- Gündem
- 22.04.2025 00:45
Farklı sektörlerde faaliyet gösteren ve farklı iş modellerine sahip birçok şirket, bulut tabanlı insan kaynakları ve CRM uygulamalarıyla bütün iş süreçlerini kolayca yürütürken, zaman ve maliyet tasarrufu da sağlıyorlar
Ancak uzun yıllar geleneksel metotlarla çalışmış olan şirketler için bir adaptasyon sürecinin mutlaka olması gerekiyor. Diğer yandan bu uygulamaları edinmek istemeyen şirketlerin önemli bir kısmı veri güvenliği, uygulamaya adaptasyon ve uygulama kullanımını şirket içi yaygınlaştırma gibi konularla ilgili endişeleri nedeniyle bunu erteliyor.
Geliştirdiği bulut tabanlı, esnek ve kolay özelleştirilebilir İK ve CRM uygulamalarıyla öne çıkan Ofisimin kurucusu ve CEOsu Serdar Turan, Gelecekte varlık göstermek isteyen şirketlerin hangi sektörde olurlarsa olsunlar bulut teknolojilerini iş süreçlerine en kısa sürede adapte etmeleri gerekecek. Bulut teknolojileriyle ilgili veri güvenliği ve korunması gibi konularda bazı firmaların çekinceleri olsa da altyapıda gerekli önlemlerin alınması ve standartların sağlanması hem bu çekinceleri boşa çıkarıyor hem de uygulamaların verimini arttırıyor diyor.
ADAPTASYON SÜRECİ
CEO Serdar Turan, Uzun yıllar iş süreçlerinde kullanılan yöntemlerin iş kültürüne yerleştiğini ve iş süreçlerini tamamen değiştirecek olan bu yeni teknolojilerin yeni bir kültür oluşturacağını unutmamak gerekiyor. Dolayısıyla, teknolojiyi kurum kültürüne adapte etmenin biraz zaman ve sabır gerektirdiği de göz önüne alınmalı ve çalışanların sistemi aktif olarak kullanımı teşvik edilmeli. Adaptasyon süresi kısaldıkça bulut tabanlı uygulamalardan elde edilecek verim de artıyor. Adaptasyon sürecini kısaltmak için öncelikle uygulamaların şirkete doğrudan getireceği kazanımlara odaklanılarak somut çıktılar alınması sağlanmalı dedi. HABER MERKEZİ