Yüzde 100 yerli sanal gerçeklik oyunu

Yaşar Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencisi Hakan Yayman yazılımı ve grafik taban tasarımı kendisine ait bir sanal gerçeklik oyunu tasarladı


  • Oluşturulma Tarihi : 19.08.2016 08:07
  • Güncelleme Tarihi : 19.08.2016 08:07
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Yüzde 100 yerli sanal gerçeklik oyunu

Teknolojinin son yıllardaki gelişimi, oyun ve eğlence dünyasında da yenilikleri beraberinde getirdi. Bazı ucuz ekipmanlar sayesinde akıllı telefonların sanal gerçeklik aracına dönüşmesi, sanki oyunun içindeymişsiniz hissi veren uygulamalara ulaşımı kolaylaştırdı.

Yaşar Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencisi Hakan Yayman da yazılımı ve grafik taban tasarımı kendisine ait bir sanal gerçeklik oyunu yaptı. Akıllı telefonların sanal gerçeklik aracına dönüştürülmesinin büyük bir fırsat olduğunu belirten Yayman, tasarladığı oyunu geliştirerek yakın zamanda piyasaya sunmak istediğini belirtti.

“ÇOK YENİ BİR ALAN”

Yaşar Üniversitesi Sanat Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencisi Hakan Yayman, bu fırsatı değerlendirerek grafik taban tasarımı ve yazılımı kendisine ait bir sanal gerçeklik oyunu yaptı. Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. İsmail Okay’ın danışmanlığında yaptığı oyunun test aşamasını başarıyla geçtiğini belirten Hakan Yayman, “Bu proje benim bitirme projem. Sanal gerçeklik çok yeni bir alan. Türkiye’de bu alanda çalışan çok az insan var. Ben de bu durumu fırsata çevirmek istedim. Sanal gerçeklik alt yapısında çalışan bir uygulama ve oyun yapmayı planladım. Yazılım temeli ve grafik tabanları bana ait AlienBase isimli, strateji ve savaş unsurları olan bir sanal gerçeklik oyunu yaptım” dedi.

YATIRIMCI DESTEĞİ ARIYOR

Bu alanda yeni projeler üretmek ve geleceğin teknolojisine katkıda bulunmak istediğini belirten Yayman, “AlienBase isimli oyunumun grafik ve yazılım tabanlarını daha da geliştirerek piyasaya sunmak için çalışmalar yapıyorum. Aynı zamanda bu alanda yeni projeler de yapmaya başladım. Masraflı bir alan olduğu için yatırımcı desteği arayışlarımı sürdürüyorum” diye konuştu.

TÜRKİYE’DE 22 MİLYON OYUNCU VAR

Oyun sektörünün Türkiye’deki pazar büyüklüğü ise 464 milyon dolar. Türkiye’de yaklaşık 22 milyon oyuncu var. 11 milyondan fazla insan ise oynadıkları oyunların için de para harcıyor. 2020 yılında, oyun pazarının 2 milyar dolara ulaşacağı düşünülüyor. Gelecekte oyunların nasıl olacağıyla ilgili beklentiler ise sanal gerçeklik teknolojisine bağlı. 2016’nın sanal gerçekliğin çıkış yılı olacağı düşünülürken oyun sektörünün geleceği açısından da çok önemli olduğu vurgusu ön plana çıkıyor. (İHA/İZMİR)

Haber Merkezi