Sayfa Yükleniyor...
Karabağlar Bahçelievler Ortaokulu Müdürü Kurban Akış iyi bir eğitim sistemine sahip olduklarını belirterek tüm eğitim kadrosunun büyük bir özveri ile çalıştığını söyledi
NİLGÜN TAZE
Eğitim haberleri kapsamında ziyaret ettiğimiz Karabağlar Bahçelievler Ortaokulu Müdürü Kurban Akış, okullarında veli-çocuk-aile işbirliği üçlemesine büyük önem verdiklerini söyledi. Akış, dinamik, geç nesiller yetiştirmenin büyük özveri ve bilgi birikimi gerektirdiğini ifade ederek, tüm eğitmenler olarak başarılı bir dönem geçirdiklerini belirtti.
Okullarının 1950 yılında Hatay Caddesine yakın olan alanın parsellenerek ağaçlandırıldığını belirten Karabağlar Bahçelievler Ortaokulu Müdürü Kurban Akış, bu nedenle semte Bahçelievler ismi verildiğini söyledi. Çevre nüfusunun artması ve eğitime duyulan ihtiyaç ile birlikte Mustafa Urcan adındaki hayırseverin okul yerini bağışladığını ve 2007 yılının mart ayı içinde beş katlı, modern bir derslik binası yapıldığını ifade eden Akış, İlköğretim okullarının ilkokul ve ortaokul olarak ikiye ayrılmasından sonra, 2012 yılının eylül ayından itibaren ortaokula Bahçelievler Ortaokulu adı verilmesi suretiyle eğitim-öğretime devam etmekteyiz. 2014-2015 ders yılında 27 şubede 907 öğrenci eğitim-öğretim görmektedir. Okulumuzda şu anda 14 derslik bulunmaktadır. 1 Fen Laboratuvarı, 1 Bilişim Teknolojileri Sınıfı var. Çağdaş eğitim okulumuzda birinci hedeftir. Bilgi ve beceri yol göstericidir. Uygulama sonucu hedeflerin yakalanması ise esastır dedi.
BAŞARILI BİR OKUL
Okullarında Bakanlığın gönderdiği eğitim sisteminin yanı sıra belirli aylarda yaptıkları sınavlarla öğrencilerinin eğitim seviyesini arttırmaya çalıştıklarını belirten Akış, kendisinin iki yıl içerisinde getirdiği bu sistemle yoğunlaştırılmış deneme sınavları yaptıklarını ifade etti. Akış, Milli Eğitim Bakanlığımızın göndermiş olduğu genelge dahilinde kurslarımız devam ediyor. Destekleme kurslarının yanında yetiştirme kurslarımız da devam ediyor. Eğitimimiz gayet düzgün ve başarılı bir şekilde okulumuzda devam ettirilmekte. Öğrencilerimiz başarılı ancak biz mevcut başarıyı yeterli görmeyerek sürekli olarak kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz. Geçtiğimiz yıl, İzmir ili genelinde 523 okul arasında 43. olduk. Karabağlar ilçemizde ise 5inci, 4üncü ve 3üncülüklerimiz var ve Türkçe dersimizden de yine ilçe genelinde birincilik almış bir okuluz. 23 Nisanda enstrüman aletler çalarak etkinliklere katılan öğrencilerimiz de var. Tiyatro, sinema, müzik alanlarına çocuklarını yöneltmeye çalışan velilerimizin sayısı çok fazla. Sosyal aktivitelerimizde öğrencilerimiz oldukça başarılılar. Müzik öğretmenimiz 40 öğrencimize gönüllü bir eğitmenin ders vereceğini söyledi. Bu tür gönüllü eğitmenlerimiz yardımıyla da öğrencilerimize ders alabilmekteler. Amacımız öğrenci ve velilerimiz fazla masrafa sokmadan öğrencilerimizin sosyal ihtiyaçlarına cevap vermek açıklamasını yaptı.
EĞİTİM HER ŞEYDİR
3 idareci, 48 öğretmen ve 848 öğrenci ile eğitim sistemini devam ettirdiklerini ve oldukça başarılı olduklarını belirten Akış, Dışarıdan kayıt yaptıran öğrencilerimiz olduğu için bu yıla kadar sınıf mevcudiyetlerimiz yüksekti. Aldığımız önlemle sadece kendi bölgemiz içinde yaşayan öğrencilerimizin kaydını almaya başladık ve bu şekilde sınıf mevcudiyetimizi 30a kadar düşürmeyi başarabildik. İngilizce derslerimizde normal ders programını uyguluyoruz ancak takviye olarak verilen kurslarımız da mevcut. Öğrencilerimizin sosyal aktivitelerini geliştirmek amacıyla beden öğretmenlerimiz, öğrencilerimizin yeteneklerine göre spor aktiviteleri yaptırıyor. Öğrencilerimizle sürekli olarak futbol, voleybol, basketbol, jimnastik gibi aktivitelere katılıyoruz. İl yarışmalarına katılıyoruz şeklinde konuştu.
