Devlet Arşivleri uzman alımında aranan koşullar neler? Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri uzman alımı için kimler başvurabilecek?

Devlet Arşivleri uzman alımında aranan koşullar neler? Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri uzman alımı için kimler başvurabilecek?

Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri, İstanbul’da görev yapacak 25 sözleşmeli arşiv uzmanı alımı yapacak. Başvuru şartları, tarihler ve tüm detaylar haberimizde...

  • Oluşturulma Tarihi : 15.08.2025 10:56
  • Güncelleme Tarihi : 15.08.2025 10:56
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Devlet Arşivleri uzman alımında aranan koşullar neler? Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri uzman alımı için kimler başvurabilecek? haberinin görseli

Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı, İstanbul’daki birimlerinde görev yapmak üzere KPSS puanı ile 25 sözleşmeli “Arşiv Uzmanı” alımı yapacağını açıkladı. Alımlar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/B maddesi kapsamında gerçekleştirilecek.

Başvurular 15-25 Ağustos 2025 tarihleri arasında yalnızca e-Devlet ve Kariyer Kapısı platformları üzerinden elektronik ortamda yapılabilecek.

BAŞVURU İÇİN ARANAN GENEL ŞARTLAR

Adayların, 657 sayılı Kanun’un 48. maddesinde yer alan genel niteliklerin yanı sıra şu özel koşulları sağlaması gerekiyor:

  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak
  • Kamu haklarından mahrum bulunmamak
  • Kasten işlenen suçlar dâhil olmak üzere belirli suçlardan hüküm giymemiş olmak
  • Erkek adaylar için askerlikle ilişiği bulunmamak
  • Görevini yapmaya engel sağlık sorunu olmamak
  • 2024 KPSS (B) Grubu KPSSP3 puan türünden en az 70 puan almak
  • Herhangi bir kamu kurumunda 4/B statüsünde çalışmıyor olmak
  • Daha önce 4/B sözleşmesi feshedilenlerin 1 yıllık bekleme süresini tamamlamış olması
  • KHK ile kamu görevinden çıkarılmamış olmak
  • Emeklilik veya yaşlılık aylığı almıyor olmak

EĞİTİM ŞARTI

Başvuracak adayların, kütüphanecilik, arşivcilik veya müfredatında Osmanlı Paleografyası, Arapça, Farsça dersleri bulunan en az 4 yıllık lisans programlarından mezun olmaları gerekiyor.

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER

Başvuru esnasında adaylardan şu belgeler talep edilecek:

  • Diploma veya mezuniyet belgesi
  • Transkript (ilgili derslerin görüldüğünü gösterir)
  • Yurt dışı mezuniyetler için denklik belgesi
  • KPSS sonuç belgesi
  • 4/B hizmet belgesi (gerekli adaylar için)
  • Erkek adaylar için askerlik durum belgesi
  • Son 6 ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf
  • Adli sicil belgesi

SÜREÇ VE DEĞERLENDİRME

Başvuruların tamamlanmasının ardından, adaylar KPSS puan sıralamasına göre değerlendirilecek. Yerleştirmeler sonucunda 25 başarılı aday, Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri’nin İstanbul’daki birimlerinde görev yapmaya başlayacak.

Kaynak : HABER MERKEZİ