Alaçatı’nın üzerinde kara şemsiyeler 

Çeşme belediye başkanı adayları ile bir araya geldikleri toplantıda konuşan Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Korkut Denizeri, “Alaçatı çöküşe gidiyor” diyerek salonun ortasına kara bir şemsiye bıraktı


  • Oluşturulma Tarihi : 01.03.2019 10:21
  • Güncelleme Tarihi : 01.03.2019 10:21
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Alaçatı’nın üzerinde kara şemsiyeler 

SULTAN GÜMÜŞ
Bölgede 235 milyon TL’lik bir ekonomi yaratan Alaçatı Turizm Derneği, The Stay Otel’de düzenlenen etkinlikte MHP Çeşme Belediye Başkanı Adayı Mustafa Cenger ve bağımsız aday Esen Fatma Kabadayı Whiting ile bir araya geldi. Dernek yönetimi, belediye başkanı adaylarından beklentilerini ve yaşanan sorunlarla ilgili çözümlerini dinledi. Alaçatı’da en büyük sorunun gürültü kirliliği ve kamusal alanlarda yapılan işgaller olduğunu belirten dernek yönetimi, Alaçatı’nın geleceğinin tehdit altında olduğu uyarısında bulundu. Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Korkut Denizeri, Alaçatı’da son yıllarda oluşan eğlence kültürünün bölgenin değerini düşürdüğünü ifade ederek, “Alaçatı, eğlence olmadan marka oldu. Yaklaşık 2 yıldır hızla büyüyen farklı bir eğlence kültürü değerleri düşürüyor. Alaçatı çöküşe gidiyor” sözlerini kullandı. Toplantı sonrasında başkan adaylarına dernek tarafından hazırlanan bir manifesto sunuldu. Cenger ve Kabadayı, “Her şeyin altına imzamı atarım diyerek” manifestoyu imzaladı.



Toplantı salonun ortasına ‘kara bir şemsiyenin’ konulmasıyla başladı. Dernek üyeleri tarafından kara şemsiye Alaçatı’ya benzetildi. Alaçatı’da artık rengarenk şemsiyelerin açılmasını arzulayan ve seçimler öncesinde adayları uyaran Alaçatı Turizm Derneği üyeleri, öncelikle ‘değişen eğlence kültürüne’ değindi. Yaşanan değişimin ve dönüşümün Alaçatı’ya zarar verdiğini belirten ve ‘gürültü kontrolünün şart’ olmasına vurgu yapan Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Korkut Denizeri, dernek yönetimi olarak 235 milyon TL’lik bir ekonomiye sahip olduklarını ifade etti. Denizeri, “Yarınlarımız için Alaçatı’da korumacı bir turizm hedeflenmeli. Eğlencenin, dinlenmeyi bozmaması için sezon öncesi acilen ‘gürültü kontrolü’ sağlanması gerekiyor” diye konuştu.



“TÜRKİYE’NİN BİR MARKASI”
Önlem alınmaması halinde Alaçatı’da huzurlu yaşamın hayal olacağını dile getiren Denizeri, “Çeşme’ye gelen 900 bin turistin yüzde 70’ini Alaçatı ağırlıyor. Alaçatı Türkiye’nin bir markası. Hızlı kontrolsüz gelişimden kaynaklanan dejenere Alaçatı eğlencesi, sadece para kazanmak için gelen zihniyet Alaçatı’ya zarar vermektedir. Geçtiğimiz yıl 01.00’da müziğin kesilmesi konusunda kısmen başarılı olduk. Alaçatı, eğlence olmadan marka oldu. Yaklaşık 2 yıldır hızla büyüyen farklı bir eğlence kültürü, değerleri düşürüyor. 800 TL’ye satılan oda ve kahvaltı 400 TL’ye kadar düştü. Pahalı olması dezavantaj değil. İnsanlar yeter ki ödedikleri paranın karşılığını alabilsinler. 800 TL para ödeyip de yan tarafınızdaki meyhane sabaha kadar müzik yapıyorsa verdiği ücret pahalı gelmeye başlıyor. 4 yıldır bozulan ve 14 yıllık geçmişi olan Alaçatı çöküşe gidiyor, artık buna dur dememiz lazım. Yetkimiz yok, yetkisi olanlardan destek bekliyoruz” yorumunda bulundu.



