Yazılımcıdan ‘Sanal garson’ uygulaması

Yazılım şirketinden istifa eden 28 yaşındaki girişimci Orhan Ekinci, restoran ve kafe gibi kalabalık işletmelerde garson beklemenin önüne geçmek için, 4 arkadaşıyla “Eatsy” adıyla mobil uygulama geliştirdi


  • Oluşturulma Tarihi : 29.08.2017 07:21
  • Güncelleme Tarihi : 29.08.2017 07:21
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Yazılımcıdan ‘Sanal garson’ uygulaması

Restoranda sipariş alınmasını beklerken bir mobil uygulama geliştirmeye karar veren 28 yaşındaki yazılımcı, “Eatsy” adını verdiği uygulamayla restoran ve kafelerde yoğunluk nedeniyle yaşanan sipariş sorunlarını ortadan kaldırmayı hedefliyor.

MOBİL UYGULAMA

İstanbul’da bir yazılım firmasında çalışan Orhan Ekinci, bir restoranda siparişinin gelmesini beklerken, bu işlemi hızlandıracak, “sanal garson” olarak tanımlanabilecek bir mobil uygulama geliştirmeye karar verdi. Görev yaptığı firmadan istifa eden ve 4 arkadaşıyla çalışmalara başlayan Ekinci, 8 ayın sonunda “Eatsy” adını verdiği mobil uygulamayı geliştirmeyi başardı.

Ekinci ve arkadaşlarının geliştirdiği “Eatsy”yi akıllı telefonlarına indiren kullanıcılar, harita üzerinden gördükleri işletmelerin menülerinden istedikleri yemeği sipariş edebiliyor, yemeğin kalori miktarını görebiliyor, yapımı devam eden yemeklerinin mutfaktaki durumunu öğrenebiliyor ve hesaplarını mobil uygulama üzerinden ödeyebiliyor. Çoklu dil desteği de sağlayan uygulama, test aşamalarının ardından ekim ayında IOS ve Android telefonlar için sanal marketlerde yerini alacak.

SİPARİŞ BEKLENMEYECEK

Projenin hikayesini paylaşan Orhan Ekinci, tüketicilerin özellikle öğle saatlerinde restoran ve kafelerde sıra bekleme sorununu ortadan kaldırmak için kolları sıvadığını söyledi. Birçok işletmenin menülerinde yeterli bilgi bulunmadığını ve yoğunluk sebebiyle garsonların eksik sipariş aldığını hatırlatan Ekinci, “Bir gün ben de bunu yaşarken ‘Neden böyle bir uygulama yok?’ diye düşündüm. Sonra araştırdım ve ‘Artık bunu başkasının yapmasını beklemeyelim, biz yapalım’ dedim. ‘Bu uygulamada neler olabilir, ne tür veriler toplayabiliriz’ diye baktım ve benzer uygulamaları inceledim. Bluetooth teknolojisi sayesinde kullanıcılardan aslında çok fazla veri alabileceğimizi, ciddi ödeme kolaylığı sağlayabileceğimizi ve birçok işletmeye kolaylıklar sağlayabileceğimizi fark ettim” dedi.

Hayatını bir “girişimci” olarak devam ettirmeye karar verdiğini belirten Ekinci, fikirlerini restoran ve kafe yetkililerine anlattıklarında kendilerine en çok, “Bize ne kadar kişi gelecek? Biz bunu nasıl kullanacağız?” sorusunun geldiğine değindi. (AA)

Haber Merkezi