İŞBİRLİĞİ İÇİNDE ÇALIŞIYORUZ
Okul ihtiyaçlarını Milli Eğitim Bakanlığının karşıladığını ve yetmeyen durumlarda velilerin gönüllü yardımda bulunduklarını ifade eden Akış, bilgisayar, masa, toner gibi okul ihtiyaçlarını karşılamaya devam ettiklerini belirterek, Milli Eğitim Bakanlığımıza ihtiyaçlarımızı belirten bir yazı yazdık ve cevabı olumlu geldi. Yakın bir zamanda bakanlığımızdan gelen katkı ile eksik ihtiyaçlarımızı karşılayabileceğiz. Söz konusu çocuklar ve okul olduğu zaman arızalarımız hiçbir zaman bitmiyor. Bugün yapılan musluğumuz yarın tekrar akabiliyor. Teknoloji çağında olduğumuz için olumlu ya da olumsuz geri dönüşümler alsak da her yere yazı yazarak ihtiyaçlarımızı bildirebiliyoruz. Öğrencilerimizin eğitimini ön plana çıkararak geçmişten geleceğe bir köprü kurmak ve diğer öğretim kurumları arasında öğrenen ve etkili bir okul olarak yer alıyoruz. Vizyonumuz ise kendini yenileyebilme özelliği ile lider olan, örnek niteliklere sahip ve dışa doğru açılan, takım ruhuna önem veren bireyler yetiştirmeyi amaç edinmek. Tüm paydaşlarıyla dostluk ortamında çalışmayı arzulayan çağdaş, demokratik, örnek bir kurum olmaya çalışıyoruz ifadelerini kullandı.
AMACIMIZ SAĞLIKLI BİREYLER YETİŞTİRMEK
Aile içinde huzursuz olduğu belirlenen öğrencilerle rehber öğretmenlerin yakından ilgilendiğini belirten Akış, İki rehber öğretmenimizden bir tanesi sabahçı diğeri ise öğlenci öğrencilerimizle ilgileniyor. Sorunlu öğrenciler var ise mutlaka aileleri de olmak üzere çağırılır, nedenleri öğrenilir ve kendilerine ihtiyaçları olan konuda destek sağlanır. Bu yaşlarda çocuğu kendi edindiği bir kusur yoktur. Bu kesinlikle aile içinde olan anormal davranışlardan kaynaklanır. Ya anne baba ayrılmıştır ya da evde gerçekleşen ciddi kavgalara çocuk tanık oluyordur. Derslere, seçmeli dersler eklendiği için 7 saat çocuklara ağır gelebiliyor. Biz bu ağırlığı güzel müzikler dinleterek hafifletmeye çalışıyoruz. İstiyoruz ki bütün çalışanlarımız ve öğrencilerimiz, Onlar ve Biz kavramı yerine Takım Ruhuna inansın. Takım arkadaşlarının eksikliklerini tamamlamaya çalışsın. İnsanlık değerlerinin önemini kavramış olsun ve öyle davransın. Her alanda bilginin gücünü yanına alsın. Bilginin paylaşıldıkça çoğaldığını bilsin, paylaşma ve işbirliğine açık olsun dedi.
CESUR İNSANLAR YETİŞİYOR
İdeal oluşturmak isterken öğüt vermekten ziyade örnek olunması gerektiğine inanan bireyler yetiştirme gayretinde olduklarını ve bu hedefe ulaşabildiklerini ifade eden Akış, kendilerinden emin olan, doğruları yaptıkları için alacakları cevaplardan korkmayan bir nesil yetiştirdiklerini söyledi. Akış, İstiyoruz ki çocuklarımızın gerekenleri yerine getirmede endişeleri olmasın. Verdiğimiz eğitim, öğrencileri bir üst öğrenime hazırlasın. Hayata atıldıklarında ise işin anahtarı, ekmeğin kapısı olsun. Tüm velilerimiz ve öğrencilerimiz iyi bir eğitimin uygun, temiz bir çevrede olacağını bilsin ve çevre bilinciyle hareket etsin. Herkesin herkesten öğreneceği bir şeyler olduğu bilinsin. Velilerimiz en önemli destekleyicilerimiz olsun. Okulumuzun her öğrenciye bir dünya gözüyle baktığını bilsin. Okulumuzdaki herkes görev ve sorumluluk tanımını iyi bilsin, kendi alanında tercih edilen olsun. Bütün personelimiz okulumuzda çalışmaktan, her öğrenci bu okulda öğrenim görmekten zevk alsın. Okulumuzda herkes gelişen teknolojik yeniliklerden yararlanarak her gün daha iyiye ulaşmak için çalışsın. Kendini yenileyip geliştirsin. Zamanın önemini kavramış olsun ve işler tam zamanında ve olması gerektiği gibi yapılsın açıklamasını yaptı.
