Sayfa Yükleniyor...
Hüseyin Avni Ateşoğlu İlkokulu Müdürü Barış Yılmaz Öğrenci Değişim Programı kapsamında bugüne kadar gerçekleştirdikleri ziyaretlerde çok sıcak karşılandıklarını belirterek bilginin insanların daha samimi hale getirdiğini söyledi
NİLGÜN TAZE
Bin 600 öğrenciye 52 öğretmenle eğitim veren Hüseyin Avni Ateşoğlu İlkokulu Öğretmen Değişim Programı (ERASMUS)+2K projesi kapsamında 5 Avrupa ülkesini İngilizce bilen 10 öğretmenle gezecek. Gezi sonrasında Avrupada uygulanan eğitim sistemini yerinde inceleyerek okullarında uygulamaya çalışacak öğretmenler aynı zamanda kendi deneyimlerini de ziyaret ettikleri eğitmenlerle paylaşacak.
Bucanın ekonomik durumu en düşük kesimlerinde yer aldıklarını ve karma bir veli portföyüne sahip olduklarını açıklayan Hüseyin Avni Ateşoğlu İlkokulu Müdürü Barış Yılmaz, Halk Eğitim Müdürlüğünün düzenli olarak veli seminerleri organize ettiğini söyledi. Yılmaz, Ergen çocukları olan ailelere yönelik eğitimin ilki bitti ve şuan ikincisi devam ediyor. Ayrıca rehber öğretmenlerimizde velilerin taliplerini alarak dönem dönem seminerler düzenlemekteler. Velilerimizin katılım oranı maalesef yeterli değil. Sadece eğitimin önemini kavramış olan anne babalar her etkinliğimize katılarak aktif rol almaya çalışıyorlar. Büyük bir çoğunluk ise tüm ısrarcı çağrılarımıza rağmen katılmıyor. Evde çocuklarına ilgisiz olan aileler bazen öğretmenlerimize sert çıkışlarda bulunma hakkını kendilerinde bulabiliyorlar dedi.
BAŞARIDAN BAŞARIYA
Doktor, mühendis, öğretmen olmuş öğrencilerinin kendini yıllar sonra ziyaret etmelerinden büyük onur duyduğunu ifade eden Yılmaz, bugüne kadar spor faaliyetlerinde de başarılı olarak birçok kupa kazandıklarını söyleyerek, Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında ayın en çok kitap okuyan öğrencisini ve her türlü davranışı ile örnek olan çocukları seçtik. Sosyal aktivitiler konusunda son 4-5 yıldır pasif kalınmış. İlk işimiz çocuklarımızı Sasalı Hayvanat Bahçesine götürmek oldu. Bahçemiz ağaçlandırmaya çok müsait olmadığı için çiçek açan sarmaşıklardan ektik. Binamız ek bina olarak yapılmasına rağmen fiziki olarak yeterli sayılır. Tek eksikliği oda sayısının azlığı olduğu için plastik bölmeler yaptırarak küçük odalar oluşturduk. Öğretmenlerimizden Yasin Akay'ın yazdığı ikinci K2 projesi Geleceğe Işık Saçan Okullar öğretmen değişim projesi kabul edildi. Haziran'da başalayacak değişim ile Londra, Krakov, Prag, Barselona'ya ziyaretlerimiz başlayacak. 2016 yılın içinde bu ülkelerden öğretmenleri de bizler misafir edeceğiz ifadelerini kullandı.
REHBER ÖĞRETMEN AZ
Bin 600 öğrenciye 4 rehber öğretmen kadrosu olmasına rağmen bir öğretmenle yardımcı olmaya çalıştıklarını ifade eden Yılmaz şöyle konuştu: Bir rehber öğretmen bin 600 çocuğa ve bin 350 veliye yetersiz kalmakta. Başta boşanmış aile çocukları olmak üzere sorunlu çocuklarımızla rehber öğretmenlerimiz yakından ilgileniyor. Velilerle karşılıklı konuşmalar yapan rehber öğretmenlerimiz sorunun çocuklardan değil ailelerinden kaynaklandığını tespit etmiş durumda. Aileler kendi çocuklarına bakarak gerçekte kendilerinin nasıl bir insan olduklarının analizini yapabilirler. Branşım özel eğitim öğretmenliği olduğu için down sendromlu çocuklarla ilgileniyordum. Benimde böyle bir çocuğum var ve toplum bu konuda maalesef çok bilgisiz. Bir çocuğumuz dersler konusunda başarılı olamayacağı inancına vardığı için hep pasif kalıyordu. Ters tepki yöntemini kullanarak ona sen bunu yapamazsın ki demeye başladım. Oda hayır yapabilirim diyerek aktif rol almaya başladı. Kısa bir süre sonrada her şeyi ben yapabilirim moduna girmeye başladı.
