S.T.A.L.K.E.R. 2, Game Pass’ten ayrılıyor! Microsoft kararı oyuncuları şoke etti
Microsoft, Game Pass kütüphanesinden S.T.A.L.K.E.R. 2’yi kaldıracağını duyurdu. Oyunun PS5 çıkışına günler kala gelen karar, oyuncular arasında tepki topladı.
- Oluşturulma Tarihi :
 - Güncelleme Tarihi :
 - Kaynak : HABER MERKEZİ
 
                    Microsoft, Xbox Game Pass abonelik hizmetinden önümüzdeki dönemde ayrılacak oyunlar listesini duyurmasıyla, oyun dünyasında adeta bir bomba etkisi yarattı. Zira açıklanan listede, özellikle çıkış süreci Microsoft'un büyük desteğiyle gerçekleşen ve henüz bir yaşını doldurmuş olan popüler bir yapım yer alıyor: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.
GSC Game World'ün merakla beklenen bu post-apokaliptik hayatta kalma oyunu, geçtiğimiz yıl Xbox konsoluna özel olarak piyasaya sürülmüştü. Oyun bir Xbox Game Studios yapımı olmasa da, Microsoft, Ukraynalı stüdyoya sadece pazarlama alanında değil, aynı zamanda Rusya'nın tam ölçekli işgali sırasında geliştirme sürecinin zorluklarını anlatan 90 dakikalık bir belgesel hazırlayarak da güçlü bir destek vermişti. Bu yakın ilişki, oyunun Game Pass'te kalıcı olacağı beklentisini de beraberinde getirmişti.

KRİTİK AYRILIŞ TARİHİ VE OYUNLAR
Xbox uygulamasından alınan kesin bilgilere göre, S.T.A.L.K.E.R. 2, aşağıda listelenen dört önemli yapımla birlikte 16 Kasım 2025 tarihinde Game Pass kütüphanesinden çıkarılacak.
| Oyun Adı | Platform | Ayrılış Tarihi | 
| S.T.A.L.K.E.R. 2 | Konsol / PC | 16 Kasım 2025 | 
| Football Manager 2024 / Console | Konsol / PC | 16 Kasım 2025 | 
| Frostpunk | Konsol / PC | 16 Kasım 2025 | 
| Blacksmith Master | PC | 16 Kasım 2025 | 
| Spirittea | Konsol / PC | 16 Kasım 2025 | 
ABONELERDEN GELEN SERT ELEŞTİRİLER: "ZAMANLAMA EKSTRA KÖTÜ"
Liste içerisindeki en büyük hayal kırıklığı ve tartışma odağı şüphesiz S.T.A.L.K.E.R. 2 oldu. Oyunun Game Pass'teki bir yıllık süresinin dolması, özellikle 20 Kasım'da PlayStation 5 için çıkış yapmasından hemen önce gerçekleşmesi, abonelerin tepkisini daha da büyüttü.
Reddit platformunda görüşlerini dile getiren bir kullanıcı, "Microsoft, tüm gecikmeler ve hatta savaş sırasında GSC'yi destekledi; daha iyi bir anlaşma yapamamış olmaları şaşırtıcı" diyerek şaşkınlığını ifade etti. Aynı kullanıcı, kararın zamanlamasını eleştirerek, "Bence bu bir prensip meselesi: Oyun ilk çıktığında bitmiş değildi ve ancak şimdi tamamlanmış bir ürüne benzemeye başladı. Tam da büyük bir güncelleme ve PS5 sürümü kapıdayken hizmetten kaldırılıyor. Zamanlama ekstra kötü görünüyor" sözleriyle hayal kırıklığını dile getirdi. Birçok abone, oyunun Game Pass'te geçirdiği ilk yılın, teknik sorunlar nedeniyle adeta bir 'erken erişim' dönemi gibi geçtiği görüşünde birleşiyor.

FİYAT ARTIŞI GÖLGESİNDE GÜNDEM
Yaşanan bu gelişme, Microsoft'un kısa süre önce Game Pass fiyatlarına yaptığı yüksek zamların ardından gelmesiyle de durumu daha karmaşık hale getiriyor. Özellikle Ultimate üyeliğindeki fiyat artışına rağmen, hayranların beklediği kalıcı büyük yapımların bir yıl dolmadan platformdan ayrılması, hizmetin sunduğu değer dengesini sorgulatıyor.
Microsoft, fiyat artışlarını haklı çıkarmak için yıllık ilk gün yayınlarının sayısını artırmış ve Fortnite Crew ile Ubisoft+ Classics gibi ek avantajlar sunmuştu. Ancak bu ayrılış kararı, bu olumlu adımların yarattığı etkiyi gölgede bırakabilir.

PS5 VERSİYONUNDA EKSTRA AVANTAJLAR
Öte yandan, 20 Kasım'da PS5'te yayınlanacak S.T.A.L.K.E.R. 2 sürümü, Sony'nin konsolunun gücünü tam olarak kullanacak. Oyunun, DualSense denetleyicisinin dokunsal geri bildirimi ve uyarlanabilir tetikleyicileri gibi özelliklerini tam desteklemesi bekleniyor. Ayrıca, yakın zamanda çıkması beklenen PS5 Pro için daha gelişmiş teknik iyileştirmelerin de yolda olduğu belirtiliyor.
Game Pass abonelerinin bu oyunları kütüphanelerinden kaybetmemek için son tarihe kadar en az yüzde 20 indirimle satın alma fırsatları bulunuyor. Ancak, oyuna olan erişimin bitmesiyle birlikte, abonelerin **'Bölge'**ye geri dönme planları da şimdilik rafa kalkmış gibi görünüyor.
Bu durum, Game Pass'in sadece birinci parti stüdyo oyunları için bir "kalıcı kütüphane" olduğu algısını pekiştirirken, üçüncü parti stüdyolarla yapılan anlaşmaların belirli bir süreyle sınırlı olduğunu bir kez daha kanıtlıyor. Aboneler, bu "geçici" büyük yapımları deneyimlemek için artık daha hızlı hareket etmek zorunda kalacak.
Kaynak : HABER MERKEZİ
