Sayfa Yükleniyor...
Bir anket çalışması, lise öğrencilerinin tercih ettiği en popüler 100 şirketi belirledi. Peki, Z kuşağının çalışmayı en çok istediği şirketler hangileri?
National Society of High School Scholars (NSHSS) tarafından her iki yılda bir yapılan lise öğrencileri anketinin sonuçları, bu yıl beklenmedik ölçüde değiştiğini gösteriyor. Yıllardır teknoloji devlerinin listenin en üst sıralarında yer aldığı biliniyordu. Örneğin, 2017 yılında en çok arzulanan işveren Google'dı. Ancak bu yıl yapılan anket, 10 binden fazla genç öğrencinin yanıtlarına dayanarak, değişen bir dünya düzenini yansıtıyor.
Sözcü'nün haberine göre; Bu yıl Google, sıralamada 4. sıradan 7. sıraya geriledi; Tesla ise geçen yılki 15. sıradan 33. sıraya düştü. Instagram'ın sıralaması 43'ten 48. sıraya geriledi ve Facebook, geçen yıl 79. sırada iken zar zor 94. sıraya yükseldi, Dow Chemical ve 3M'i geride bıraktı. Listeyi yorumlayan uzmanlar, "teknolojinin cazibesi en iyi ve en zeki liseliler arasında azalıyor" belirtti.
1. St. Jude Children’s Research Hospital
2. Mayo Clinic
3. Health Care Service Corp.
4. Local Hospital
5. FBI
6. NASA
7. Google
9. Apple
10. Walt Disney Company
Uzmanlar, teknoloji sektöründeki ani düşüşün nedenlerini araştırıyor. İlk veriler, Silikon Vadisi'ndeki birçok şirketin büyük çaplı işten çıkarmalar yapması ve bu durumun sektörde daralmaya yol açmasıyla ilişkilendiriliyor.
Handshake tarafından yapılan bir ankette, 2024 mezunlarının iş arayışlarında en büyük önceliklerinin iş istikrarı olduğunu belirttiği ortaya çıktı. İş istikrarı arayışında olan öğrencilerin, teknoloji şirketlerine yönelik başvurularının 2022 mezunlarına göre düştüğü gözlemlendi.
Öğrenciler ayrıca iş başvurularında önemli bir kriterin şirketin itibarının olması gerektiğini vurguladılar. Handshake'in baş eğitim stratejisi sorumlusu Christine Cruzvergara, öğrencilerin işverenlerinin çalışanlarına nasıl davrandığını ve şirketin itibarını önemsediklerini ifade etti. Cruzvergara, "Öğrenciler, kendileriyle ilgilenen ve çalışanlarına iyi davranan bir işveren arıyorlar," dedi.
Ancak teknoloji sektöründeki son işten çıkarma dalgası, çalışanlara yönelik olumsuz etkiler yaratarak sektördeki itibarı zedeledi. Cruzvergara, "İnsanlar sosyal medya üzerinden işten çıkarma deneyimlerini paylaşıyor ve şirketlerin bu süreçte nasıl davrandığını anlatıyorlar," şeklinde konuştu.
HABER MERKEZİ