Sayfa Yükleniyor...
Hat imalatları tamamlanan Konak Tramvayında düzenli test sürüşleri başladı. Vatman koltuğuna oturan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu önderliğindeki Halkapınar-Fahrettin Altay sürüşü, 55 dakikayı buldu
KENAN YEŞİL
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka ile başlayıp Konak ile devam eden yaklaşık 450 milyon liralık tramvay projesinde sona geldi. Geçtiğimiz nisan ayında 14 duraklı Karşıyaka hattını hizmete alan Büyükşehir Belediyesi, gidiş-geliş yaklaşık 26 kilometre uzunluğunda ray döşenen Fahrettin Altay-Halkapınar hattındaki Konak Tramvayında deneme seferlerine başladı. İlk sefere Başkan Aziz Kocaoğlu da katıldı. Vatman koltuğuna oturan Başkan Kocaoğlu, kentlileri korna çalarak selamladı. Kocaoğlu, Karataştan Küçükyalıya kadar tramvayın sürüşünü gerçekleştirirken, Halkapınardan başlayan yolculuk hiçbir durakta durulmaksızın devam etti ve Fahrettin Altaya 55 dakikada ulaşıldı.
GÜZERGAH KONUSUNDA ZORLANDIK
Konak Tramvayının hareketinden önce basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Başkan Kocaoğlu, güzergah konusunda bir hayli zorlandıklarını belirterek, 2009 yılında yaptığımız Ulaşım Master Planıyla belirlediğimiz Konak ve Karşıyaka tramvay projeleri öncelikli olarak hayata geçti. Kent merkezinde tramvay yapmanın problemleri nedeniyle Konak Tramvayının güzergahı konusunda bir hayli zorlandık. Hata yapmamak için bu süreç uzun sürdü. Bir ara Mithatpaşa Caddesinden geçirmeyi düşündük. Ama en sonunda bugünkü halinin daha yararlı olacağı kanaatine vardık ve inşaata başladık. Sağ olsun yüklenici firma projeyi zamanından önce bitirmek üzere çalışmalarına başladı. Bugün de nihayet deneme seferini gerçekleştiriyoruz dedi.
DENEMELER DEVAM EDECEK
Bir iki ay boyunca deneme seferlerinin devam edeceğini belirten Başkan Aziz Kocaoğlu, ardından Konak Tramvayının İzmirlilerin hizmetine gireceğini söyledi. İzmirin yıllar sonra tekrar tramvaya kavuşmasının mutluluğunu yaşadıklarını belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, İzmirli hemşerilerimizin tramvayı güle güle kullanmasını, kentimize hayırlı olmasını diliyorum. Çağdaş bir sistemin kentimizde hayata geçmesinden dolayı bütün emeği geçenlere ve inşaat süresince sıkıntı çeken İzmirli hemşerilerimize teşekkür ediyorum şeklinde konuştu.
11 KMDEN 250 KMYE
Tramvayın yolcu sayısının zaman içerisinde yükselmesiyle 80-100 bin optimum yolcu sayısına ulaşılmasını hedeflediklerini dile getiren Başkan Kocaoğlu, Raylı sistemler yapılmadan, modern toplu ulaşımı gerçekleştirmeden kentlileri özel araçlarıyla kent merkezine gelmekten caydırmak mümkün değil. 11 km devraldığımız raylı sistemi bugün itibariyle yaklaşık 180 kmye çıkardık. Önümüzde Narlıdere metrosu var. TCDD ile bu sene içerisinde İZBANın Aliağa-Bergama hattının inşaatına başlanacak. Biz de üzerimize düşen yerlerin ihalesine bu sene içerisinde çıkacağız. Narlıdere ve Buca metrolarını eklediğimizde inşaatı devam eden projelerle birlikte 250 km raylı sistem hedefini gerçekleştirmiş olacağız şeklinde konuştu.
ÇİM ZEMİN ÜZERİNDE İLERLİYOR
Konak Tramvayı, Mustafa Kemal Sahil Bulvarının kara ve deniz tarafında yola 4. şerit olacak şekilde, çim zemin üzerinde yeşil kesitli olarak ilerliyor. Sinyalizasyon altyapısı da Akıllı Trafik Sistemi kapsamında yenilenerek güvenli ve sürdürülebilir bir erişim olanağı sağlıyor. Tasarımında mavi ve turkuaz tonlarıyla deniz kenti vurgusu yapılan tramvay vagonları, aynı zamanda İzmirin güneşli havası ile canlı ve neşeli yapısını da yansıtıyor. 32 metre uzunluğundaki vagonlar 285 yolcu taşıyabiliyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, gelen yolcu taleplerini değerlendirerek Karşıyaka Tramvayı hattının Çiğli İZBAN istasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesine uzatılması için hazırladığı ön projeye de onay aldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvayının da hayatımıza girmesi ile birlikte, çevreci ulaşım yatırımları sayesinde bir yıl içinde motorlu araçlardan kaynaklanan karbondioksit salımında da 648 bin tonluk azalma öngörüyor. Bu da yüzde 25lik düşüşle eşdeğer görülüyor.
Haber Merkezi