22 Haziran 2026, Pazartesi 11:36
27°C İzmir

SGK, borç yapılandırmasında süreyi uzattı

SGK, prim borçları ve idari para cezalarının yapılandırılmasına ilişkin genelgeyi yayımladı. Buna göre, yapılandırma başvuruları ile ilk taksit ödeme süresi 31 Ağustos’a kadar uzatıldı.

SGK, borç yapılandırmasında süreyi uzattı haberinin görseli
2 dk okuma süresi

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), işverenlere ait 4A sigorta primi borçları, Bağ-Kur kapsamındaki 4B prim alacakları ile idari para cezalarının yeniden yapılandırılmasına ilişkin hazırladığı genelgeyi tüm il ve merkez teşkilatlarına gönderdi. Böylece borçların yeniden yapılandırılmasına yönelik uygulama detayları da kesinleşmiş oldu.

Genelgede yer alan düzenlemeye göre, 2026 yılı Haziran ayı da dahil olmak üzere bu tarihten önceki dönemlere ait prim borçları ile 31 Ağustos 2026 tarihine kadar tebliğ edilerek kesinleşen idari para cezaları yapılandırma kapsamına dahil edilecek.

TAKSİTLENDİRME SÜRESİ 72 AYA UZATILDI

Yeni düzenleme kapsamında azami taksitlendirme süresi 36 aydan 72 aya çıkarıldı. Teminatsız tecil limiti ise 10 milyon lira olarak belirlendi. Borç tutarının 10 milyon lirayı aşması durumunda, yalnızca bu sınırın üzerindeki kısmın yarısı oranında teminat talep edilecek.

para

- REKLAM -

SON GÜN 31 AĞUSTOS

Yapılandırmadan faydalanmak isteyen borçluların ilk taksit ödemelerini en geç 31 Ağustos 2026 tarihine kadar gerçekleştirmeleri gerekiyor. Bu süre içerisinde yapılacak işlemlerde tecil faizi yüzde 39 yerine yüzde 29 olarak uygulanacak. İlk ödemenin yapılmasının ardından haciz, icra ve satış işlemleri durdurulacak, ayrıca araçlar üzerindeki yakalama şerhlerinin kaldırılmasının da önü açılmış olacak.

Kaynak: HABER MERKEZİ

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!

Bir Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.