Sayfa Yükleniyor...
Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında tekvando, halk oyunları, resim ve satranç bölümlerinin açıldığını belirten Gaziemir Adnan Menderes İlkokulu Müdürü İrfan Kahraman, verilen eğitimlerle lafta kalan evrensel değerlerin yavaş yavaş da olsa eyleme dönüşmeye başladığını söyledi
NİLGÜN TAZE - ÖZEL HABER
Sosyal aktivitelere önem veren Gaziemir Adnan Menderes İlkokulu düzenli olarak gerçekleştirdiği Çanakkale gezileri ile milli mücadele ruhunu öğrencilerine tanıtıyor. 90 kişilik guruplar halinde Ayvalık, Şeytan Sofrası, Asus, Kazdağları, Efes, Şirince gibi tarihi ve turistlik yerleri yakından tanıma imkanı bulan öğrenciler aynı zamanda sportif etkinliklerde de başarı gösteriyor.
Gezi kulübü öğretmenlerinin çok aktif olmasının avantajlarını yaşadıklarını söyleyen Gaziemir Adnan Menderes İlkokulu Müdürü İrfan Kahraman, okullarında üç yıldır değerler eğitiminin verildiğini belirtti. Göreve başladığı ilk günlerde öğrencilerin birbirlerine karşı gerekli saygıyı gösteremediklerini ancak verilmeye başlanan değerler eğitiminden sonra bu durumun değiştiğini söyleyen Kahraman, Değerler eğitiminin verdiği sonuçlar oldukça olumlu. Zaten kültürümüzün bir parçası olan sevgi, saygı, hoşgörü, çalışkanlık gibi değerler artık sadece lafta değil eylemlerimizde hayat buluyor. Veli portföyümüzün karışık olmasından dolayı sık sık veli ve öğrencilerimize şiddetin sakıncaları ile ilgili seminerler düzenliyoruz. Genç ve çalışan bir veli portföyümüz olmasına rağmen maalesef ekonomik durumları iyi değil. Velilerimizin yüzde 80 i kirada oturuyor ve öğrencilerimin kendilerine ait bir çalışma odaları yok. Anne babaların her ikisi de çalıştıkları için çocuklarına yeterli zaman da ayıramıyorlar dedi.
ÖĞRETMENİM BİZE MİSAFİR OL
Belediyenin ve Halk Eğitimin açmış olduğu kurslara çocukların katılımını sağladıklarını ifade eden Kahraman, Velilerimizin öğretmenlerin yönlendirmesine açık olması bizim için büyük avantaj. Anne babası ayrılmış olan birçok çocuğumuz var. Problemli olan çocuklarımız tespit edildikten sonra rehber öğretmenlerimiz bu çocuklarımız ve anne babaları ile iletişime geçiyor. Gerektiğinde ise Öğretmenim bize misafir ol projesi kapsamında yetkili öğretmenlerimiz ev ziyaretleri gerçekleştirerek çocuklarımızın yaşam alanları ve velilerinin durumu il ilgili veri topluyorlar. Bu veriler okul komisyonumuzda değerlendirilerek çocuklarımızdan beklentilerimizin yerinde olup olmadığını da ortaya çıkarmış oluyoruz. Gördük ki birçok çocuk ve velimiz açlık sınırında yaşıyor.
BİR HAYAT DENEYİMİ
Bugüne kadar gerçekleştirilen ev ziyaretlerinde olumsuz koşullarda yaşayan birçok çocukla karşılaştıklarını söyleyen Kahraman bir hayat deneyimini şu şekilde paylaştı: Bir çocuğumuzun sürekli olarak devamsızlık yaptığını gözlemledik. Nedenini sorduğumuzda sabahları uyanamadığını söyledi. Bizde çocuğumuzu öğlenci grubuna aldık ancak yine de devamsızlığı sona ermedi. Bizde öğretmenlerimizle evine gittik ve gördük ki çocuğumuzun evi anlatılamayacak kadar kötü durumdaydı. Veli bizi tüm imkansızlıklarına rağmen sıcak karşıladı. Onunla konuşarak çocuğunun okula düzenli gelmesinin önemini anlattık. O ziyaretimizden sonra çocuğumuz okuluna düzenli gelmeye başladı. Gördük ki kendileri ile ilgilendiğimizi görmek hem velilerimizin hem de çocuklarımızın hoşuna gidiyor. Velilerimizle olan ilişkilerimizin güçlendirilmesi eğitimin kalitesini artırıyor.
