- Gündem
- 22.07.2025 21:53
Sayfa Yükleniyor...
BYD, Türkiye'de kuracağı tesiste üretime planlanandan daha önce başlayacak.
Reuters'ın konuya dair bilgi sahibi iki kaynaktan edindiği bilgilere göre BYD, Macaristan'daki tesisinde en az ilk iki yıl kapasitenin altında üretim yapacak.
BYD'nin Macaristan'ın güneyindeki Szeged'e kurduğu 4 milyar Euro maliyetli tesisinde seri üretim 2026'da başlayacak ancak yılda 150 bin otomobil üretme kapasiteli tesiste üretilen araç sayısı, kaynakların aktardığına göre on binleri aşmayacak.
Öte yandan BYD'nin 1 milyar dolar yatırımla Türkiye'ye kuracağı ve 2026'nın sonunda üretime başlaması planlanan tesiste yılda 150 bin otomobil üretilmesi hedefleniyor.
Kaynaklardan biri Manisa'da kurulacak tesiste 2027 ve 2028'de üretimin daha da artırılacağını söyledi.
Fakat üretimin Macaristan'dan Türkiye'ye kaydırılması, Avrupa Birliği'nin (AB) planlarını sekteye uğrattı.
AB, Çin'de üretilen elektrikli araçlara uygulanan gümrük vergilerinden dolayı Avrupa'ya Çin'den yatırım çekmeyi ve yüksek ücretli istihdam sağlamayı umuyordu.BYD Macaristan'daki fabrikayı Avrupa'da gümrük vergisinden muaf otomobil satabilmek için inşa ediyor. Şirketin hâlihazırda Avrupa'da sattığı tüm otomobiller Çin'de üretiliyor ve standart yüzde 10 oranında vergiye ek olarak Çin yapımı elektrikli araç ithalatında AB'nin sübvansiyon karşıtı gümrük vergilerine tabi. Diğer bir deyişle BYD, Çin'den AB'ye yaptığı satışlarında toplamda yüzde 27 gümrük vergisi ödemekle mükellef.
Bununla beraber Türkiye'deki yeni fabrikada üretilecek araçların birçoğu Avrupa'ya gönderilecek ve AB'nin gümrük vergilerine tabi olmayacak.