Göç İdaresi Başkanlığı personel alımı: Göç İdaresi Başkanlığı personel alımı başvuru şartları neler?

Göç İdaresi Başkanlığı taşra birimlerinde, Genel İdare Hizmetleri sınıfında 8. ve 9. derecelerden toplam 40 il göç uzman yardımcısı istihdam edecek. Başkanlıkta görev almak isteyen adaylar başvuru sürecine hız verdi. Peki, Göç İdaresi Başkanlığı personel alımı başvuru şartları neler?


  • Oluşturulma Tarihi : 15.05.2025 16:23
  • Güncelleme Tarihi : 15.05.2025 16:23
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Göç İdaresi Başkanlığı personel alımı: Göç İdaresi Başkanlığı personel alımı başvuru şartları neler? haberinin görseli

İçişleri Bakanlığı’na bağlı Göç İdaresi Başkanlığı, taşra teşkilatındaki personel açığını kapatmak amacıyla il göç uzman yardımcısı alımı gerçekleştirecek. Adaylar tarafından büyük ilgiyle beklenen ilan yayımlandı. Sınav, yazılı ve sözlü olmak üzere iki etapta yapılacak; yazılı sınav ise Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi tarafından düzenlenecek. Peki, Göç İdaresi Başkanlığı personel alımı ne zaman başlayacak? Göç İdaresi Başkanlığı personel alımı başvuru şartları neler? İşte tüm detaylar...

GÖÇ İDARESİ BAŞKANLIĞI PERSONEL ALIMI BAŞVURU ŞARTLARI  

1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesinde yer alan genel şartları sağlamak,

2- En az dört yıllık eğitim veren Hukuk, Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri veya Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen yurt içi ya da yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,

3- Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 2023 veya 2024 yıllarında gerçekleştirilen Kamu Personeli Seçme Sınavı’ndan (KPSS) KPSSP6, KPSSP7, KPSSP16, KPSSP21, KPSSP26, KPSSP29, KPSSP30, KPSSP31, KPSSP32, KPSSP36 veya KPSSP41 puan türlerinden herhangi birinden en az 70 puan almış olmak; başvuru yapan adaylar, alınacak İl Göç Uzman Yardımcısı sayısının 20 katı kadar en yüksek puandan başlanarak sıralanacak ve son sıradaki adayla eşit puan alanlar da yazılı sınava davet edilecektir,

4- 01 Ocak 2025 tarihi itibarıyla 35 yaşını doldurmamış olmak (01.01.1990 ve sonrasında doğanlar başvurabilir).

GÖÇ İDARESİ BAŞKANLIĞI PERSONEL ALIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR? 

1- Başvurular 15-20 Mayıs 2025 tarihleri arasında sadece e-Devlet ve Kariyer Kapısı üzerinden yapılacak, posta veya şahsen başvuru kabul edilmeyecektir.

2- Başvuruda mezuniyet, KPSS puanı ve ikamet bilgileri e-Devlet’ten otomatik alınacak, erişilemeyen bilgiler aday tarafından beyan edilecektir.

3- Yazılı sınava girmeye hak kazananlar, sonuçlarını Göç İdaresi’nin resmi sitesinden ve Kariyer Kapısı’ndan takip edebilecek; başka bilgilendirme yapılmayacaktır.

4- Sınava katılacak adaylar 21-23 Mayıs 2025 tarihleri arasında 150 TL sınav ücretini belirtilen banka hesabına yatırmalıdır.

5- Ücreti yatırmayan adaylar sınava alınmayacak; sınava katılmayan veya başarısız olanların ücretleri geri ödenmeyecektir.

6- Başvurudaki bilgilerin doğruluğundan adaylar sorumludur; yanlış bilgi verenler sınav haklarını kaybedecektir.

Yazarımız Kim ?

HABER MERKEZİ