Sayfa Yükleniyor...
Bozankaya firmasının ikinci nesil elektrikli otobüsü SILEO, Busworld Europe 2017 fuarında tanıtıldı. Dört farklı uzunlukta üretilen çevre dostu otobüs, 4 saatte şarj edilebiliyor, kesintisiz 400 kilometre gidebiliyor
Bozankaya firmasının ürettiği ikinci nesil elektrikli otobüs SILEO, Belçikanın Kortrijk şehrinde düzenlenen Busworld Europe 2017 fuarında görücüye çıktı. Çevre dostu, sessiz, verimli ve yakıt tasarruflu özellikleriyle ön plana çıkan otobüsün 10, 12, 18 ve 25 metre uzunluğunda modelleri bulunuyor. Yolcu kapasitesi 75 ile 232 arasında değişen, herhangi bir güç kaybı yaşamadan yüksek performans sunan ve 4 saatte şarj edilebilen otobüs, 400 kilometreye kadar kesintisiz gidebilme kabiliyetiyle dikkati çekiyor.
İLK NESİL OTOBÜS
Bozankaya Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay, ilk nesil elektrikli otobüsü 4 yıl önce tanıttıklarını, 2,5 yıldır bu otobüsle yolcu taşıdıklarını söyledi. Türkiyede şu ana kadar elektrikli otobüslerle ilgili yapılan 7 ihaleyi de kazandıklarını belirten Günay, En son Manisa Büyükşehir Belediyesinin ihalesine tek teklif veren firma bizdik dedi.
CİDDİ YOL KAT ETTİK
Günay, Türkiyede belediyelerin, araçlarını ilk kez denediklerinde tedirginlik yaşadığını anlatarak, Bu yüzden ilk alımlar 4-5 adet düzeyindeydi ancak artık 20-30 adetlik siparişler veriyorlar. Bu da bizim ciddi anlamda yol kat ettiğimizi gösteriyor diye konuştu. İhracat hedeflerine de değinen Günay, şu anda Almanyanın 9 kentinde araçlarının hizmet verdiğini bildirdi. Günay, Önümüzdeki yıla dair Avrupa pazarının geneli için hedeflediğimiz sayı 200 otobüs, 2019 hedefimiz de 500 otobüs ifadesini kullandı.
YAKIT CİMRİSİ
Ürettikleri elektrikli otobüsün dizel yakıtlı araçlara göre çok daha tasarruflu olduğunun altını çizen Günay, şöyle devam etti: Örneğin 12 metrelik dizel aracımız, İstanbul gibi bir yerde yaklaşık 100 kilometrede 50 litre yakıt tüketiyor. Bu da kilometre başına 1,5-2 liralık tüketim anlamına geliyor. Aynı boyuttaki bir elektrikli araç, tam dolu yolcuyla ve klimalar tamamen çalıştığında, kilometre başına 1 kilovat saat enerji harcıyor. Bu da ev elektriği hesabına göre 33 kuruşa karşılık geliyor. Belediye olarak sanayi elektriği kullandığınızda bu tutar 22, gece tarifesi kullanıldığı zaman ise 12 kuruşa kadar düşüyor. Bu anlamda çok büyük bir tasarruftan söz ediyoruz.
Bataryanın garanti süresinin 5 yıl olduğunu anlatan Günay, Bu durum, bataryanın 5 yılda ömrünü tamamladığı anlamına gelmiyor. Belirli bir ücret karşılığında garanti süresini 10 yıla kadar çıkartabiliyoruz diye konuştu.
Günay, otobüsler için akıllı şarj sistemi geliştirdiklerini ifade ederek, filo satın alan bir belediyenin 15-20 aracı aynı anda şarja bağlayabildiğini dile getirdi.
DEVLET DESTEĞİ
Yurt dışındaki belediyelerin, hükümetlerden yerli alım konusunda hibe desteği aldıklarını belirten Günay, Türkiyede de devlet belediyeleri bu şekilde desteklerse rakam önümüzdeki dönemde hızla artar. Çünkü halka hizmet açısından oldukça konforlu bir ulaşım biçimi değerlendirmesinde bulundu.
Türkiyede elektrikli otobüs alanına yatırım yapan firma sayısının giderek arttığına işaret eden Günay, ikinci nesil aracı üretmelerinin diğer firmalara göre en büyük avantajları olduğunu söyledi. (AA)
Haber Merkezi