EKONOMI

Şeftali üreticisinde tepki: Bahçede 15, pazarda 60 lira

Hatay’da don nedeniyle rekoltesi 100 tondan 20 tona düşen ve girdi maliyetleri katlanan şeftali üreticisi, ürünü bahçede 15 TL'ye satarak zarar ederken; aynı şeftalinin tezgahta 60 TL'den satılmasına tepki gösterdi.

Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde geçen haftalarda hasadı başlayan şeftalinin bahçede kilo fiyatı5 TL'ye kadar düşerken, semt pazarlarında kilosu 60 TL'den satışa sunuldu. Üreticilerden Zeydan Şanverdi, bu yıl don ve ayaz nedeniyle bekledikleri rekolteyi elde edemedikleri için para kazanamadıklarını ancak pazar ve marketlerin kendilerinden daha çok kar ettiğini ifade etti. Şanverdi, "Bu yıl bahçemizde00 ton rekolte beklerken, doğal afetler nedeniyle rekoltemiz 20 tona kadar geriledi. Geçen yıla göre girdi maliyetlerimiz 2 kat arttı ancak gelirimiz artmadığı için mağduriyetimiz oldu" dedi.

“REKOLTE ÇOK DÜŞTÜ, KALİTELİ MEYVE YETİŞMEDİ”

Şeftali tüccarı Emre Şanverdi ise kentte hasadı yapılan ürünlerin iç piyasanın yanı sıra Irak ve Suriye başta olmak üzere Orta Doğu ülkelerine gönderildiğini kaydetti. Şanverdi, "Buradan5 TL’ye aldığımız ürün yerine ulaşana kadar nakliye ve işçilik masrafları nedeniyle 30 TL’yi buluyor. Bu yıl çok dolu yağdığından dolayı rekolte çok düştü, kaliteli meyve yetişmedi. Şu an bu meyvenin dalında kilosu 45-50 TL olması lazımken ne yazık ki0-15 TL. Biz bunu çiftçilerden daha yüksek bir fiyata almayı çok isterdik çünkü bizim için değişen hiçbir şey yok. Ucuza alıp, pahalıya satma gibi bir lüksümüz yok" ifadelerine yer verdi.