ZAMANI SAĞLIKLI SEÇİMLERLE DOLDURMAK
Öğrencilerini mili ve manevi değerlerine sahip çıkan bireyler haline getirmek için var güçleri çalıştıklarını ifade eden Kahraman, Çocuklarımızın vakitlerini sağlıklı aktivitelerle doldurabilmeleri için birçok amaçlı salon yapmayı hedefliyoruz. Bunun yanı sıra hobi bahçemize önem veriyorum. Bu bahçemize 60 yakın ağaç diktik ve korunması için de etrafını çitlerle çevireceğim. Görsel eğitime ağırlık vererek çocuklarımızın akademik eğitimlerini alırken eğlenmelerini de hedefliyoruz. İlkokul olduğumuz için çocuklarımız her şeyi yaparak ve görerek öğreniyor. Veli profilimizin eğitim düzeyinin düşük olmasından dolayı çocuklarımızda istediğimiz nezaketi göremiyoruz. Hala şiddete eğilimli davranışlar sergileyebiliyorlar. Tüm bunların önüne geçmek için bu yıl olduğu gibi gelecek yılda veli seminerlerimize ağırlık vereceğiz açıklamasını yaptı.
STRATEJİK PLAN
Dünya milletlerinin yarıştığı ve var olan yaratıcılığın getirdiği teknolojik hızın artık kaçınılmaz boyutlara ulaştığını söyleyen Kahraman, Güçlü ekonomik ve sosyal yapıya sahip olmak ve tüm değişikliklerde dimdik ayakta durabilmek oldukça büyük önem taşıyor. Bilgi ve planlama temellerine dayanan güçlü bir yaşam standardı ve ekonomik yapı planlanmış zaman diliminde gerçekleşecek uygulama faaliyetleri ile oluşabilmektedir. Büyük Önder Atatürkü örnek alan bizler çağa uyum sağlamış, çağı yönlendiren öğrenciler yetiştirmek için burada. Geleceğimizin teminatı olan öğrencilerimizi daha iyi imkânlarla yetiştirip Türkiye Cumhuriyetinin çıtasını daha yükseklere taşıma gayreti içindeyiz. İdareciler ve öğretmenler olarak özverili bir şekilde tüm azmimizle çalışmaktayız. Adnan Menderes İlkokulu olarak en büyük amacımız yalnızca ilkokul mezunu çocuklar yetiştirmek değil, girdikleri her türlü ortamda çevresindekilere ışık tutan, hayata hazır, hayatı aydınlatan, bizleri daha da ileriye götürecek nesiller yetiştirmektir şeklinde konuştu.
AYDINLIK GENÇLİK
Adnan Menderes İlkokulu öğretmen kadrosu olarak çağa ayak uydurmuş bireyler yetiştirmeyi hedeflediğini söyleyen Kahraman, yeniliklere açık, Türkiye Cumhuriyetini daha da yükseltecek gençler yetiştirmeyi ilke edindiklerini belirtti. Kahraman, Öğrencilere derslerde uyguladığımız öğretim teknikleri ve sosyal, kültürel, sportif etkinliklerle kendilerini geliştirmelerine yardımcı oluyoruz. Vatanına ailesine ve topluma karşı sorumluluk duyabilen, ahlaki değerleri benimseyen, üretken, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunabilen bireyler yetiştirmek biz eğitimcilerin ortak amacı. Doğayı sevme ve koruma, insanın doğaya etkilerinin neler olabileceğini ve bunların sonuçlarının kendisini de etkileyebileceğini öğretmek, bir doğa dostu olarak çevreyi her durumda koruma bilincini kazandırmakta yine bizlerin görevleri arasında. Öğrencilere bilgi yüklemek yerine, bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yöntem ve tekniklerini öğretmek bilimsel düşünmek ve çalışma becerilerine yöneltmek de amaçlarımız arasında dedi.