İNKAR SORUNLARI ÇÖZMEZ
Çocuklarla empati kurmanın çok önemli olduğunun altını çizen Yılmaz, bazı çocukların sınıfın huzurunu aşırı derecede bozmasına rağmen velisinin çocuğun durumunu kabul etmediğini belirtti. davranış bozukluklarını hastalık olarak kabul eden velilerin tepkili davranarak çocuklarını tedavi ettirmeye yanaşmadıklarını söyleyen Yılmaz, Gerçekleri inkar etmek maalesef sorunun varlığını ortadan kaldırmıyor. Veliler hemen siz benim çocuğuma delimi demek istiyorsunuz? diyerek savunmaya geçiyor. Bu nedenle kurtarılabilir çocuklarımızı kurtaramıyoruz ve zaman ölüp gidiyor. Bazı çocuklarımızın enerjisi çok fazla olduğu için o enerjinin atılması gerekiyor. Kendi çocuğumun eğitim aldığı otistik çocuklar okulunda bir yıl görev yaptım. Bu çocuklarımız öyle fazla enerjiye sahipler ki eğer spor gibi olumlu bir aktivite ile bu enerjileri boşaltılmazsa saldırganlık göstererek boşaltmaya çalışıyorlar açıklamasını yaptı.
DEĞERLER EĞİTİMİ SONUÇ VERİYOR
Okullarda Başarıyı Artırma Projesi uygulanmadan önce çocukların birbirine şiddet göstererek oynadıklarını gözlemlerken Değerler eğitimden sonra birbirlerine karşı daha sevgi saygı davranmaya başladıklarını anlatan Yılmaz, Halat çekme, bayrak yarışı, çuvalda yürüme gibi aktiviteler çocuklarımızın eğlenerek öğrenmesini sağlıyor. Kazanmak kadar kaybetmenin de olağan olduğu duygusunu hiç yaşamamış çocuklarımıza verdiğimiz küçük ödüller onların daha sevecen ve hoşgörülü davranmalarına neden oldu. Koridorlarımıza yerleştirdiğimiz görsel resimler değerlerimizin daha çabuk yerleşmesini sağlayarak çocuklarımızın sınıflarında da birbirlerine karşı nazik davranmasını sağladı. Projenin ilk senesi olmasına rağmen güzel sonuçlar aldık. Önümüzdeki sene daha belirgin geri dönüşler alacağımıza inanıyorum şeklinde konuştu.
STRATEJİK PLAN
Hızla gelişen teknolojiyle bilginin değişim sürecinin de hızla değiştiğini ve başarı için sistemli ve planlı bir çalışmayı kaçınılmaz olduğunu hatırlatan Yılmaz şu ifadeleri kullandı: Sürekli gelişen bir ortamda çağın gerekleri ile uyumlu bir eğitim öğretim anlayışını sistematik bir şekilde devam ettirebilmemiz, belirlediğimiz stratejileri en etkin şekilde uygulayabilmemiz ile mümkün olacaktır. Başarılı olmak da iyi bir planlama ve bu planın etkin bir şekilde uygulanmasına bağlıdır. Kapsamlı ve özgün bir çalışmanın sonucu hazırlanan Stratejik plan okulumuzun çağa uyumu ve gelişimi açısından tespit edilen ve ulaşılması gereken hedeflerin yönünü doğrultusunu ve tercihlerini kapsamaktadır. Katılımcı bir anlayış ile oluşturulan Stratejik plânın, okulumuzun eğitim yapısının daha da güçlendirilmesinde bir rehber olarak kullanılması amaçlanmaktadır.
