BU ONUR 77 MİLYONUN

Yapımına geçen yıl başlanan ve önümüzdeki yıl tamamlanması planlanan 3. Boğaz Köprüsü, sıra dışı bir proje oluşu nedeniyle dünyanın ilgisini çekiyor


  • Oluşturulma Tarihi : 11.09.2014 09:02
  • Güncelleme Tarihi : 11.09.2014 09:02
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
BU ONUR 77 MİLYONUN

Yapımına geçen yıl başlanan ve önümüzdeki yıl tamamlanması planlanan 3. Boğaz Köprüsü, sıra dışı bir proje oluşu nedeniyle dünyanın ilgisini çekiyor

MÜSLÜM AKTÜRK

Yapımına geçen yıl başlanan ve önümüzdeki yıl tamamlanması planlanan 3. Boğaz Köprüsü ziyaretçi akınına uğruyor. ABD’den Japonya’ya, Kanada’dan İtalya’ya dünyanın birçok ülkesinden incelemek amacıyla gelen uzmanlar sıra dışı buldukları projeye hayranlıklarını gizlemiyorlar.

İstanbul Temsilcimiz Müslüm Aktürk, IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılan proje hakkında bilgi edinmek üzere inşaat alanını gezdi. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan İstanbul Boğazı üzerinde inşa edilen köprü çalışmalarıyla ilgili bilgi veren projenin Koordinatör Cem Erer, söz konusu köprünün, taşımacılığın ve ticaretin geleceği olarak görüldüğünü söyledi. Köprü inşaatında 700’ü mühendis 6500 kişinin çalıştığını belirten Cem Erer, köprünün 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacağını anlattı. Köprünün 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olduğunu da belirten Erer, bu özellikleri nedeniyle dünyanın birçok ülkesinden ziyaretlerin gerçekleştiğini ifade etti. Bugüne kadar 130 üniversiteden gezi ve inceleme talebi aldıklarını ve 25’i yurt dışından olmak üzere 65 heyete tanıtım yapabildiklerini vurgulayan Proje Koordinatörü Cem Erer, şunları söyledi:

“İstanbul halkının bu konu hakkında maalesef bilgisi yeterli değil. Ancak yurt dışından bu projeyi görmek, incelemek için gelen uzmanlar var. Dünyanın en ünlü araştırmacıları, hocaları hayranlıkla gezdikleri projeyi sıra dışı buluyorlar. Yüzde 90’ında Türklerin imzasının olduğu, prestij bakımından önemli bir avantaj sağlayan bu proje Türkiye’nin gururu oldu.”  

RAYLI SİSTEM DE OLACAK

2013 yılında yapımına başlanan ve 2015 yılında tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesi'nin Odayeri – Paşaköy kesiminde yer alacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne’den İzmit’e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü Projesi, 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmayı hedefleyen Türkiye’yi bu hedefine daha da yaklaştıracak ve çağdaş Türkiye’nin simgelerinden biri olacak.

10 YIL SONRA DEVLETİN

Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştirilecek. 4.5 milyar TL yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na devir edilecek.

Haber Merkezi