DÜŞÜNSEL BECERİ KAZANMAK
Öğrencilerin düşünsel becerilerini kazanabilmeleri için her yolu denediklerini ifade eden Kahraman şöyle dedi: Kişisel ve toplumsal araç-gereçleri, kaynakları ve zamanı verimli kullanmalarını, okuma zevk ve alışkanlığı kazanmalarını sağlamak gibi görev ve sorumluluklarımızı yerine getirmek için yola çıkmış bulunmaktayız. Okulumuz misyon, vizyon, ilkeler çerçevesinde daha iyi bir eğitim seviyesine ulaşmak gayretiyle sürekli yenilenmeyi ve kalite kültürünü kendisine ilke edinmeyi amaçlamaktadır. Kalite kültürü oluşturmak için eğitim ve öğretim başta olmak üzere insan kaynakları ve kurumsallaşma, sosyal faaliyetler, alt yapı, toplumla ilişkiler ve kurumlar arası ilişkileri kapsayan 2015-2019 stratejik planı hazırlanmıştır. Bu vesileyle planın hazırlanması aşamasında oldukça zorlu bir süreç olan koordinatörlük görevini başarıyla yürüten Stratejik Plan Hazırlama ekibine, katkıda bulunan öğretmen, öğrenci ve velilerimize teşekkür ederim.
İRFAN KAHRAMAN KİMDİR?
1968 yılında Manisa Alaağaç Köyünde doğan İrfan Kahraman Karadeniz Teknik Üniversitesinden mezun oldu. Manisanın Kulalar ve Selviler, Niğde-Sultan Pınarı, Muş- Varto Aşağı Hacıbeyli ilkokullarında çalıştıktan sonra 15 ay asker öğretmen olarak görev yaptı.İzmir Menderes Değirmendere Yeniköy ilköğretim Okulunda göreve başlayan Kahraman, bu okulda öğretmen iken vekâleten müdür yardımcılığı yaptı. Öğretmenlik ve müdür yardımcılığı sınavını kazanarak, 04 Eylül 2008de Menderes Halk Eğitimi Merkezinde müdür yardımcısı olarak ataması yapıldı. 2009 - 2011 yıllarında yapılan müdürlük sınavını kazanarak aynı kurumda müdür vekili olarak görevine devam etti. 21 Eylül 2013 tarihinde sınava dayalı yönetici atama ile Adnan Menderes İlkokuluna müdür olarak atandı. Aralık 2013te şube müdürlüğü sınavını kazandı ve Bingöl-Adaklı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü´ne ataması yapıldı. Göreve başlamayarak okul müdürü olarak çalışmaya devam eden Yıldırım evli ve iki çocuk babası.
OKUL TARİHÇESİ
Gaziemir Sarnıç Menderes Mahallesinde Sarnıç İlköğretim Okulu olarak hizmet vermekte iken, A bloğunun yıkılmasından dolayı İl Özel İdaresi tarafından yeniden yaptırılmıştır. Sarnıç Şehit Uzman Çavuş Egemen Yıldız İlköğretim olarak aynı kurum koduyla eğitim-öğretime başlamıştır. Ancak 11242 ada, 1 parselde 6 derslik 12 Şubeli B bloğun 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında yeni bir okul olarak "Gaziemir Adnan Menderes İlkokulu" adı altında açılması uygun görülmüştür. Okul 2012-2013 öğretim yılında valilik onayı ile açılmış okulda yapılacak ek binanın ihalesi Ocak 2014 yılında yapılmıştır. Şubat 2014 ´te inşaata başlanılıp 19 Ocak 2015 tarihinde bitirilerek teslim edilen okulda ek bina ile birlikte, 24 derslik İlkokul bölümü, 2 derslik anasınıfı olmak üzere toplam 26 derslikte eğitim öğretim sürdürülmektedir. Bir adet çok amaçlı salon, 1 fen laboratuvarı, 1 iş teknik atölyesi, 1 spor salonu, 1 revir, 1 etkinlik odası, 1 destek eğitim odası ve idari odalardan oluşmaktadır.2015-2016 Eğitim Öğretim yılında 650 öğrenci ilkokul ve 80 öğrenci anasınıfında eğitim öğretim görmekte. 24 sınıf öğretmeni, 4 anasınıfı, 2 İngilizce öğretmeni, 1 din kültürü ve ahlak bilgisi ve 2 rehber olmak üzere, 33 öğretmen görev yapmakta olup öğrencilerin çoğu ulaşımda özel servis kullanmaktadır.
Haber Merkezi