- Ekonomi
- 31.10.2025 18:39
Yatırım bankası Servo Capital yetkilendirildi: BKM satışa çıkıyor
Çok sayıda başarılı yapımın arkasında yer alan BKM, satış sürecine resmen başladı. Süreci, yatırım bankası Servo Capital’in yöneteceği bilgisi kaydedildi.
- Oluşturulma Tarihi :
- Güncelleme Tarihi :
- Kaynak : HABER MERKEZİ
 
                    Türkiye’nin en çok izlenen yapımlarını hayata geçiren Beşiktaş Kültür Merkezi (BKM), çoğunluk hisselerinin satışı da dahil olmak üzere olası yatırımcılarla yapılacak görüşmeleri değerlendirmek amacıyla Türk yatırım bankası Servo Capital’e yetki verdi.
1994 yılında kurulan ve hala Necati Akpınar ile Yılmaz Erdoğan’ın ortaklığında faaliyet gösteren BKM, bugüne kadar Türkiye’deki çeşitli televizyon kanallarının yanı sıra Netflix, Disney+, Amazon Prime, Exxen ve Gain gibi dijital platformlarda da birçok yapım yayımladı.

ÇOĞUNLUK HİSSELERİN SATIŞI GÜNDEMDE
Mergermarket’in haberine göre, konuya yakın üç kaynaktan alınan bilgilere göre şirket, çoğunluk hisselerinin satışı dahil olmak üzere çeşitli yatırım tekliflerine açık bir tutum sergiliyor.
2018 yılında Güney Kore merkezli CJ Group’un BKM’nin yüzde 50 hissesini devralacağı iddia edilmiş ancak yapılan görüşmelerin sonunda anlaşmaya varılamamıştı.
2001’den bu yana BKM; 96 sinema filmi, 48 televizyon programı, 336 sahne gösterisi ve müzikal, yaklaşık 2.000 konser, yüzlerce stand-up performansı ve festival düzenledi. Şirketin resmi internet sitesinde yer alan verilere göre, BKM bugüne kadar 9.902 tiyatro gösterisiyle 7 milyon izleyiciye ulaşırken, filmlerinin toplam izlenme sayısı 2 milyarı aştı.

YABANCI YATIRIMCILARIN MERCEĞİNDE
Dizi ve film ihracatında dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer alan Türkiye, uluslararası yatırımcıların dikkatini çekmeye devam ediyor.
2025 yılı raporlarına göre, Türkiye ABD’den sonra dünyanın en büyük ikinci dizi ihracatçısı konumuna ulaştı. Bu başarı, küresel medya devlerinin Türkiye pazarına olan ilgisini artırırken, 2023 yılında Discovery’nin BluTV’yi tamamen satın alarak platformun adını HBO Max olarak değiştirmesi dikkat çekmişti.
Netflix ve Amazon Prime’ın hem uluslararası hem de yerel yapımlarla elde ettiği başarının ardından, küresel eğlence markası Disney+ da 2022 yılında Türkiye pazarına giriş yapma kararı aldı.
Kaynak : HABER MERKEZİ
 
 
         
                                     
                                     
                                     
                                    