- Gündem
- 10.05.2025 16:20
ABD’ye 2 milyar dolar ihracat hedefi belirleyen Türk gıda sektörü, takipçi sayısı fazla ABD’li sosyal medya fenomenleri ile işbirliği yaparak Türk gıdalarının geniş kitlelere ulaşmasını sağladı
Amerika Birleşik Devletleri (ABD) New York’ta 23-25 Haziran 2019 tarihlerinde, Summer Fancy Food Show New York kapsamında New York’ta yaşayan başarılı üç sosyal medya içerik üreticisi, @eatingnyc, @nyc ve @noleftovers, Turkish Tastes teması altında Türkiye’den katılan markalar ile Türk ürünlerini keşfettikleri bir yolculuğa çıktı. Etkinlik kapsamında fuara katılıp organik zeytinyağı, bulgur, kuru meyve, kabuklu yemiş ve çikolata gibi ürünleri birinci elden deneyen ABD’li sosyal medya fenomenleri “influencer”lar, New York’ta bulunan iki ayrı Türk restoranında ağırlanarak Türk mutfağı hakkındaki fikirlerini de takipçi kitleleriyle paylaştı. Toplamda üç gün süren kampanya, hem Amerika pazarında Türk ürünlerine karşı olan ilginin arttırılmasına hem de dijital kanaat önderleri sayesinde Türk ürünlerine dair olan algının pekiştirilmesine oldukça güçlü bir katkı sağladı. Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu Ege İhracatçı Birlikleri’nin yaptığı New York Summer 2019 Fancy Food Show Fuarı’nda Türkiye Markası standında pişirim ve tadım etkinliği, Au Mas Turque şefi olan Özlem Oğuzcan Cranston tarafından gerçekleştirildi. Cranston, günde 3 seans halinde en önemli gıda ihraç ürünlerimizi içeren menülerin tadımları gerçekleştirirken, sunumu yapılan yemek tarifleri küçük bilgi kartlarında ziyaretçilere dağıtıldı. Amerikalılar, Türk lezzetlerine hayran kaldı.
TÜRK KAHVESİ TADIM STANDI
Türkiye standının karşısında yer alan özel olarak tasarlanan Türk kahvesi tadım alanı fuar ziyaretçilerinin büyük ilgisini gördü. Stantta fuar süresince ziyaretçilere Türk kahvesinin yanı sıra, Türk lokumu ve çikolata ikram edildi. Türk gıdalarının tanıtımı yapıldı. ABD’nin en büyük gıda fuarı olan ve bu yıl 65. kez düzenlenen New York Summer International Fancy Food Show (Summer 2019 Fancy Food Show) Fuarı’na katılan Türk gıda ihracatçısı 46 firma yeni ticari bağlantılarla yurda döndü. Dünya genelinde internet kullanımının artması ile birlikte dijital kanalların geleneksel fuarların gücünü azalttığını gözlemlediklerini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, fuarlara katılmaya devam ettiklerini ancak dijital kanalları da etkin bir şekilde kullandıklarını kaydetti. New York Summer International Fancy Food Show (Summer 2019 Fancy Food Show) Fuarı’na 20 yıldır katıldığının altını çizen Celep, “Ürün pazarlamada yöntemler çeşitleniyor. Fuarlara katılım yanında, sosyal medyada büyük takipçi sayılarına ulaşan ‘influencer’lar ile Türk gıdalarının tanıtımını yaptık. ABD’ye 2018 yılında 930 milyon dolara ulaşan ihracatımızı 2019 yılında 1 milyar doların üzerine taşımak istiyoruz. 2023 yılı hedefimiz ise 2 milyar dolara ulaşmak. Yıllık 155 milyar dolar gıda ürünleri ithal eden bir pazarda son derece gerçekçi hedeflerimize ulaşmak için her türlü tanıtım yöntemini kullanacağız” dedi. Türkiye’nin ABD Başkanı Donald Trump’un talimatıyla gelişmiş ülke statüsüne alınmasının avantajlı konumunu kaybettiğine değinen Celep, sözlerini şöyle sürdürdü: “ABD gıda pazarı bizler için çok önemli. ABD gıda pazarı ithalata bağımlı olduğu için bu pazara yönelik çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Ege İhracatçı Birlikleri bünyesindeki 6 gıda birliğimizin ortaklığında yürüteceğimiz Turquality Projesi Ticaret Bakanlığımızın onayından geçti. Katma değerli gıda ürünleriyle ABD pazarındaki konumumuzu güçlendirecek adımları atacağız.” AA/İZMİR