- Gündem
- 19.05.2025 01:20
Artan ihtiyaçlar doğrultusunda belediye kaynaklarının daha verimli kullanılmasının yanı sıra vatandaşlara daha kaliteli ve hızlı hizmet sunulmasını hedefleyen Aliağa Belediyesi, Başkan Serkan Acar’ın talimatlarıyla ‘Akıllı Şehir Uygulamaları’na geçiş çalışmalarına başladı
Proje kapsamında, belediye birimleri ve bu birimlerin arşivlerindeki belgeler dijital ortama aktarılacak, elektronik ortamdaki mevcut veriler analiz edilecek, kağıtsız belediyeciliğe geçişle ilgili ‘Akıllı Şehir Uygulamaları’ devreye alınacak. Dijitalleşme projesinin tamamlanması ile kağıtsız belediyeciliğe geçecek olan Aliağa Belediyesi, kağıt tasarrufu sağlayacağı gibi sunduğu hizmetleri elektronik ortamda yaparak hizmet kalitesini de arttırmış olacak. Vatandaşlar belediye ile ilgili tüm iş ve işlemlerini daha hızlı bir şekilde, belediyeye gelme ihtiyacı duymadan cep telefonu ve internet üzerinden gerçekleştirebilecek. Çalışmaların kısa bir süre önce başladığını ve tüm hızıyla devam ettiğini belirten Kent Bilgi Sistemleri Uzmanı Mehmet Pazarcı, dijitalleşme projesi kapsamında belediyenin çeşitli birimlerine ait 6 milyon 120 bin belgenin taranarak dijital arşiv altyapısının kurulacağını ve daha sonrada gayrimenkul envanterinin çıkartılacağını söyledi. Belgelerin tarama faaliyetlerinin sürdürüldüğünü aktaran Pazarcı, dijital hale getirilen belgelere 7 gün 24 saat boyunca erişilebilecek ve beyana dayalı değil bilgiye dayalı bir belediyeciliğe geçişin sağlanacağını vurguladı. İHA/İZMİR