Sayfa Yükleniyor...
Tekstil sektöründe artan üretim maliyetleri sebebiyle yerli markaların üretimlerini Türkiye’den Kuzey Afrika ülkelerinde kaydırdığını belirten Bağcı, artan ithalatla birlikte istihdam kayıplarının yaşanabileceğini vurguladı
Tekstil sektöründeki sıkıntılı süreç, azalan istihdam, daralan iç pazar ve düşen ihracatla devam ediyor. Döviz kurunun enflasyonla aynı orantıda artmaması, üretim maliyetlerinin yükselmesi ve asgari ücrete yapılan zamla birlikte sektörde birçok firma çareyi küçülmekte aradı. Türkiye, dünya hazır giyimin önde gelen üreticilerinden biri durumunda. Yüzde 3,5 pay ile dünyanın 7. yüzde 12’lik pay ile de Avrupa Birliği’nin 3. büyük ihracatçısı konumunda. Şubat 2024 verilerine göre ise perakende sektörü ile birlikte düşünüldüğünde hazır giyim sektöründe yaklaşık 2 milyon kişi istihdam ediyor. Türkiye genelinde son bir yılda hazır giyim ihracatının geçen yıla göre yüzde 10, yılın ilk 4 ayında ise geçen yıla göre yüzde 14 azalarak 5,8 milyar dolar seviyesine geriledi. Ege bölgesi ise hazır giyim ihracatında geçen seneden bu yana yüzde 17, ilk dört ayda ise yüzde 4,5 kayıp var. Gelinen noktada yaşanan ihracat kayıpları sebebiyle kapasite kullanım oranının yüzde 75’e gerilediğini belirten Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) 15. Grup Giyim Sanayi Komite Başkanı Çağlar Bağcı, “Yerli markalarımızın maliyet baskıları yüzünden üretimlerini ülkemizden kaydırıp ağırlıklı olarak Kuzey Afrika ülkelerinde yapıyor. Artık içerde üretim yapmak yerine dışarıda üretip ithalat yolu ile ithalat yolu ile iç piyasaya satış yapmak zorunda kalıyoruz. İhracatın daralıp ithalatın artması üretim ve istihdam kaybı anlamına geliyor” diye konuştu.
Haberin devamı İlkses Gazetesi’nde…
HABER MERKEZİ