- Gündem
- 21.05.2025 01:07
Aliağa’dan Bergama’ya uzatılacak olan İZBAN hattıyla ilgili düzenlemenin Bergama’ya ulaşan 40 km güzergâhla ilgili konuşan Ertürk, İZBAN’ın şu anki projesinin Aliağa’yı ve sanayisinin şah damarını kestiğini söyledi
NURETTİN BAKİ-ÖZEL HABER
Ticarette ve sanayide Türkiye’nin lojistik merkezi olmaya aday olan Aliağa’nın sorunlarının çok olduğunu vurgulayan Aliağa Ticaret Odası (ALTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Ertürk, İZBAN’nın Aliağa-Bergama güzergahına yapılması planlanan ve alt yapı çalışmaları tamamlanan projenin Aliağa’nın çıkış aksını kapattığını savundu. Ertürk, “İZBAN’ın şu an ki Aliağa-Bergama hattı projesi Aliağa’nın şah damarını kesiyor. Bununla ilgili bizim birçok hususta girişimimiz var. Şu andaki İZBAN projesi şehri yararak ve parçalayarak giden bir yol. İlçemizin merkezinden İZBAN’ın bu şekilde geçmesi bu şehrin uyumasına da büyük bir engeldir. Uyuyamayan insanların da iş ortamında ne tür kazalara maruz kalacağına birçoğumuz şahittir. Ancak bundan çok daha önemli bir meselemiz var. İnönü dediğimiz aksımızda üç geliş, üç gidiş şeritli bir yolumuz var. Bu hattımızda iki gelişli iki çıkışlı 4 şeritli bir yolumuz daha var. Bu da şu demek oluyor Aliağa’da 10 şeritli bir yolumuz var. Ancak şu andaki İZBAN hattı maalesef 6’lı olan bu yolumuzu kör hale getiriyor. İstinat duvarlarıyla bu yol kapandı” diye konuştu.
DESTEĞE İHTİYACIMIZ VAR
İZBAN’ın şu anki projesinin mantıksız olduğunu bir kez daha vurgulayan Ertürk, Ender Yorgancılar ve Mahmut Özgener’den yardım istedi. Ertürk, “Türkiye’nin tek gemi sökümü olan TÜPRAŞ, SOCAR, PETKİM ve 400 üyeye yakın kamyon garajımız ve yaklaşık olarak da 60 bine yakın bir nüfusun yaşadığı Aliağa’nın alt kısmı var. Bütün bu sanayi ve petrokimya kuruluşunun iki şeritli yani yüzde 60’ın iptali sanayinin kapasite artışının olduğu ve üretime çok ihtiyacımız olan bir yerde bize çok mantıksız geliyor. Aliağa çıkış yolunun yüzde 60’ı iptal edildiğinde bu kadar sanayi kuruluşu ve Aliağa nereden çıkacak. Bergama Ticaret Odası Başkanı Fikret Ürper, ‘İZBAN bir an önce bize gelsin’ diyor ama Aliağa’yı öldürerek gelmesin. Aliağa’nın sanayisini de öldürerek gelmesin. Bu konuda Ender ve Mahmut başkanlarımdan çok büyük destekler istiyoruz. Çünkü onlar da bu ülkenin ve bu bölgenin sanayicileri, sanayinin bağlantı noktası anlamındaki sıkıntıları kendileri çok iyi bilirler. Bizim bu hattımıza yani mevcutta bir iyileştirme yapılacakken 10 şeritli yolumuzu 11 şeritte çıkartmak gerekirken 4’e düşürerek bu projeyi gerçekleştirmek nasıl bir mantık diye soruyoruz. Şehrin merkezinden geçmesi önemli değil bizim transfer çıkış hakkımızın yüzde 60’ı iptal ediliyor. Bu konuda bizden bu şekilde olumlu görüş alınmadı. Biz bu karara sonuna kadar direneceğiz çünkü 10 yıl sonra bizim arkamızdan gelen nesil de böyle bir olayı görmediniz mi demesinler. Bunu her platformda dile getireceğim. Şehre zulüm vererek yapılan bir projeye sonuna kadar karşı çıkarım” ifadelerini kullandı.
“PROJE UYGULANACAK”
Konuyu değerlendiren ve İZBAN’ın Aliağa-Bergama hattı projesinin bu saatten sonra iptal edilemeyeceğini dile getiren Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Ender Yorgancılar ise, “Proje aşamasında tüm kurumlardan olumlu görüşleri alarak gelinen bu aşamada projede bir değişiklik yapılmasının mümkün olmadığını Ankara’dan bize bildirdiler. Çünkü projede yapılacak olan değişiklik tekrardan izin süreçlerini yeniden baştan başlatacak ve bu projenin bitmesi de bir o kadar ertelenecek. Onaylanan proje yanlış olabilir ben bunu savunmuyorum. Ama netice itibariyle bunun karar vericisi olan yer Ankara’dır. Biz bununla ilgili müracaatı yaptık gelen yanıtta maalesef herhangi bir proje değişikliğinin şu an için söz konusu olmadığı yönünde. Bu da uygulanacaktır. Bunu uygulayacaklarına göre mutlaka bir alternatifleri vardır çünkü onlar da bu yoğunluğun farkındalar” dedi.