Sayfa Yükleniyor...
Çocukların anne-babalarını üzeceklerini düşünerek gerçek duygularını saklayabileceğini açıklayan Akış Öğütçü Ortaokulu Müdürü Hakkı Kırda, önemli olanın velilerin çocuklarının ne hissettiğini anladığını göstermek olduğunu söyledi
NİLGÜN TAZE-ÖZEL HABER
Öğrencilerin yanı sıra öğretmenlerin gelişimine de katkıda bulunarak grup aktiviteleri düzenleyen Akış Öğütçü Ortaokulu, bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkıyor. Akademik alanda TEOG başarısı Çiğlide 5. sırada yer alan okul aynı zamanda gerçekleştirdiği sosyal ve sportif faaliyetlerle de dikkatleri üzerine çekiyor.
Manisa-Demirci doğumlu, 30 yıllık eğitimci olan Akış Öğütçü Ortaokulu Müdürü Hakkı Kırda, okullarının fiziki özelliklerinin yeterli olmadığını belirterek, Tekli eğitime geçmek için 16 derslik yeni bir bina ve spor salonu planlanmaktadır. 45 öğretmen, 720 öğrenci ve 4 personelin görev yaptığı okulumuzda velilere ergenlik çağının özellikleri, TEOG bilgilendirme, sınav kaygısı ve bağımlılıkla ilgili seminerler vermekteyiz. Öğrencilerimiz ise TEOG bilgilendirme, kaygı ve hedef belirleme konularında eğitim almaktalar dedi.
VELİ PORTFÖYÜ
Velilerin bir kısmının çocukları ile aşırı ilgili olurken bir kısmının ise ilgisiz davrandığını açıklayan Kırda, Velilerden her zaman istediğimiz bizimle birlikte olmaları ve çocuklarını takip ederek bize destek vermeleridir. Okul olarak şiddetsiz iletişim üzerine personel ve öğretmenlerimiz eğitimden geçti. Değerler eğitimi vermeye devam etmekteyiz. Öğrencilerimiz birbirlerine ve öğretmenlerine karşı saygılı. Vatanını ve milletini seven yeni nesiller yetiştiğini görmek bizlere mutluluk veriyor. Sosyal etkinlik olarak spor, müzik, resim, şiir, tiyatro etkinliklerimiz var. Spor alanında 3 öğretmenimiz alanında profesyonel eğitimli sporcular ve futbol, hentbol ve atletizm alanında başarılı öğretmenler. Akademik alanda TEOG başarımız Çiğli genelinde 5. sırada yer alıyor açıklamasını yaptı.
DUYARLI ÖĞRENCİLER
Rehberlik servislerinin öğrencilerin yanı sıra her ay öğretmenlerin gelişimlerine katkıda bulunmak için gurup terapisi ve oyunlarla öğretmenleri motive ettiğini açıklayan Kırda, Erasmus Plus Projesi ile ilgili çalışmalarda bulunmadıklarını söyledi. Kırda, Rehberlik servisimiz öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkıyor. Öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak amacı gütmekteler. Okulumuz rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle öğrencinin problem çözme, karar verme ve uyum sağlaması için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmasını sağlıyor ifadelerini kullandı.
REHBERLİK SERVİSİ
İlgi, yetenek, istek, kişisel özellikleri gibi öğrencinin kendi özelliklerini açığa çıkarmayı hedefleyen rehberlik servislerinin aynı zamanda öğrencilerin gizil güçlerini tanıması, farkında olması ve en üst düzeyde geliştirmesini sağladıklarını belirten Kırda, Öğrencilerimizin bireysel özellik ve gizil güçlerini toplumsal platformda değerlendirebilmesini, yaşamını, geleceğini planlamasını, kararlarının sorumluluğunu alabilmesini sağlamaya yönelik uygulamalar yapmaktayız. Boşanmış aile çocuklarının temel ihtiyaçları ise sevilmek, kendilerini güvende hissetmek ve gelişimlerini sürdürebilmektir. Yaşadıkları mekanın koşulları, yeme düzenleri, eğitimleri, ebeveynleri ile ilişkileri mümkün olduğunca aksatılmamalıdır şeklinde konuştu.
BOŞANMIŞ AİLE ÇOCUKLARI
Kırda, boşanmış aile çocuklarının gelişimlerini sağlıklı yürütebilmeleri için hayatlarını eskisi gibi devam ettirebilmelerinin önemine değinerek şunları söyledi: Anne-baba ayrılmışta olsalar çocuklarını dinlemeli, çocuklarının duygularını, düşüncelerini, ihtiyaçlarını ifade etmelerini sağlamalıdır. Çocuklar anne-babalarını üzeceklerini düşünerek gerçek duygularını saklayabilirler. Böyle zamanlarda olumsuz duygular hissetmenin doğal olduğu anlatılmalıdır. Bu konuşmalarda, çocukların mutsuzluklarını değiştiremeyebilirsiniz ama asıl önemli olan onların ne hissettiğini anladığınızı ve önemsediğinizi göstermektir.
