Sayfa Yükleniyor...
Damper Açık Uyarı Sisteminin piyasada yer alan damperli araçların tümünde bulunmadığına dikkat çeken Tarhan Aslan, Piyasada bulunan 300 bin üzerindeki damperli araçların tümünde bu sistemin olması lazım dedi
ONURHAN ALPAGUT-ÖZEL HABER
Araç İmal, Tadil ve Montajı Yönetmeliği içerisinde yer alan Damper Açık Uyarı Sisteminin kanuni hükümde yer alan her araçta tam manasıyla uygulanamadığını dile getiren Gökçehan Güvenlik Sistemleri Müdürü Tarhan Aslan, maddenin yetkili bakanlık tarafından denetlenmediğini söyleyerek, araçlarda sistemin zorunlu koşulmadığı bu sebeple geçtiğimiz yıllarda can kayıplarının yaşandığın ifade etti. Sistemin gerekliliğine vurgu yapan Aslan, Sistem, son 1-2 yıldır yapılan yeni araçlarda var. Olmak zorunda. Yoksa araç tescillenemiyor. Her yıl yeni 10 bin adet araç üretilse, yine piyasada kalan araçların çoğunda bu sistem yine yok. Can ve mal emniyetini sağlayacak bir sistem diye konuştu. Sistemin, damperli araçların, damperi açık kaldığı takdirde şoförü uyardığını söyleyen Aslan, Eğer damper açık kaldıysa aracı 10 km/sa hıza sabitleyen bir aparat konması gerekiyor. Bu sistem şoförün göreceği şekilde aracın beynine sinyal veriyor. Hem sesli hem görsel olarak uyarıyor. Biz buna yönelik olarak ürün tasarladık. Yönetmelik tam manası ile konulduğu zaman piyasaya süreceğiz dedi.
ÖLÜMLÜ KAZALAR YAŞANDI
Yaşanan kazalardan örnekleyerek sözlerine devam eden Aslan: İstanbulda arka arkaya iki kaza oldu. Bir tanesinde dorse açık kaldı. Aracın dorsesi, üst geçide vurdu. Bir kişi hayatını kaybetti. Kısa bir süre tekrar bir benzer olay yaşandı. Aslında bu kazalar çok yaşanıyor. Ancak basına yansımıyor. Çoğu firma bunu saklıyor. Ölüm zaman önemsenmiyor. Bununla ilgili yönetmelik AİTMye eklendi. Ancak uygulanabilmesi için eksikliklerin giderilmesi gerekiyor. TÜVTÜKlerde bu araçların kontrol edilmesi lazım. Bununla ilgili bir girişim yok. Firma olarak, Yangın Alarm Algılama Sisteminin AİTMde 4 yıl uğraşarak hafif kusura aldırdık. Artık uğraşmak istemiyoruz. Herkes kendi işini yapsın. Bakanlığın bunu çözüme kavuşturması gerekiyor diye konuştu.
CAN GÜVENLİĞİNİ SAĞLAYACAK
Sistemin bakanlık tarafından tam manası ile denetlenerek, uygulandığı takdirde büyük bir katkı sağlayacağını söyleyen Aslan, Piyasada aktif olarak çalışan 300 bin üzerinde damperli araç var. Bu damperli araçların tümünde bu sistemin olması lazım. Sistem, son 1-2 yıldır yapılan yeni araçlarda var. Olmak zorunda. Yoksa araç tescillenemiyor. Her yıl yeni 10 bin adet araç üretilse, yine piyasada kalan araçların çoğunda bu sistem yine yok. Can ve mal emniyetini sağlayacak bir sistem dedi.
Haber Merkezi