- Genel
- 04.11.2025 19:51
Ünlü motor üreticisi Türkiye'ye geri dönüyor! 3 Model ile otomobil piyasasına tekrar giriş yapacak..
Yedi yıl aradan sonra General Motors Türkiye’ye dönüyor. Cadillac, Chevrolet ve GMC yeniden satışa sunulacak. Peki bu dönüş fiyatları ve rekabeti nasıl etkileyecek?
- Oluşturulma Tarihi :
- Güncelleme Tarihi :
- Kaynak : HABER MERKEZİ
Uzun bir aradan sonra Türk otomotiv pazarında dengeleri değiştirecek bir gelişme yaşanıyor. Amerikan otomotiv devi General Motors (GM), aldığı stratejik bir kararla Türkiye'ye geri dönüş yapıyor. Şirket, efsanevi markaları Cadillac, Chevrolet ve GMC'yi yeniden Türk tüketicisinin beğenisine sunmaya hazırlanıyor. GM, bu iddialı geri dönüş için Türkiye'deki resmi temsilcilik ve operasyonlarını yürütme görevini Tur Oto'ya emanet etti.
AVRUPA'DAN ÇEKİLMİŞTİ, ŞİMDİ ÜÇ MARKAYLA GELİYOR
Bir dönem özellikle Chevrolet markasıyla Türkiye'de önemli bir pazar payına sahip olan GM, 2017 yılında Avrupa pazarından tamamen çekilme kararı almıştı. Bu ayrılığın ardından yedi yıl sonra gelen geri dönüş haberi, sektörde büyük bir heyecan yarattı. Tur Oto ile imzalanan anlaşma, GM'in sadece tek bir markayla değil, lüks segmentin temsilcisi Cadillac, ikonik spor ve binek araçların üreticisi Chevrolet ve ağır vasıta/SUV uzmanı GMC olmak üzere üç ana markası ve tüm model yelpazesiyle Türkiye pazarında doğrudan ve güçlü bir şekilde yer alacağının sinyallerini veriyor.

Bu stratejik iş birliği, GM'in Avrupa'ya geri dönüş hamlesinin önemli bir parçası olarak görülüyor. Özellikle premium markası Cadillac'ın elektrikli Lyriq modeliyle Avrupa'daki bazı pazarlara girişi sonrası, Türkiye kararının da bu küresel vizyonun bir uzantısı olduğu anlaşılıyor.
SATIŞ VE SERVİSTE 'TUR OTO' GÜVENCESİ
General Motors çatısı altındaki markaların Türkiye'deki tüm satış, satış sonrası hizmetler, yedek parça tedariki ve garanti kapsamındaki operasyonları artık Tur Oto güvencesiyle yürütülecek. Tur Oto, yedek parça ve garanti süreçlerinin sorunsuz işlemesi için GM'in Avrupa'daki yapılanmasıyla tam entegre bir sistem kuracağını açıkladı.
Yeni dönemin operasyonel altyapısı, Türkiye genelinde kurulacak yaygın bir bayilik ağı üzerinden şekillenecek. Şirketten yapılan açıklamada, 2026 yılı itibarıyla modern showroomlar, tam donanımlı satış sonrası tesisler ve çağın gerekliliklerine uygun dijital satış altyapısının aşamalı olarak devreye alınacağı belirtildi.
GÜMRÜK VERGİSİ AVANTAJI DÖNÜŞÜN KAPISINI ARALADI
GM'in Türkiye pazarına dönüş kararında, son dönemde Resmi Gazete'de yayımlanan ve sektörde büyük yankı uyandıran bir vergi düzenlemesinin de önemli bir katalizör olduğu düşünülüyor. 22 Eylül'de yayımlanan karar kapsamında, 2018 yılından bu yana ABD'den ithal edilen otomobillere uygulanan yüzde 60 oranındaki ek gümrük vergisi kaldırıldı.

Bu vergi indirimi, General Motors gibi ABD merkezli üreticilerin, özellikle büyük motor hacimli ve lüks segmentteki modellerini Türkiye'ye daha rekabetçi fiyatlarla getirebilmesinin önünü açtı. Her ne kadar AB ve STA dışındaki ülkelerden ithal edilen otomobillere yeni ek gümrük vergileri getirilmiş olsa da, ABD'den ithalata uygulanan yüzde 60'lık devasa ek yükümlülüğün ortadan kalkması, GM'in pazar stratejisini belirlemede kilit rol oynadı.
Uzun yıllar Amerikan otomotiv kültürünün temsilcisi olarak anılan Cadillac, Chevrolet ve GMC'nin bu güçlü geri dönüşü, Türk otomobil tutkunları için yeni seçenekler sunarken, pazardaki rekabetin de önemli ölçüde artacağının habercisi. GM'in lüks ve performans odaklı modellerinin, yeni vergi avantajıyla birlikte nasıl bir fiyatlandırma politikası izleyeceği ise merak konusu.
Kaynak : HABER MERKEZİ