Sayfa Yükleniyor...
Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Norveç Su Ürünleri Tanıtım Grubununsomona 170 milyon TL ayırdığını Türkiyede ise çipura ve levreğe 3 milyon TL'lik tanıtım bütçesinin ayrıldığını belirterek, Devasa bir bütçeyle mücadele etmek tabii ki zor ama biz yılmadan çalışmalarımıza devam edeceğiz dedi
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısını, Ege İhracatçı Birlikleri Konferans Salonu'nda gerçekleştirdi.
Genel kurulda, 2015 yılında 5 alt sektörde başarılı olan 36 ihracatçı firmanın başarılarının taçlandırıldığı ödül töreni de gerçekleştirildi. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, etrafımızı saran savaş hali dolayısıyla sektörün jeopolitik risklerinin çok fazla olduğunu, bu nedenle kapasite artışlarının bu dönemde yeniden gözden geçirilmesinin yerinde olacağını ifade etti.
TÜM DÜNYAYA TANITIYORUZ
Alabalık, çipura ve levrek ihracatında maruz kaldıkları anti-sübvansiyon vergilerini 2016 yılında asgari seviyeye çekmek için çabalarını sürdüreceklerini belirten Kızıltan, yakın dönemde, yumurta sektöründe tek pazara bağlı kalmanın ne kadar riskler doğurduğunu tecrübe ettiğini söyledi. Gerek su ürünleri, gerekse kanatlı ürünleri tanıtım gruplarıyla üyelerinin pazar çeşitlendirmesine katkıda bulunduklarını ifade eden Kızıltan, Dünyada nerede su ürünleri nerede kanatlı ürünleri fuarı varsa, şeflerimizle biz oradayız. Ürünlerimizi en lezzetli şekilde pişirip, güzel sunumlarla tüm dünyaya tanıtıyoruz diye konuştu.
DEVASA BÜTÇELERLE YARIŞIYORUZ
Norveç Su Ürünleri Tanıtım Grubunun somon balığının tanıtımına 55 milyon avro yani yaklaşık 170 milyon TL'lik bütçe ayrıldığını kaydeden Kızıltan, Biz Su Ürünleri Tanıtım Grubu olarak sadece 3 milyon TL'lik bir bütçeyle, yani somona ayrılan tanıtım bütçesinin sadece yüzde 2siyle su ürünlerimizi tüm dünyaya tanıtmaya çalışıyoruz. Böyle devasa bir bütçeyle mücadele etmek tabii ki zor ama biz yılmadan çalışmalarımıza devam edeceğiz şeklinde konuştu.
HEPİMİZ ÜZERİMİZE DÜŞENİ YAPMALIYIZ
Kızıltan, araştırmalarda Türkiyede yetiştirilen çipura ve levrek balıklarının Omega3 oranının, Norveçte yetiştirilen somon balığından daha yüksek olduğuna dikkat çekerek, Kamuoyunu doğru yönlendirmek bizlerin asli görevi olmalıdır. Doğru bildiğimizi kamuoyuyla açık ve net bir şekilde paylaşmamız, toplumu bilgilendirmemiz lazım. Özellikle, kuş gribi konusunda insanlarımızda var olan yanlış algının, kanatlı ürünleri sektörümüzü nasıl olumsuz etkilediğini gördük. İnsanlarımızın en doğru bilgiyi alabilmeleri için web siteleri kurup, sosyal medya hesapları açtık. Bu konuda, sektör olarak hepimiz üzerimize düşeni yapmalıyız ifadelerini kullandı.
SEKTÖR YÜZDE 40 GERİLEDİ
Kanatlı Tanıtım Grubu Başkanvekili, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bedri Girit, sektörün sorunlarıyla yakından ilgilendiklerini, bu kapsamda tanıtım gruplarının çok faal olduklarını belirttiği konuşmasında tanıtım faaliyetlerine aralıksız devam ettiklerini kaydetti. Ancak kanatlı etleri sektörünün yüzde 40 oranlarında geriye geldiğini, yurt içinde bilinçsiz kişilerin kanatlı etleri konusunda doğru olmayan açıklamalarda bulunmalarının da buna etkisi olduğunu bildirdi.
FİRMALARA ÖDÜLLERİ VERİLDİ
Genel kurul sonrasında yapılan ödül töreninde; su ürünleri, kanatlı etleri ve yumurta kategorilerinde en fazla ihracat yapan 10'ar firmaya ödül verilirken, bal ve süt ürünleri kategorilerinde de ilk 3 firma ödüllendirildi.
Haber Merkezi