Sayfa Yükleniyor...
Karabağlar Halide Edip Adıvar İmam Hatip Ortaokulu Müdürü Mustafa Kemal İşçioğlu bir ulusun kalkınmasındaki en önemli etkenin çağdaş bir eğitim yapısına sahip olmaktan geçtiğini belirterek kaynakların rasyonel bir şekilde kullanımının eğitimde stratejik planlamayı zorunlu kıldığını söyledi
NİLGÜN TAZE
17 sınıfta 20 kişilik öğrenci sayısıyla okullarının başarısını artırmaya çalıştıklarını belirten Karabağlar Halide Edip Adıvar İmam Hatip Ortaokulu Müdürü Mustafa Kemal İşçioğlu, TEOGda başarılı olduklarını ve amaçlarının öğrencilerini daha ileriye taşımak olduğunu söyleyerek, Her öğrencimizin güzel bir yaşamı hak ettiğini düşünüyorum ve bu da temel eğitimlerini doğru almalarıyla mümkün. Okulumuzun her okulda olduğu gibi fiziki anlamda eksiklikleri var. Dolaplarımız yenilenebilmesi için Milli Eğitim Müdürlüğümüz bize gerekli yardımlarda bulunuyor. Temizlikle ilgili köklü bir çalışmada bulunarak sınıf ve koridorlarımızı yağlı boya ile boyadık. Şuan da 28 öğretmenimiz 400 öğrencimize eğitim vermekte dedi.
DAMLA ÖNCE BİREYE DÜŞER
Değerler eğitimine önce saygı ile başladıklarını ve bu ay sevgi temasını işlediklerini ifade eden İşçioğlu bu değerlerin geri dönüşümünün beklenenin ötesinde olacağını ifade ederek şöyle konuştu: Çocuklarımıza öncelikle anne, babasına, öğretmenlerine, büyüklerine ve küçüklerine karşı saygılı olmayı öğretiyoruz. Elbette bunun temelinde de önce bireyin kendisine karşı sevgi ve saygı dolu olması gerekiyor. Şunun gayet iyi bilincindeyiz ki temel insanlık değerleri önce bireyin kendisinde var olmadan başka insanlara bu değerleri gösteremez. Bu nedenle öğretmenlerimiz çok değerli çünkü kendilerinde olan başta sevgi ve hoşgörü olmak üzere temel değerleri çocuklarımıza önce kendileri yaşayarak öğretecek. Okulumuz imam hatip lisesi olduğu için aileden eğitimli olarak gelen öğrencilerimiz bu projeden önce de zaten sevgi ve saygı doluydular. Bu program bu değerlerinin daha da pekişmesine neden olacak. Dünyaya önce gelenler olarak önce bizim küçüklerimizi sevip değer vermemiz gerekiyor ki onlarda sevmeyi ve özdeğer oluşturmayı öğrenebilsinler.
ETKİNLİKLERİMİZ İLGİ ÇEKİYOR
Mevlananın insanlara duyduğu hoşgörü ve sevgiyi hatırlatmak için haktan alıp halka vermeyi temsil eden semah gösterisini öğrencilerin yaptığını ve yaklaşan Kutlu Doğum Haftası içinde görsel bir şölen hazırlayacaklarını dile getiren İşçioğlu, Milli Eğitim Bakanlığımızın teşvikiyle sitemize yaptığımız her türlü çalışmanın resimlerini yüklüyoruz. Geçen yıl Karabağlar ilçesi adına etkinlikleri biz gerçekleştirmiştik bu yıl ise diğer okullarımızda katılacağı için sadece bize verilen süre kapsamında çalışmalar yapacağız açıklamasını yaptı. Boşanmış aile çocukları ile rehberlik servisinde çalışan öğretmenlerinin yakından ilgilendiğini ifade eden İşçioğlu, çocuklara hissettirmeden maddi ve manevi destekte bulunduklarını belirterek şunları söyledi: Öksüzlerin başını okşamak zaten dinimizin bir gereği. Huzursuz aile ortamı olan ya da ailesi ayrıldığı için sıkıntı çeken çocuklarımızla rehber öğretmenimiz o kadar yakından ilgileniyor ki bu özverili ilgisi takdire şayan. Kendisine sizin aracılığınızla çok teşekkür ediyorum.