SAĞLIKLI TEKNOLOJİ KULLANIMI
Okulda saldırgan ve problemli öğrencilere özel bir birey olduklarını hissettirerek onlara sorumluluk duygusu aşıladıklarını açıklayan Kırda, Bu tür çocuklarımıza özgüvenlerini arttırıcı görevler vererek öğretmenlerini anne-baba gibi görmelerini sağlıyoruz. Çocuklarımız anne babalarından sonra öğretmenlerini rol model alıyorlar. Velilerimize teknoloji bağımlılığı için tavsiyelerimiz ise şöyle; Hem kendinizin hem de çocuğunuzun ne seyredeceği veya hangi programları kullanacağı konusunda seçici olun. Çocuğunuzu ekranla baş başa bırakmayın. Çocuğunuzun teknolojik aygıtlarda kullandığı yazılım veya seyrettikleriyle ilgili sorular sorun. Teknolojinin ailece birlikte geçirilen zamanların ya da oyun saatlerinin yerini almasına izin vermeyin dedi.
EZBERDEN UZAK EĞİTİM
Problemlerini şiddet kullanarak çözen karakterlerin yer aldığı programlardan ve şiddet içeren oyunlardan çocukları uzak tutmak gerektiğini hatırlatan Kırda, şu ifadeleri kullandı: Çizgi film karakterlerinin yaptıklarının hayal mahsulü ve kurgu olduğunu uygun bir dille çocuğunuza anlatın. Çocuğunuza izlediği filmlerde veya oynadığı oyunlarda yer alan belli karakterleri niçin sevdiğini sorun, bu konu üzerinde karşılıklı konuşun. Çocuğunuzu kendi film veya oyun karakterlerini yaratması için teşvik edin. Eğitim sistemimizde ise ezberleme sistemi değil, bol bol okuma, yazma, düşünme ve üretip sunum yapma gibi olanakların sağlanması gerekir. Sportif faaliyetler ve sosyal faaliyetlerin çok olması ve oyun sahalarının olması çocukları geliştirir. Okullarda her öğrencinin kendi yeteneğine uygun uğraşlar bulunması onların hayal dünyalarının genişlemesi için olanak sağlar.
IŞIK TUTAN GENÇLİK
İdare ve öğretmen kadrosuyla çağa ayak uydurmuş, yeniliklere açık, Türkiye Cumhuriyetini daha da yükseltecek gençler yetiştirmeyi ilke edindiklerini açıklayan Kırda, Akış Öğütçü Ortaokulu olarak en büyük amacımız yalnızca ortaokul mezunu gençler yetiştirmek değil, girdikleri her türlü ortamda çevresindekilere ışık tutan, hayata hazır, hayatı aydınlatan, bizleri daha da ileriye götürecek gençler yetiştirmektir. Stratejik planlama çalışmasına önce durum tespiti, yani okulun SWOT analizi yapılarak başladık. SWOT analizi tüm idari personelin ve öğretmenlerin katılımıyla uzun süren bir çalışma sonucu ilk şeklini almış, varılan genel sonuçların sadeleştirilmesi ise okul yönetimi ile öğretmenlerden oluşan bir kurul tarafından yapılmıştır. Bu süreçte okulun amaçları, hedefleri, hedeflere ulaşmak için gerekli stratejiler, tedbirler ve sonuçta başarı veya başarısızlığın göstergeleri ortaya konulmuştur.
Stratejik Planda belirlenen hedeflerimizi ne ölçüde gerçekleştirdiğimiz, plan dönemi içindeki her yılsonunda gözden geçirilecek ve gereken revizyonlar yapılır ifadelerini kullandı.
OKUL TARİHÇESİ
Okulumuz 1988- 1989 öğretim yılında Vali Nevzat Ayaz tarafından törenle açılarak eğitim ve öğretime başlamıştır. Okulla ilk atanan okul müdürü Yüksel Tanık olmuştur. 18 öğretmen ve 12 öğrenci ile 17 Kasım 1988 tarihinde ilkokul olarak açılış töreni yapılmıştır. Okula adını veren, okulun inşasını üstlenen Akış Öğütçü Hanım 1907 yılında Fethiye de doğdu. Fethiye ve İzmir de sürdürdü. Okulumuz 9 derslik olarak inşa edilmiş olmasına rağmen 1997- 1998 öğretim yılında ilköğretimin 8 yıl zorunlu hale gelmesi nedeni ile ilköğretim okulu olmuştur. 2002 yılında iki katlı 6 derslikli bir ek bina yapılmıştır. Halen ikili öğretim olarak eğitim ve öğretim sürdürülmektedir. Okulumuz 2013-2014 eğitim öğretim yılından İtibaren ortaokul olmuştur. Halen ikili öğretim olarak eğitim ve öğretim sürdürülmektedir.
Haber Merkezi