Sayfa Yükleniyor...
Hepimiz evimizde beyaz eşya kullanıyoruz. Beyaz eşyamız bozuldu. Bu durumda ne yapmalıyız ya da beyaz eşya alırken nelere dikkat etmeliyiz? İşte tüm bu soruların cevabını. İzmir Tüketiciler Derneği Başkanı Gülçin Tonguç cevapladı
ONURHAN ALPAGUT
Hepimiz evimizde buzdolabından tutun çamaşır, bulaşık makinesine kadar beyaz eşya kullanılıyor. Bu tür eşyalar bozulduğu takdirde hepimizin başvurduğu tek nokta var, o da yetkili servisler.
Yetkili servis ile sorun yaşadığımız takdirde ne yapmalıyız? Tüketici haklarımızı ne kadar biliyoruz? İşte tüm bu soruların cevabını, İzmir Tüketiciler Derneği Başkanı Gülçin Tonguç yanıtladı.
PARA İADESİ ALABİLİYORSUNUZ
Her toplantıda beyaz eşya ile ilgili mutlaka üç-dört şikayeti masaya yatırdıkların belirten Tonguç, Hem derneğimize hem de hakem heyetlerimize gelen şikayetler diğer küçük kullanım eşyaları kadar olmasa da yine epey bir yoğunlukta. Her toplantımızda 3-4 tane beyaz eşya, şikayet konusu olarak önümüze geliyor. Bu tür eşyalar sıklıkla kullanmaya başladıktan belli bir müddet sonra servise gidiyor, genel bir bakım yapıldıktan sonra tüketiciye teslim ediliyor. Arkasından tüketici bir iki ay sonra tekrar sorun yaşadığı takdirde, ürünü değiştirebiliyor. Eskiden bu durum bir kaç arıza ile mukabil bir şekilde gerçekleşebiliyordu. Şu anda tüketici arıza takdiri halinde yenisi ile değiştirilmesini talep edebiliyor. Ancak yasaya göre ürün hakkında konunun bilirkişisi tarafından destekleyici bir raporun da üretici firmaya ürünün sorunlu olduğunu gösterir bir biçimde olması şartı var. Bu durumda tüketici ya ürünü değiştirebiliyor ya da parasını geri alabiliyor dedi.
SERVİS AĞININ YAYGINLIĞI
Beyaz eşyada yaygın servis ağı olan firmaların tercih edilmesi gerektiğini ifade eden Tonguç, Tüketici bir ürünü alırken, servis ağının geniş olması hususuna önemle dikkat etmeli. Ürünü aldığınız yerde mutlaka firmaya ait bir servisin olması gerekli. Aksi takdirde bu ürünleri merkeze yollamaları hem zaman kaybı hem de sağlıklı olmayan bir durum. Ayrıca kişilerin kullanım ve memnuniyet tavsiyelerine de bilakis dikkat edilmeli. Firmalar tarafından üretilen bazı serilerde sorunlar olabiliyor. Arızalı olan seriler de tüketici tarafından göz önünde bulundurularak, alımından uzak durulmalı. Fiyat-kalite hususu da tüketicilerimiz tarafından dikkat edilmesi gereken koşulların başında geliyor. Ancak en önemlisi de satın aldığımız ürünlerin servis ağının yaygınlığı" diye konuştu.
Haber Merkezi