VELİLER BİLİNÇLENDİRİLİYOR
Yılda en az üç kez velilere yönelik rehberlik çalışmalarında bulunduklarını ve velilerin ilgisinin sınıflar yükseldikçe azaldığını ifade eden İşçioğlu, Biz öğretmenler velilerimizi her konuda yanımızda görmek istiyoruz. Öğretmen ve velilerin yan yana yürümesinin daha sağlıklı bireyler yetiştirmekte etkin olduğuna inanıyorum. Kendi toplantı salonumuz olmadığı için yan okulumuzun toplantı salonunu kullanarak velilerimizle olan bağımızı sıkı tutmaya çalışıyoruz. Katılım 5-6-7. sınıflarda iyi olmakla beraber 8, sınıflarımızda bu sayı maalesef düşüyor. Rehber öğretmenimiz velilere ulaşmak konusunda da sıkı çalışmalarda bulunuyor ifadelerini kullandı.
CANLI BİR SOSYAL YAŞAM
Farklı bakış açılarını öğrencilere tanıtmak amacıyla sosyal etkinlikler düzenlemeye özen gösterdiklerini söyleyerek bu etkinliklerin çocukların ufkunu geliştirdiğini belirten İşçioğlu, Sosyal bilgiler öğretmenimiz çocukları guruplar halinde İnciraltındaki denizaltı gemisine gezmeye götürdü. Kendi camilerimizi ve tarihimizi tanımak adına da İzmirdeki tarihi camilerimizi çocuklarımıza tanıttık. İkinci dönemimizde müzelerimizi ziyaret ederek sinema ve tiyatro etkinliklerine de katılacağız. Bir sergide nasıl davranılması gerektiğini farklı ortamlara girmekten çekinmeye gerek olmadığını çocuklarımız ancak bu şekilde öğrenebilir. Yakın çevremize yaklaşan bahar ayında piknik gezileri düzenlemekte yapacağımız etkinlikler arasında. Selçuk-Efese, Tireye, Ödemişe yapılan gezilerimiz hem öğrencilerimize hem de bizlere çok iyi geliyor. Okul bahçemizi ağaçlandırmak için çalışma yapmamıza gerek kalmıyor çünkü bizden önceki arkadaşlarımız sağ olsunlar bu çalışmayı yapmışlar. Civardaki okullar arasında ağacı en bol okul olma ayrıcalığına sahibiz açıklamasını yaptı.
KAYNAKLARI DOĞRU KULLANMAK
Milli Eğitim Bakanlığının kaynakları doğru kullanma motivasyonuyla 2004 yılından bu yana stratejik plan çalışmalarını başlattığını ifade eden İşçioğlu, Bu çalışmaların temeli iki nedene bağlıdır. Tüm dünyada daha önceleri başlayan çağdaşlaşma ve yenileşme çalışmalarıyla uyumlu bir şekilde eğitim alanında da bu tip eylemlerle mali, fiziki ve insani kaynaklardan daha verimli ve etkin yararlanarak akademik ve kurumsal gelişmeleri hızlandırmaktır. Diğer bir neden ise ülkemizde 2004 yılında kabul edilen yasa gereği performans esaslı bütçeleme sistemine geçilmesi kararında hedefe gidilmeyi amaçlanmıştır. 8 okulumuzda hazırlanan bu planın başarıya ulaşmasında, farkındalık ve katılım ilkesi önemli bir rol oynayacaktır. Bu nedenle çalışmanın gerçekleştirilmesinde emeği geçen stratejik planlama ekibi başta olmak üzere tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz. Ülkemizin sosyal ve ekonomik gelişimine temel oluşturan en önemli faktörün eğitim olduğu anlayışıyla hazırlanan stratejik planımızda belirlediğimiz vizyon, misyon ve hedefler doğrultusunda yürütülecek çalışmalarda başarılar diliyorum dedi.
