- Genel
- 28.07.2025 16:11
Sayfa Yükleniyor...
Fenerbahçe’nin Ülker Stadyumu tabelası, yeni sponsorluk anlaşması sonrası Chobani Stadyumu olarak değiştirildi. Bunun üzerine kullanıcılar, Chobani isimli şirket hakkında araştırmalar yapmaya başladı.
Fenerbahçe Spor Kulübü, Chobani isimli şirket ile yapmış olduğu isim ve sponsorluk anlaşması sonrası, Kadıköy’de yer alan Ülker Stadyumu’nun tabelalarını Chobani Stadyumu olarak değiştirdi. Yaşanan bu gelişme sonrası, başta futbolseverler olmak üzere çok sayıda internet kullanıcısı, arama motorlarında Chobani isimli şirkete yönelik araştırmalar yapmaya ve merak ettikleri soruların yanıtlarını aramaya başladı. Arama motorlarında, “Chobani ne demek, Chobani'nin sahibi kim, Türkiye'de var mı?” gibi popüler hale gelmiş olan soruların yanıtlarını sizler için derledik. İşte Chobani markası hakkında bilmeniz gerekenler…
Chobani, 2005 yılında Kürt asıllı Türk iş adamı Hamdi Ulukaya tarafından kurulmuş olan süzme yoğurt üretiminde uzmanlaşmış bir Amerikan gıda şirketi olarak bilinir. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki yoğurt çeşitlerinden memnun kalmayan Hamdi Ulukaya, New York'un kuzeyinde bulunan evinde kendi süzme yoğurdunu yapmaya karar verdi. Türkiye'den bir yoğurt ustası getirerek birlikte özgün bir tarif üzerinde çalışmaya başladılar. Farklı sıcaklıklar ve fermantasyon sürelerinde çeşitli bakteri kültürleri deneyerek, istenilen lezzet, kıvam ve doğal dayanıklılığı yakalamak için yüzlerce deneme yaptılar.
Ulukaya, Kraft Foods'un faaliyetini durdurduğu Güney Edmeston’daki bir yoğurt fabrikasını Küçük İşletmeler İdaresi’nden aldığı krediyle satın aldı. Eski Kraft çalışanlarından bazılarını yeniden istihdam etti ve 2007 yılında kendi markasıyla üretime başladı. 2009 yılına gelindiğinde Stop & Shop ve ShopRite gibi zincir marketler Chobani ürünlerini raflarına ekledi. Aynı yılın ortasında haftalık satışlar 200 bin kutuya ulaştı.
Yıl sonuna doğru BJ’s Wholesale Club ve Costco gibi büyük perakende zincirlerinin Chobani’yi ürün gamlarına dahil etmesi, markanın hızla büyümesini sağladı. 2010 yılında ise yeni ürün grupları piyasaya sürüldü. Aynı yıl Chobani, yıllık 1 milyar doları aşan cirosuyla ABD’de en çok satan Yunan yoğurt markası olmayı başardı.
Chobani ismi, Yunanca'da “çoban” anlamına gelen “chopani” kelimesinden esinlenerek oluşturuldu.
Markanın temeli, Hamdi Ulukaya’nın çocukluk yıllarına dayanıyor. Ailesiyle birlikte koyun ve keçi yetiştirip peynir yaptığı o yıllardan ilham alan Ulukaya, bu deneyimlerini markasının ruhuna yansıtarak şirketine “Chobani” adını verdi.
Chobani, ABD’de popüler olarak satılan bir yoğurt markası olup, bu nedenle Türkiye’deki raflarda satışı bulunmuyor. Ancak bazı online satış platformlarının Chobani isimli ürünleri Türkiye’de sattığı görülüyor.