Şırnak'ın Silopi ilçesinde 1985 yılında jandarma er olarak vatani görevini yaptığı sırada talihsiz bir kaza geçiren Yahya Avşan, hukuk mücadelesinin ardından tam 41 yıl sonra "gazi" ünvanına ve haklarına kavuştu. Görev esnasında düşmesi sonucu gözüne batan cisim nedeniyle ağır yaralanan ve bir süre tedavi gördükten sonra 1986 yılında terhis edilen Avşan, sivil hayatında kamu görevlisi olarak çalışmaya devam etti. Yıllar boyunca hak ettiği ünvanı alamayan Avşan için geçen yıl Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şubesi tarafından yasal süreç başlatıldı. Derneğin girişimleri ve resmi makamlara yapılan müracaatlar neticesinde haklılığı tescillenen Yahya Avşan, kazadan kırk bir yıl sonra resmen gazi ilan edilerek gazilik haklarını almaya başladı.
“BU ŞEREFLİ ÜNVANI TORUNLARINA MİRAS BIRAKIR”
Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı, "Yahya Avşan, 1986 yılından bugüne kadar tek gözüyle yaşadı. Devlet kurumunda göreve başladığı için gazi işlemleri yapıp yapmamakta kararsız kalmış, müracaat etmemişti. Biz geçen zaman içerisinde kendisiyle tanıştık. Geçen yıl müracaatlarımızı yaptık ve bu hafta gazi olarak artık devletimiz tarafından hakları teslim edilmeye başlandı. 41 yıl sonra bizim camiamıza, ailemize katıldı. İnşallah uzun yıllar gazi olarak yaşar, bu şerefli ünvanı çocuklarına, torunlarına miras bırakır" dedi.
0 Yorum
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
Bir Yorum Bırakın