Veli nasılsa çocuk da öyle

Ali Akatlar İlkokulu ve Ali Akatlar Ortaokulu Müdürü Barış Çetin ile birlikte okulun bulunduğu çevreyi ve eğitimin birey üzerindeki önemini konuştuk


  • Oluşturulma Tarihi : 21.12.2015 08:39
  • Güncelleme Tarihi : 21.12.2015 08:39
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Veli nasılsa çocuk da öyle

EMİNE YALÇIN

Karabağlar İlçesi’nin Aydın Mahallesi’nde bulunan Ali Akatlar İlkokulu ve Ali Akatlar Ortaokulu’nun Müdürü Barış Çetin, YÖK ve Dünya Bankası işbirliğinde oluşturulan Milli Eğitimi Geliştirme Projesinde ‘Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölge Sorumlusu’ olarak 2 yıl çalıştığını belirterek, 2000 yılında İstanbul’da Atikali İlköğretim Okulu’nda Sınıf Öğretmenliğine başladığını söyledi.

Ali Akatlar İlkokulu ve Ali Akatlar Ortaokulu Müdürü Barış Çetin, bu okulda 11 Eylül 2015 tarihinden bu yana müdür olarak görev yaptığını belirterek, okulda eğitim ve öğretim hayatına devam eden öğrenci velilerinin ekonomik gelirlerinin orta seviyenin altında olduğunu ifade etti.

AİLELER İÇİN ÖNCE ÇOCUKLARI

Çetin, “Okulun bulunduğu çevre ağırlıklı olarak Aydın, Torbalı, Konya ve Menderes gibi yerlerden göç almış. Yani bu bölgede daha çok Anadolu insanı yaşıyor. Burada yaşayan insanlar vatanını ve milletini seviyor. Devletine sahip çıkıyor. Ekonomik gelirlerinin orta seviyede olması çocuklarına gösterecekleri ilgi ve alakaya engel olmuyor. Ailelerimiz gerekli ilgi ve alakayı ellerinden gelenin fazlasını yaparak çocuklarına gösteriyor. Bazı ailelerimizde hem anne hem de baba çalışıyor. Ailede anne ve babanın çalışması çocuğun ihtiyaç duyduğu ilgiden mahrum bırakabiliyor. Neden? Anne ve baba çalıştıkları için eve yorgun geliyor. Yorgun gelince istese de çocuğuyla istediği gibi ilgilenemiyor. Ancak biz görüyoruz ki okulumuzun öğrenci velilerinin her biri şartlar ne olursa olsun önce çocukları. Ailelerin bu ilgisinden de bizde okul idaresi olarak çok memnun kalıyoruz” diye konuştu.

“ÖĞRENCİLERİMİZİN ÇOĞU SAKİN YAPIYA SAHİP”

Okulda bin 300 öğrencinin eğitim ve öğretim gördüğünü anlatan Çetin, genel olarak öğrencilerin sakin bir yapıya sahip olduklarına dikkat çekti. Çetin, “Öğrencilerimizin derslerde daha verimli olabilmesi için devamsızlığı kontrol etmeyi önemsiyorum. Bu yüzden devamsızlık yapan öğrencileri belirleyip velilerine SMS yolu ile haber vermek istiyoruz. Ancak bazı öğrencilerimiz aile fertlerinin numaralarını yanlış veriyor. Şu an için yaklaşık 200 veliye çocuğunun durumunu aksettiremiyorum” şeklinde konuştu.

“ÇEŞİTLİ PROJELER ÜRETİYORUZ”

Çetin, Karabağlar İlçesi’nde bulunan okullar arasında ortaokul kısmında ilçe 8.si olduklarını da ifade ederek, her hafta düzenli olarak çocuklara deneme sınavı yaparak çocukların kendilerini geliştirmelerini sağladıklarının altını çizdi. Karabağlar Kaymakamlığı’nın okulda başarıyı artırmak adına bir proje başlattığını ve bu proje kapsamında değişik yöntemlerle çeşitli projeler gerçekleştirdiklerini de sözlerine ekleyen Çetin, “Örneğin ‘Geçmişim Geleceğimle El Ele Ver Engellere Son Ver’ diye bir projemiz var. Yaklaşık 40 gün önce bu proje için bir grup oluşturduk. Şimdi bu grupta bulunan kişiler el ele verecek. Engellere son ver kısmında da ‘Engelli vatandaşlara nasıl yardım edilebilir?’ sorusuna yoğunlaşacak” ifadelerini kullandı.

“SIK SIK ELEKTRİK KESİNTİSİ YAŞANIYOR”

Okul binasının 52 yaşında eski bir yapıya sahip olduğunu belirterek, mevcut olan binanın yıkılarak yerine yeni bir okulun inşa edilmesi gerektiğini söyledi. Okul binasının eski olmasından dolayı elektrik tesisatının değişmesi gerektiğine de dikkat çeken Çetin, okulda sık sık elektrik kesintisi yaşandığını savundu. Çetin, “Biz mevcut olan şartlarda ikili öğretim yapmak zorunda kalıyoruz. Bu da çocuklarımız için olumsuz durumları ortaya çıkartıyor. Çocuklar sabahları uykularını almadan okula geliyor. Doğru düzgün kahvaltı yapamıyor. Akşam okul çıkış saatlerinde hava kararmış oluyor. Yorgun oldukları için kendilerini geliştirebilecek herhangi bir sosyal aktiviteye fazla vakit ayıramıyor. Bu yüzden ikili öğretimin çocuklar yönünden faydasız olduğunu düşünüyorum” dedi.

