- Gündem
- 11.03.2025 01:00
İZDENİZ’in taşıdığı yıllık yolcu sayısı, 2013 yılından bu yana 2,5 milyon arttı; 2018 bitmeden ilk kez “16 milyon barajı” aşıldı
Türkiye’nin en genç ve en modern gemi filosuyla hizmet vermeye başlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, yolcu sayısında da gözle görülür bir artış sağladı. 2014 yılından itibaren hizmete alınan 15 yolcu gemisi sayesinde hem sefer süreleri kısaldı hem de konfor arttı. 2013 yılında 13.5 milyon olan gemi yolcu sayısı, Çakabey ve 9 Eylül’ün 2014 yılında hizmete girmesiyle birlikte 14.8 milyona ulaştı. Filonun tamamlanmasıyla birlikte ise gemilerle taşınan yolcu sayısında ciddi artış sağlandı. Bu artışta, yeni gemilerin hız, güvenlik ve konforunun yanı sıra, engelli ve yaşlı yolculara sağladığı kolaylık, sefer sayıları ve iskele sayısındaki artış gibi özellikler de etkili oldu. İZDENİZ, 2018 yılında taşıdığı yolcu sayısının 16 milyona ulaşması nedeniyle Karşıyaka İskelesi’nde sürpriz bir tören düzenledi. Her şeyden habersiz, kardeşinin ameliyatı için 14.30 Konak vapuruna binen Neslihan Özkan, karşısında “eli çiçekli” İZDENİZ yetkililerini görüp “16 milyonuncu gemi yolcusu” olduğunu öğrenince büyük bir şaşkınlık yaşadı. Buca’da oturduğunu ancak fırsat buldukça vapur ulaşımını tercih ettiğini ifade eden Özkan, “Yeni nesil gemiler hem rahat hem de çok hızlı. İşim olmasa bile deniz havasını solumak için vapurla yolculuk ediyorum. Bu gerçekten İzmirliler için büyük bir şans. İzmir Büyükşehir Belediyesine bu hizmetten dolayı çok teşekkür ediyorum” dedi.
YOLCU SAYISI İŞTE BÖYLE ARTI
2013 yılında 13 milyon 500 bin, 2014 yılında 14 milyon 800 bin, 2015 yılında 14 milyon 300 bin, 2016 yılında 14 milyon 800 bin, 2017 yılında ise 15 milyon 900 bin yolcu taşıyan İZDENİZ gemileri, 2018 yılı bitmeden ilk kez 16 milyon barajını aştı. Geçtiğimiz günlerde İZDENİZ arabalı vapurlarında taşınan yıllık araç sayısı da 1 milyon sınırını aşmıştı. İzmir Büyükşehir Belediyesinin “Deniz Ulaşımı Geliştirme Projesi” kapsamında Yalova’da ürettirdiği 15 yolcu gemisinden 13’ü iç körfez seferleri için dizayn edilirken, İhsan Alyanak ve Prof.Dr. Aziz Sancar gemileri, Yüksek Hızlı Tekne (HSC) koduna uygun olarak yapıldı. 30 knot hıza ulaşan her iki gemi de uluslararası sefer yapabilecek kapasitede. Gemiler yakıt ikmali yapmadan