ÇOCUKLARIMIZ İÇİN VARIZ
Velilinin eğitim düzeyinin çocuktan beklentiyi arttırdığını ve velilerin kendi yapamadıkları meslekleri çocuklarından yapmasını beklediklerini ifade eden Akış, velilerin akademik başarıya çocuklarını koşulamaya çalıştıklarını belirtti. Akış, 50 kişilik bir toplantı salonumuz var. Bu salonumuz velilerimizle toplantı yapabilmek için her zaman yeterli olmuyor. Ancak biz yine de mevcut imkanlarımızı kullanarak belirli zamanlarda velilerimizi çağırarak çocuklara nasıl davranılması gerektiği ile ilgili bilgilendirmelerde bulunuyoruz. Biz bütün öğrencilerimizin bilgili, becerili ve kendine güvenen bireyler olarak yetişmelerine fırsat tanımak ve onlara 21. yüzyılın gelişen ihtiyaçlarına cevap verebilecek beceriler kazandırmak için varız. Temel değerlerimiz ise, öğrencilerimizin başarıya ulaşması için üşenmeden, ertelemeden, vazgeçmeden çalışırız. Okulumuzda tüm personelin müşterek paydalarda ortaklaşa hareketi başarıyı artırmaya zemindir. Biz öğrencilerimizin her derse severek girecekleri, kazanımları korkarak ya da zorunluluk duygusu taşımadan bir gereksinim olduğuna inan sınıf ortamları oluştururuz. Dürüst, çalışkan, güler yüzlü paylaşımcı ve şeffaf oluruz. İşimizi yaparken; kendimiz için istemediğimizi, başkaları için de istemeyiz. Öğrencilere, sosyal ve kültürel etkinliklerde okulun tüm imkanlarını sunarız. Okulumuzun her öğrencisi ve çalışanı bizim için öncelikli bir ferttir açıklamasını yaptı.
EĞİTİM-ÖĞRETİMDE KALİTE
Kaliteli Eğitim ve Öğretim: Eğitim ve öğretim kurumlarının mevcut imkânlarının en iyi şekilde kullanılarak her kademedeki bireye ulusal ve uluslararası ölçütlerde bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılmasıdır. Her kademedeki bireye ulusal ve uluslararası ölçütlerde bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılması ile girişimci yenilikçi, yaratıcı, dil becerileri yüksek, iletişime ve öğrenmeye açık, özgüven ve sorumluluk sahibi sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesini sağlamak.
STRATEJİK HEDEF
Öğrencilerimize rehberlik derslerinde toplumda yer edinebilen bireyler olmaları yolunda sınıf rehber öğretmenler tarafından tavsiyelerde bulunulmasını sağlamak ve aynı zamanda öğrencilerimize mesleki bilgiler vererek yönlendirme çalışmalarında bulunmak. Böylece öğrencilerimizin TEOG sınavı sonunda daha bilinçli ve olmak istedikleri mesleklere ulaşabilecekleri lise tercihlerinde bulunmalarını sağlamak. Rehber öğretmenlerimiz tarafından öğrencilerimize seminerler verilmesini sağlamak.
KURUMSAL KAPASİTE GELİŞTİRME
Kurumsallaşmanın geliştirilmesi adına kurumun beşeri, fiziki ve mali altyapı süreçlerini tamamlama, yönetim ve organizasyon süreçlerini geliştirme, enformasyon teknolojilerinin kullanımını artırma süreçlerine bütünsel bir yaklaşımdır. Fiziksel kaynaklar ile insan kaynakları kapasitesini artırmak, geliştirmek, kaynakların çeşitliliğini ve verimliliğini artırarak etkin kullanımını sağlamak.
Kurumsal kapasiteyi geliştirmek için, mevcut beşeri, fiziki ve mali alt yapı eksikliklerini gidererek, enformasyon teknolojilerinin etkililiğini artırıp çağın gereklerine uygun, yönetim ve organizasyon yapısını etkin hale getirmek. Her yıl birkaç sınıf olmak üzere plan dönemi sonuna kadar tüm sınıflarımızı bilgisayar ve projeksiyon gibi teknolojik gelişmelerle donatmak.
KALİTELİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM
Eğitim ve öğretim kurumlarının mevcut imkânlarının en iyi şekilde kullanılarak her kademedeki bireye ulusal ve uluslararası ölçütlerde bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılmasıdır.
Her kademedeki bireye ulusal ve uluslararası ölçütlerde bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılması ile girişimci yenilikçi, yaratıcı, dil becerileri yüksek, iletişime ve öğrenmeye açık, özgüven ve sorumluluk sahibi sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesini sağlamak. Öğrencilerimize rehberlik derslerinde toplumda yer edinebilen bireyler olmaları yolunda sınıf rehber öğretmenler tarafından tavsiyelerde bulunulmasını sağlamak ve aynı zamanda öğrencilerimize mesleki bilgiler vererek yönlendirme çalışmalarında bulunmak. Böylece öğrencilerimizin TEOG sınavı sonunda daha bilinçli ve olmak istedikleri mesleklere ulaşabilecekleri lise tercihlerinde bulunmalarını sağlamak. Rehber öğretmenlerimiz tarafından öğrencilerimize seminerler verilmesini sağlamak.
Haber Merkezi