“KÜTÜPHANE KAZANDIRACAĞIZ”

Çetin, okulda kütüphanenin olmadığını ancak kısa süre içinde öğrenciler için bir kütüphane kazandıracaklarını belirterek, sözlerine şu şekilde devam etti: “Öğrencilerimizin arasında karatecilerimiz, hentbolcularımız ve yüzücülerimiz var. Bu öğrencilere okulumuzda bulunan 3 beden eğitim öğretmenimiz eğitim veriyor. Yoğun bir şekilde çalışıyorlar. Bazı öğrencilerimiz de koro grubunda yer alıyor.”

“ÇOCUKLARINIZI DİZİLERDEN UZAK TUTUN”

Çetin, sözlerini şu şekilde bitirdi: “Eğitim nedir? Eğitim bireyin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değişme meydana getirme sürecidir. Eğitim herkesin bildiği üzere ailede başlıyor. Bir durum olduğu zaman biz öğrencinin velisini okula çağırıyoruz. Görüyoruz ki veli nasılsa çocukta öyle. Eğer çocuğun olumsuz davranışları varsa bu davranışları az da olsa ilkokul öğretmeni değiştirebiliyor. Çocuğa yönelik yapılan küçük rötuşlar ilerde o çocuğun iş seçimine hatta eş seçimini dahi etki ediyor. Yüzde 50 aile yüzde 40 ilkokul öğretmeni geriye kalan yüzde 10’da diğer eğitim süreci etkili oluyor. Ayrıca veliler çocuklarına dizi izlettirmesinler. Çocukları için kendileri de izlemesinler.”

BARIŞ ÇETİN KİMDİR?

5 Nisan 1976 yılında Üsküdar’da doğdu. İlkokul, ortaokul ve liseyi İzmir’de okudu. 1998 yılında Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nden mezun oldu. YÖK ve Dünya Bankası işbirliğinde oluşturulan Milli Eğitimi Geliştirme Projesinde ‘Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölge Sorumlusu’ olarak 2 yıl çalıştı. 2000 yılında İstanbul’da Atikali İlköğretim Okulu’nda Sınıf Öğretmenliğine başladı. Y.T.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsünde ‘Eğitim Yönetimi ve Denetimi’ bölümünde tezli olarak yüksek lisansını tamamladı. 2015 yılında İzmir iline tayin oldu. Önce Kiraz ilçesinde Umurlu İlköğretim Okulu’nda çalıştı. 11 Eylül 2015 tarihinden bu yana İzmir Karabağlar ilçesinde Ali Akatlar İlkokulu ve Ortaokulunun Müdürü olarak görevine devam etmekte.

ALİ AKATLAR İLKOKULU VE ALİ AKATLAR ORTAOKULU’NUN TARİHÇESİ NEDİR?

Okulun arsası, Ali Akatlar tarafından İzmir İl Özel İdaresi’ne okul yeri olarak bağışlanmıştır. Devlet tarafından 6 derslikli olarak yapılan bina 1962-1963 Eğitim-Öğretim yılında ilkokul olarak hizmete girmiş. 1973-1974 eğitim öğretim yılında üçlü eğitim yapılmış, 1975 yılında 7 derslikli ikinci katın yapılmasıyla tekrar ikili eğitime geçilmiştir. Okulumuzun ilk müdürü Oytun Meriç’tir. 1975 yılına kadar görev yaptıktan sonra ayrılmış, yerine Mehmet Uyanık atanmıştır. Daha sonra sırasıyla Necip Erdal müdür olarak, İlhan Önal ve Mehmet Aktaş müdür vekili olarak görev yapmışlar, 07.02.1980 tarihinde Nermin Yalçın, 14.06.1982 tarihinde Durmuş Baştürk, Ocak 1992 tarihinde de Mahir Gedik, okulumuz müdürlüğüne atanmıştır. Mahir Gedik’ in ayrılmasından sonra Sevilay Kara ve Ahmet Demir müdür vekili olarak görev yapmış, 18.10.1996 tarihinde Durhan Emecan, 01.09.2010 tarihinde Mustafa Özalp okul Müdürü olarak atanmışlardır. Okulun doğu ve batısındaki arsa ve evler de bağış veya istimlak yoluyla okul arsasına dahil edilerek 3811 metrekarelik bir alan okul ve bahçesi olarak kullanılır hale gelmiştir. 1996-1997 Eğitim-Öğretim yılında kesintisiz 8 yıllık eğitime geçilmesiyle ilköğretim okulu olarak faaliyetini sürdüren okulumuz, 6287 Sayılı kanunla 4+4+4 eğitim sisteminin getirilmesiyle 2012-2013 eğitim-öğretim yılında iki tabela, iki mühür tek müdürle öğleden sonra ilkokul sabah ortaokul olarak eğitim öğretim faaliyetine devam etmektedir. Ana sınıfları ile birlikte ilkokulda 775, ortaokulda 640 öğrencinin bulunduğu okulumuzda Eğitimde görsellikten yararlanmak için tüm derslikler bilgisayar ve projeksiyon cihazlarıyla donatılmış, internet imkanı da tüm dersliklere ulaştırılmıştır. İl düzeyinde ve ulusal düzeyde birçok sportif ve kültürel başarıya da ulaşmış olan okulumuz, kapalı devre kamera ve alarm sistemi ile korunmaktadır. Okulumuzun geliştirilmesinde, çocuklarımızı geleceğe hazırlamada emeği geçen tüm idareci öğretmen, hizmetli ve öğrencilerimizle değerli velilerimize şükranlarımızı sunarız.

Haber Merkezi