İNANÇLA YOL ALMAK
Belirlenen stratejik amaçlar doğrultusunda hedeflerinin güncellendiğini anlatan Yılmaz, 2015-2019 yıllarına ait stratejik planlarını uzun uğraşlar sonucu hazırladıklarını belirterek Bu planlama 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereği, kamu kurumlarında stratejik planlamanın yapılması gerekliliği esasına dayanarak hazırlanmıştır. Zoru hemen başarırız, imkânsızı başarmak zaman alır. Okulumuza ait bu planın hazırlanmasında her türlü özveriyi gösteren ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan idarecilerimize, stratejik planlama ekiplerimize, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz Strateji Geliştirme Bölümü çalışanlarına teşekkür ediyor, bu plânın başarıyla uygulanması ile okulumuzun başarısının daha da artacağına inanıyor, tüm personelimize başarılar diliyorum dedi.
Barış Yılmaz Kimdir?
09/04/01/1975 tarihinde Kars ili Sarıkamış İlçesinde doğdu. Isısu Köyü İlkokulunda, ortaokul ve liseyi Karaurgan Lisesi´nde okuduktan sonra, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü´nden 1997 yılında mezun oldu. Aynı yıl Erzurum Azap İlköğretim Okulu´nda Sınıf Öğretmeni olarak göreve başladı.2000 yılında Erzurum Sütevleri İlköğretim Okulu´na Sınıf Öğretmeni olarak atandı. 2001 yılında İzmir Bayındır Zeytinova İlköğretim Okulu´na Sınıf Öğretmeni olarak atandı. 2002 yılında İzmir Buca Hüseyin Avni Ateşoğlu İlköğretim Okulunda 4 yıl sınıf öğretmeni olarak görev yaptı. 2006 yılında Buca Sabri Kolçak İlkokulu´na Sınıf Öğretmeni olarak atandı. Aynı okulda iki yıl Bilgisayar Formatör Öğretmeni, bir yıl süreyle müdür yardımcısı olarak görev yaptı. Aynı okulda görev yaparken, bir yıl süreyle Menemen Sabahat Akşiray OÇEMde Atölye Öğretmeni olarak geçici görevle çalıştı. 15 Aralık 2014 Tarihinde, halen görev yaptığı Hüseyin Avni Ateşoğlu İlkokul/Ortaokulu´na Okul Müdürü olarak atandı. Okul Müdürümüz Barış Yılmaz, evli ve iki çocuk babasıdır.
OKUL TARİHÇESİ
Okulumuz 1977 yılının eylül ayında atanan dört öğretmenle eğitim öğretime başlamıştır. Esas olarak 14 Kasım1977de faaliyete geçmiştir. 1977de bulunduğu mahalleden adını alan Günerçam İlkokulunun adı 1981-1982 öğretim yılında Yüzüncü Yıl İlkokulu olarak değiştirilmiştir. 1984 yılında okulumuza ilave olarak C blok binası yapılırken aynı bahçe içerisinde hayırsever Fehamet Ateşoğlu tarafından şimdiki B blok binası Hüseyin Avni Ateşoğlu Ortaokulu olarak yaptırılmıştır. 1990-1991 öğretim yılında her iki okul birleştirilerek İlköğretim Okuluna dönüştürülmüştür. 2009 yılında okulumuza ilave olarak 21 derslikli ek bina yapılmış, atıl durumda kalan C blok okul binası, engelli vatandaşlarımızın yararlanacağı İş Eğitimi Merkezine dönüştürülmek üzere boşaltılmıştır. 2012-2013 eğitim öğretim yılı başında A ve C blok okul binalarımız Anadolu İmam Hatip Lisesine tahsis edilmiştir. Bugün itibariyle 32 derslik, bir teknoloji ve tasarım atölyesi, bir fen ve teknoloji laboratuarı, 120 kişilik konferans salonu, 30 öğrenci kapasiteli kütüphanesi ve ana sınıfları ile tam donanımlı ve çağdaş kriterlere uygun olarak eğitim öğretim vermektedir. 2015 Eylül ayında okul A, B ve C blokları 21 derslikli ek binada eğitim vermeye devam ediyor. Okulda 4 şubeli iki ana sınıfı, 2 şubeli hafif, orta ve ağır otistik sınıflar mevcut. toplantı salonu ve fen laboratuvarı ortaokulda kalan okul bu birimleirn eksikliğini hissetmekte.
Haber Merkezi