“KAMU ALANLARIMIZ İŞGAL ALTINDA”
Dernek Genel Sekreteri ve Şehir Plancısı Esra Koçdemir ise yaptığı sunumda, Alaçatı’nın geleceği için sürdürülebilir korumacı turizm hedefinde olduklarını ifade ederek, manifestolarında yer alan maddeleri açıklayarak, “Alaçatı’nın geleceğini tercih eden bir kara şemsiyeye benzetiyoruz sorunlarımızı. Her saatte sokaklara taşan yüksek sesli müzik kirliliği, gürültü kirliliği, vale-otopark mafyası, body guard kültürü, uyuşturucu trafiği, fuhuş merkezi olma yolundaki gidişat, değişen ziyaretçi profili, düşük kaliteli işletme sayısındaki artış en önemli sorunlarımız arasında.  Köy meydanlarımız ve kamu alanlarımız işgal altında. Yüksek sesli müzik yayınına izin vermemek, Alaçatı turizmini bitirmez. İşgaller nedeniyle Alaçatı’da para vermeden oturabileceğiniz bir bank bile yok” sözlerine dikkati çekti.



Alaçatı’daki ilk taş oteli kuran ve dernek üyelerinden biri olan Lemi Resimcioğlu da katılımcılar arasındaydı. Alaçatı için hedef kitle belirlemek zorunda olduklarını aktaran Resimcioğlu, “Çalışan, yorgun, şehirli, kültürlü, varlıklı, 30-50 yaş arasındaki kişilere hitap etmeli. İnşa edilen mekanlar ‘babaannemin evi’ anlayışıyla tasarlanmalı, o kadar ki otantik olmalı. Türkçe mekan adlarına özen göstermeliyiz. Restore edilmiş binalar / benzerlerinde oteller inşa edilmeli. Restoranlar, cafeler, sanat galerileri, butikler ve tabii ki rüzgar sörfü en iyi şekilde ön plana çıkarılmalı. Turizm çevrelerinde ‘Alaçatı Mucizesi’ olarak adlanan başarının sırrı bilinçli bir pazarlama stratejisinin sonucudur. Her şey rakam değildir” sözlerini kullandı. Dernek üyelerinin konuşmalarının ardından “Yeniden Alaçatı için biz hazırız! Ya siz?” denilerek söz Belediye Başkan adaylarına bırakıldı.



“MÜZİĞE DEĞİL GÜRÜLTÜYE KARŞIYIZ”
Sorun ve talepleri dinledikten sonra söz alan MHP Çeşme Belediye Başkanı Adayı Mustafa Cenger, Alaçatı’nın İstanbulluların ilgisini çekmeye başladığını belirterek, “Alaçatı bence düşüşe geçmeye başladı. Çok hızlı bir şekilde acil eylem planlarımızı harekete geçirmeliyiz. Hiç şüpheniz olmasın. Alaçatı’da ilave altyapı yatırımları yapılamadı. Altyapı olmadan turizmden bahsedemezsiniz. Alaçatı üst tabaka kısmına hitap eden bir yer. Çeşme’nin diğer bölgelerine başka bir formül bulmamız lazım. Alaçatı’ya gelenler tekrar gelmemeye başladı. Bu tren giderse bunu tekrar kazandırmak kolay olmayacak. Alaçatı’da kalmak herkes için ayrıcalık. Eğer seçilirsem gürültü ile ilgiliyi yetkiyi alacağım. Müziğe karşı değiliz, gürültüye karşıyız. Herkesi memnun edecek çözümler bulacağız” dedi.



“YAŞAM TARZI SUNABİLİRİZ”
“Bu coğrafyanın potansiyeli çok yüksek” diyen bağımsız aday Esen Fatma Kabadayı Whiting ise, şunları ekledi: “340 gün güneşimiz, harika bir iklimimiz, bir tohuma misliyle kokulu ürünlerini bizden esirgemeyen topraklarımız var. Akdeniz diyeti, zeytinyağı var. Dünyanın en sağlıklı yaşam biçimi… Biz burada yaşam tarzı sunabiliriz, satabiliriz. Bu sadece taş otelle olmaz. İnsan gelecek, her gün heyecanla yapacağı aktiviteler olacak. Her zaman dile getirdiğim gibi benim vizyonum Çeşme’ye iyi gelecek.”
Basın mensuplarının sorularını yanıtlayan adaylar, daha sonrasında Alaçatı Turizm Derneği’nin hazırladığı manifestoyu imzaladı. Bir ‘söz’ niteliği taşıyan imza böylece hukuki boyut kazandı. Manifestoyu inceledikten sonra imzasını atan Cenger, “Söylediğiniz tüm sorunların ve önerilerin altına imzamı atarım. Bunların çok acil düzenlenmesi lazım. Eksiklikler giderilmeli. Alt yapıdan gireceğiz” derken, Kabadayı, “Hiç düşünmeden imzamı atarım. Sözümüz sözdür. Yol haritamız önümüzde. Bu kara şemsiyeleri kaldıralım, onların yerine rengarenk şemsiyeler koyalım” dedi.

Haber Merkezi