Yakıt tasarrufu yaptığınızı sanarken motordan olmayın! Tamirciler uyarıyor: O özelliği devre dışı bırakın

Otomobil ustaları, araçlardaki o özelliği devre dışı bırakmaları konusunda sürücüleri uyarıyor. Bu özelliğin uzun vadede motor arızalarına neden olarak binlerce liralık masraf çıkardığı belirtiliyor.

  • Oluşturulma Tarihi :
  • Güncelleme Tarihi :
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Yakıt tasarrufu yaptığınızı sanarken motordan olmayın! Tamirciler uyarıyor: O özelliği devre dışı bırakın haberinin görseli

Modern araçlarda yakıt tasarrufu sağladığı iddiasıyla sunulan Start & Stop teknolojisi, bazı uzmanlara göre motorun ömrünü kısaltıyor. TikTok’ta paylaştığı videosu kısa sürede yüz binlerce kez izlenen otomotiv ustası Alex Kasch, bu sistemi “modern otomobillerdeki en gereksiz özellik” olarak tanımlayarak sürücülere devre dışı bırakma çağrısı yaptı.
Start & Stop sistemi, trafik ışıkları gibi kısa duraklamalarda motoru otomatik olarak kapatıp yeniden çalıştırarak yakıt tüketimini ve emisyonu azaltmayı hedefliyor. Ancak Kasch’a göre bu sistem, araçta onlarca ek mekanik bileşen bulunmasına neden oluyor ve arızalanma riskini artırıyor.
Uzman, bu teknolojinin uzun vadede “tasarruftan çok masraf getirdiğini” vurgulayarak, sık sık dur-kalk yapılan şehir içi kullanımlarda motor aşınmasını hızlandırabileceği uyarısında bulundu.

düğme

‘ŞEHİR İÇİ TRAFİĞİNDE KAPATIN’ ÖNERİSİ

Start & Stop teknolojisinin en büyük etkisi şehir içi trafikte ortaya çıkıyor. Kırmızı ışıklarda ve yoğun trafikte aracın sürekli durup çalışması, motorun kısa bir yolculukta bile defalarca yeniden ateşlenmesine neden oluyor. Bu durum, bazı hayati motor parçalarının üzerinde ciddi baskı ve aşınma oluşturuyor.
Her çalıştırmada en büyük yükü taşıyan marş motoru ve akü, bu tekrarlar yüzünden normalden çok daha hızlı yıpranabiliyor. Ünlü tamirci Scotty Kilmer de bu görüşe katılarak, Start & Stop özelliğini kapatmanın motor ömrünü iki katına çıkarabileceğini öne sürüyor.

düğme

ÇOK SAYIDA SÜRÜCÜ DEVRE DIŞI BIRAKIYOR

Öte yandan bazı uzmanlar, modern motorların binlerce başlatma-durdurma döngüsüne dayanacak şekilde üretildiğini, sıcak motorun yeniden çalışmasının soğuk çalıştırmaya göre daha az zararlı olduğunu savunuyor.
Tartışmalar sürse de birçok sürücü, deneyimlerine dayanarak bu özelliği devre dışı bırakmayı tercih ediyor. Alex Kasch’ın sözleriyle, “Arabalar yıllarca bu sisteme ihtiyaç duymadı, şimdi de duymuyor.”

Kaynak : HABER MERKEZİ

Okumaya Devam Et

Aşağı kaydırmaya devam edebilir veya ilgi alanınıza göre seçim yapabilirsiniz.