IKEA'dan açıklama geldi: “IKEA Gizemli Kutu” kampanyası gerçek mi? Ikea sürpriz kutusu doğru mu?

Sosyal medyada kullanıcıların karşısına çıkan ve kısa sürede büyük ilgi gören “ IKEA gizemli kutu” kampanyası, özellikle Instagram, Facebook ve mesajlaşma uygulamalarında yayılmaya başladı. Kampanyada ünlü bir mobilya markasının adının kullanılması, binlerce kişinin dikkatini çekti. Vatandaşlar arama motorlarında, “Ikea sürpriz kutusu doğru mu, Ikea gizemli kutu kampanyası gerçek mi” sorularını araştırmaya başladı.

  • Oluşturulma Tarihi : 17.06.2025 12:24
  • Güncelleme Tarihi : 17.06.2025 12:24
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
IKEA'dan açıklama geldi: “IKEA Gizemli Kutu” kampanyası gerçek mi? Ikea sürpriz kutusu doğru mu? haberinin görseli

Sosyal medya platformlarında ve çeşitli internet sitelerinde yayılan “45. yıla özel gizemli kutu” başlıklı kampanyalara ilişkin vatandaşlar arama motorlarında “IKEA gizemli kutu doğru mu?” gibi birçok soruyu araştırmaya başladı. İşte, merak edilen detaylar… 

IKEA SÜRPRİZ KUTU DOĞRU MU?

Son günlerde sosyal medya platformlarında dolaşan “IKEA sürpriz kutu” kampanyası, çok sayıda kullanıcının dikkatini çekti. Özellikle Facebook ve Instagram gibi mecralarda yayılan reklam içerikleri, heyecan yarattığı kadar soru işaretlerini de beraberinde getirdi.


Kampanya adı altında sunulan bu kutuların gerçekten IKEA’ya ait olup olmadığı belirsizliğini korurken, bazı kullanıcılar ödeme yapmalarına rağmen ürünlerinin ulaşmadığını ifade etti. Hatta kart bilgilerinin üçüncü kişilerce izinsiz kullanıldığına dair iddialar da kamuoyuna yansıdı. Artan şikayetler üzerine gözler IKEA’nın resmi kanallarına çevrildi. 

IKEA SÜRPRİZ KUTU SATIYOR MU? 

Sosyal medyada hızla yayılan ve “sürpriz kutu” vaadiyle dikkat çeken reklamlar, kullanıcıları “IKEA gerçekten sürpriz kutu kampanyası yapıyor mu?” sorusuna yöneltti. Daha önce de benzer sahte kampanyalarla kullanıcıları yanıltan dolandırıcılar, bu kez de tanınmış bir markanın ismini hedef aldı.

Söz konusu kampanyalarda, gerçekte var olmayan hediyeler ve cazip indirim teklifleriyle kullanıcılar kandırılmaya çalışılıyor. Sahte siteler üzerinden yayılan bu ilanların amacı, çoğu zaman kişisel bilgileri ele geçirmek ya da kullanıcıları maddi zarara uğratmak.
İddiaların odağındaki bu kampanyalarda IKEA’nın adının haksız şekilde kullanıldığına dair güçlü işaretler bulunuyor. Uzmanlar, bu tür yanıltıcı kampanyalara karşı dikkatli olunması ve doğrulama yapılmadan hiçbir bağlantıya tıklanmaması gerektiğini vurguluyor.

IKEA'DAN  KONUYA İLİŞKİN AÇIKLAMA GELDİ

Yaşanan gelişmeler üzerine IKEA Türkiye, resmi internet sitesi ve sosyal medya hesapları üzerinden bir bilgilendirme mesajı paylaştı. Şirket açıklamasında “45. yıla özel” ya da benzeri başlıklarla duyurulan sürpriz kutu kampanyalarının gerçek dışı olduğu açıkça ifade edildi. IKEA, bu tür sahte kampanyalarla hiçbir ilgisinin bulunmadığını ve kullanıcıların bu paylaşımlara kesinlikle itibar etmemesi gerektiğini vurguladı.
Sosyal medyada hızla yayılan sözde “sürpriz kutu” kampanyalarıyla ilgili olarak IKEA Türkiye’den açıklama geldi. Şirket, resmi web sitesi ve sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı bilgilendirmede, "45. yıla özel" gibi başlıklarla yayılan bu kampanyaların gerçeği yansıtmadığını belirtti.

Açıklamada, söz konusu içeriklerin IKEA ile hiçbir bağlantısının bulunmadığı vurgulandı. Marka, kullanıcıları bu tarz sahte ilanlara karşı dikkatli olmaya çağırarak, güvenilir kaynaklar dışında yapılan hiçbir kampanyaya güvenilmemesi gerektiğini ifade ederek, şunları belirtti:
 
“Bilgilendirme
Değerli Müşterimiz,
Hakkımızda çıkan "45. Yıla özel tam 50 kişiye hediye" başlıklı haberler gerçeği yansıtmamaktadır. Bu kapsamda şirketimizin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Konu ile ilgili WhatsApp'tan gelen mesajlar ve Twitter'da yayınlanan tweetler başta olmak üzere hiçbir bilgilendirmeye itibar edilmemesini rica ederiz.
Yeni kampanyalarımız ve IKEA ile ilgili en güncel haberler için bizi sosyal medya hesaplarımızdan ve internet sitemizden takip etmeye devam edin. İlginize teşekkür ederiz.
Saygılarımızla,
IKEA Türkiye.”