Türkiye’de bir ilk

Akıllı telefonlara özel hazırlanan kişisel ulaşım asistanı uygulaması Progo, yapay zeka ve derin öğrenme modellerini kullanarak Türkiye’de bir ilke imza attı


  • Oluşturulma Tarihi : 04.04.2018 08:00
  • Güncelleme Tarihi : 04.04.2018 08:00
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Türkiye’de bir ilk

Akıllı telefonlara özel hazırlanan kişisel ulaşım asistanı uygulaması Progo, yapay zeka ve derin öğrenme modellerini kullanarak Türkiye’de bir ilke imza attı. Kişisel ve kurumsal tüm alanlarda dijital dönüşüm yaşanan günümüzde, yüzde yüz Türk mühendisliği ile oluşturulan Progo, dijital dönüşümü ulaşım alanına da taşıdı.Lojistik sektörünün güçlü kuruluşu Günaydın Group ve New World Travel ortaklığıyla geliştirilen bu uygulama, Türkiye’de 9 ilde 1.200 adet konvansiyonel araç ile müşterileriyle buluşuyor. Progo olarak ulaşım hizmetlerinde dijital dönüşümü başlattıklarını söyleyen New World Travel ve Progo’nun Kurucu Ortağı Kerem Serkan Çoban, programın yapay zeka modelinden beslendiğini belirtti.

PROGO, VERİMLİLİĞİ ARTIRIYOR

Çoban, “Giderek gelişen teknolojinin sunduğu olanakların başında gelen yapay zeka, ulaşım sektöründe de avantaj sağlıyor. Progo, zaman içerisinde edindiği yol durumu, şoför kullanım verileri ve diğer algoritmaları bir araya getirerek kullanıcısına fayda sağlıyor. Bu program yapay zeka sayesinde iki ay öncesine dayanan bilgileri analitik bir şekilde raporlayabiliyor. Lojistik ve taşımacılık sektöründe verimlilik konusu önem taşıyor. Progo, yapısındaki bu algoritmalar sayesinde en uygun rota planlamasını da yapıyor. Zamandan tasarruf sağlıyor. Hem bireysel hem kurumsal kullanımlara uygun tasarlanan Progo, dijital platformda yer alan ekonomik ve efektif çıkış kapısı haline geldi” diye konuştu.

Progo’nun arkasında 30 yıllık bir deneyim ve bilgi birikimi olduğunu söyleyen Kerem Çoban, program kullanıcılarının adresten adrese, havalimanına veya şehirler arasında 3 ila 6 saat öncesi rezervasyon yapabildiğini, fiyatı önceden gördüğünü ve hiçbir sürprizle karşılaşmadığını da sözlerine ekledi.

TAKSİLERİN RAKİBİ DEĞİLİZ!

Çoban, gündemi bir süredir meşgul eden interaktif ulaşım programları ve taksicilerin arasında yaşanan polemiklerin uzağında olduklarını; taksi ve otobüs gibi kamusal taşımanın rakibi olmadıklarının da altını çizdi. Kerem Çoban, sözlerini şöyle sürdürdü: “Interaktif uygulamalardan farkımız, tecrübemiz ve teknolojik altyapımız. Bu işi uzun yıllardır yapıyoruz. Bu operasyonu yürüttüğümüz VIP araç kalitemiz, şoför eğitimlerimiz, çalışma saatlerindeki ortalamalar ve kanuni zorunlulukları yerine getirme oranımız bizi daha farklı bir konuma taşıyor. Progo, 6 saat önce planlı seyahat sistemiyle çalışabildiği gibi anlık taleplere de cevap veriyor. Şu anda yurtiçinde faaliyet gösteriyoruz. Uluslararası pazarda da yakında hizmet vermek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Konvansiyonel taşımacılık yaparken günün koşullarına ve piyasa beklentilerine cevap vermek için dijital hizmete geçtik. Bu bilgilerimizi dijital olarak dönüştürdük. Aktif olarak ayda 12 bin yolcu kapasitesine ulaştık. Yıl sonu hedefi olarak 400 bin yolcu sayısına ulaşmak istiyoruz. Kurumsal firmalarla da anlaşmalarımız devam ediyor.” HABER MERKEZİ

Haber Merkezi