Sayfa Yükleniyor...
Aquila ve Bursa Uzay ve Havacılık’ın sahibi Celal Gökçen, Türkiye’de üretmeyi planladıkları uçakların 2021’de ilk uçuşunu yapmasını hedeflediklerini açıkladı
Aquila ve Bursa Uzay ve Havacılık’ın sahibi Celal Gökçen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1987 yılında kurulan ve Türkiye’nin ilk 500 büyük şirketi listesindeki BPLAS olarak inovasyona dayalı pek çok ürünün Türkiye’de yerli imkanlarla üretilmesi için çalıştıklarını ifade etti. BPLAS Ar-Ge bölümünün, İstanbul Teknik Üniversitesindeki (İTÜ) Ar-Ge bölümü ile birlikte araştırma ve geliştirme yaptığını anlatan Gökçen, 6 ayrı tesisteki bin 725 çalışanları ile plastik enjeksiyon, otomotiv, savunma sanayisi, elektrikli ev aletleri, yapı-inşaat sektörü, gıda, yüzey dekorasyon sektörlerinde ürünler geliştirdiklerini aktardı. Almanların eğitim ve spor uçaklarında saygın markası Aquila’yı 2015’te satın aldıklarını hatırlatan Celal Gökçen, Aquila Uçak ve Havacılık Şirketi ile 150 yıllık sanayi mirası ve tecrübesiyle uçak sanayisinde de teknoloji ve tasarıma dayalı öncü ürünlerle büyümeyi hedeflediklerini ifade etti.
HAVACILIK FAALİYETLERİ DEVAM EDECEK
Gökçen, Aquila’nın ardından Avrupa’da faaliyet gösteren özel bir mühendislik firmasını satın alarak hedef büyüttüklerini, 4 ve 6 kişilik, turbo ve oto pilotlu uçak versiyonları için çalışma yürüttüklerini bildirdi. “German Design Awards”da mükemmel tasarım ödülünü alan “Türk Kartalı ALPINA”nın da Türkiye’de üretilmesi için hazırlık yaptıklarını belirten Gökçen, Avrupa’nın en prestijlileri arasında gösterilen, 10 yıl aradan sonra bir uçak tasarımına verilen “mükemmel tasarım” ödülüne layık görülen ALPINA’nın, hem karaya hem suya inebildiğini aktardı. Gökçen, bunun aynı zamanda üstten kanatlı yapısı ve enerjisini tasarruflu kullanma özelliği bulunduğunu dile getirdi. Gökçen, “Almanya’da daha yeni kurulmuş bir firma sayılıyoruz. Yine de heyecan duyuyoruz. Alman hükümeti tarafından hidrojenle çalışacak olan uçak geliştirme projesi kapsamında konsorsiyumdayız. Hidrojen yakıt pilinin yerleştirildiği kanat teknolojisinin Ar-Ge’sini yürütüyoruz. Alman hükümeti, başka bir projede ise bir hidrojen jeneratöründen elektriği alıp elektrik motoru ile 800 kilometre hiçbir emisyon olmadan uçmayı hedefliyor. Biz de orada uçak gövdesini yapmak istiyoruz. Çalışmanın partneri olmak istiyoruz. Zannediyorum bu kabul edilecek önümüzdeki günlerde biz de bu çalışmayı yapacağız” dedi. AA
Haber Merkezi