TARİHÇE
Tarihsel Gelişim Okulumuz İzmirin Karabağlar İlçesinde Osman Aksüner Mahallesi 5731 Sokakta 1986-1987 eğitim-öğretim yılında ilkokul olarak Savaş Yağmur Çınar müdürlüğünde hizmete açılmıştır. Fakat İmam Hatip Ortaokulu olarak 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Metin Sözer müdürlüğünde hizmete girmiştir. Okulumuz 4 bin 131 metrekare alan kurulmuş olup 323 metrekaresi 3 katlı okul binasıdır. Okulumuzu mevcudu 2012-2013 eğitim-öğretim yılı itibariyle yeni imam hatip olduğundan 150 idi. Şu an itibariyle ise bünyemizde 5. ve 6. sınıflarla birlikte toplam 256 öğrenciyle eğitim öğretime vatanına, milletine, bayrağına, vatanına, milletine, bayrağına ve değerlerine sahip çıkan yenilikçi nesiller yetiştirmeye devam etmektedir.
M. Kemal İşçioğlu Özgeçmiş;
1955 yılının sonunda Bursada doğdu. İlkokulu İzmirde Şehit Fazıl Bey ilkokulunda bitirdi. Daha sonra ortaokul ve liseyi İzmir İmam Hatip lisesinde okudu. İzmir İlahiyat Fakültesinden Mezun oldu. Öğretmenlik görevine Erzurum İspir İmam Hatip Lisesinde başladı. Stajyerliğinin kalkmasında sonra idarecilik görevi başladı. Uzun yıllar Müdür yardımcılığı, Müdür Başyardımcılığı, Müdür Vekilliği yaptı. 2014 yılının Aralık ayında İzmir Karabağlar Halide Edip Adıvar İmam Hatip Ortaokulunda Müdür olarak görevlendirildi. Evli ve 3 çocuk babasıdır.
SOSYAL EĞİLİMLER BİLGİ VE TEKNOLOJİK EĞİLİMLER
Kız çocuklarının okullaştırılması için sivil toplum örgütleriyle etkili şekilde işbirliği yapılmaktadır.. Şehirlerarası ve deniz aşırı göçler nedeniyle okul çağındaki çocuk sayısı sürekli artmaktadır. Kentlerin hızla genişlemesi, tesisleşmesi nedeniyle yeni okullara ihtiyaç duyulmaktadır. Şehir merkezine doğru göç yaşanması nedeniyle bazı kırsal ve uzak bölgelerde nüfus azalmaktadır. Yeni istihdam tarzları, artan hareketlilik ve yoksulluktaki yeni yoğunlaşma etkisiyle aile yapısı ve sosyal yapı değişmektedir Birçok geleneksel sosyal yapının etkisi azalmaktadır.
DAYANAKLAR
Kalkınma Planı, Orta Vadeli Program, Küreselleşme, Bölgesel Ekonomik Durum, Ticari Döngüler Enflasyon ve Değişim Oranları, İstihdam Politikaları, Enerji ve Maliyet, Teknolojide yaşanan hızlı gelişim ve bu gelişime paralel olarak oluşan yeniliklerin toplum tarafından benimsenmesi artmaktadır. Bilginin hızlı üretimiyle erişilebilirlik ve kullanılabilirlik gelişmektedir. Teknolojinin gelişmesiyle yeni öğrenme ve etkileşim olanakları artmaktadır. Teknoloji, kullanım amacına göre tehditler içermektedir. Bilgi, insan yaşamını değerli kılan bir etken olmaktadır. İnternet kullanımı sonucunda meydana gelen değişimler ve gelişimler hız kazanmaktadır. Eğitim ve öğretim konusunda yapılan araştırmalarla uluslararası düzeyde yapılarak, yeni yöntem ve teknikler oluşturulmaktadır.
Haber Merkezi