EKONOMI

Bakanlık açıkladı: İhracatta ocak rekoru! İstanbul, Kocaeli, İzmir ve Bursa 1 milyar doların üzerinde

Ticaret Bakanlığı verilerine göre, 2026 yılı ocak ayında Türkiye’nin ihracatı 20,3 milyar dolar olarak gerçekleşti; İstanbul, Kocaeli, İzmir ve Bursa 1 milyar doların üzerinde ihracat yaptı.

Ticaret Bakanlığı, 2026 yılı ocak ayı ihracat verilerini açıkladı. Bakanlık verilerine göre, Türkiye’nin toplam ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,9 azalarak 20 milyar 328 milyon dolar olarak kaydedildi. İstanbul, Kocaeli, İzmir ve Bursa ise milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirerek en yüksek payı aldı.

İller bazında detaylara bakıldığında, İstanbul 4 milyar17 milyon dolarla ilk sırada yer alırken, Kocaeli 2 milyar 546 milyon dolar, İzmir milyar 795 milyon dolar, Bursa milyar 388 milyon dolar ve Ankara 950 milyon dolar ile takip etti. Ankara, geçen yılın aynı ayına göre79 milyon dolarlık artışla ihracatta en hızlı yükselen il oldu. 

Bakanlıktan yapılan açıklamanın devamında şu ifadelere yer verildi: "2026 yılı ihracatta ocak ayı faaliyet illeri bazında ele alındığında; İstanbul 4 milyar17 milyon dolarla birinci sırada, Kocaeli 2 milyar 546 milyon dolarla ikinci sırada, İzmir milyar 795 milyon dolarla üçüncü sırada, Bursa milyar 388 milyon dolarla dördüncü sırada, Ankara ise 950 milyon dolarla beşinci sırada yer almaktadır. 2026 yılı Ocak ayında geçen yılın aynı ayına göre faaliyet illeri bazında ihracatta en fazla artış incelendiğinde; Ankara79 milyon dolarlık artışla birinci il, Sakarya42 milyon dolarlık artışla ikinci il, Şırnak 70 milyon dolarlık artışla üçüncü il, Çorum 53 milyon dolarlık artışla dördüncü il, Samsun ise 47 milyon dolarlık artışla beşinci il konumundadır. Ticaret Bakanlığı olarak yüksek katma değerli ve rekabetçi ihracat perspektifinde pazar ve ürün çeşitlendirmesine dönük politika ve stratejilerimiz ile ihracatı artırmak üzere çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz. Diğer taraftan ihracatın ülkemiz sathına güçlü bir şekilde yayılmasını amaçlamaktayız. Yerelde sağlanan üretim ve istihdam artışı neticesinde daha müreffeh bir Türkiye hedeflemekteyiz."