Çeşme’de biz bize kaldık!

ÇEŞTOB Başkan Yardımcısı Gökçe Kesikçiler Buğday, geçtiğimiz yaz sezonunu değerlendirdi. Buğday, “Otellerde doluluk oranları yüzde 95-100’lere varırken, maalesef hala istenilen miktarda yabancı turist gelmiyor” dedi

  • Oluşturulma Tarihi : 08.10.2018 07:14
  • Güncelleme Tarihi : 08.10.2018 07:14
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Çeşme’de biz bize kaldık! haberinin görseli

YUSUF ÇAĞIRTEKİN-ÖZEL HABER
Çeşme’de yaz sezonu sona ermek üzere. Geride bıraktığımız yaz sezonunu gazetemize değerlendiren ÇEŞTOB (Çeşme Turizm Otelciler Birliği) Başkan Yardımcısı Gökçe Kesikçiler Buğday, Çeşme genelinde otellerin sezonu oldukça yoğun geçirdiğini söyledi. Doluluk oranlarının yüzde 95-yüzde 100’e vardığını ifade eden Buğday, “Bu yıl sezonumuz oldukça yoğun geçti. Eylül ayında bile Çeşme genelinde büyük otellerimiz yüzde 80- yüzde 90 doluluk oranı yakaladı fakat buna rağmen Çeşme’de hali hazırda maalesef hala istenilen miktarda yabancı misafirimiz yok” diye konuştu.



KALİTELİ YABANCI TURİST
Yabancı turistlerin Çeşme’yi neden çok tercih etmediğinin sebeplerini de değerlendiren Gökçe Kesikçiler Buğday, “Bunun öncelikli sebebi direkt uçuşlarımızın sınırlı olması ve nitelikli yatak sayısının hala çok yüksek olmayışı. Bilindiği gibi Antalya Marmaris, Bodrum gibi bölgelerimizde yatak ve yıldız sayısı çok olduğu için yabancı tur operatörü kendine daha rahat kontenjan bulabiliyor, Çeşme’de ise iç pazar ağırlıklı bir turizm var. Her ne kadar tüm oteller olarak çeşitlilikten yana olsak da tur operatörlerine istediklerini sunabilmek bu anlamda sıkıntı olabiliyor. Daha çok kaliteli yabancı turist görebilmeyi çok arzu ediyoruz. Turizm demek çeşitli pazar demek, çeşitli misafir demektir” ifadelerini kullandı.
SORUMLULUĞU PAYLAŞMIYORLAR
Ülkemizin en nadide turizm beldelerinden bir tanesi olan Çeşme’nin uluslararası platformlarda yeterince iyi tanınmadığına dikkat çeken Gökçe Kesikçiler Buğday, bu durumu değiştirmek ve Çeşme’nin daha çok tanınmasına katkı sağlamak için uluslararası fuarlarda ciddi zaman ve para harcadıklarını dile getirdi. Buğday, “Çeşme’de otelciler olarak neler yapılabilir diye sürekli düşünüyoruz. Öncelikle sezonun uzamasını istiyoruz. Bunu yapabilecek kapasitemiz var çünkü bizim bölgemiz olağanüstü güzellikleri ve özellikleri olan bir bölge. Termal suyumuz var ama hala istediğimiz anlamda kullanamıyoruz. Kış turizmine katkı sağlayacak faktörler geliştirmemiz lazım. Çeşme sörfü, denizi, marinaları, yeme-içme çeşitliliği ve kültürü, Bora Bora Adaları’nı aratmayacak plajları ve gece kulüpleri ile çok eşsiz ve özel bir bölge. Pazarlama anlamında bölgedeki oteller olarak biz çoğu zaman yurtiçi-yurtdışı fuarlara katılıyor, ciddi zaman ve para harcıyoruz fakat ne yazık ki bazı ünlü restoran, plaj ve gece kulüpleri, turizme aynı oranda katkı sağlaması gereken bazı işletmeler aynı sorumluluğu paylaşmıyorlar. Bu anlamda daha çok kenetlenmeye ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Turizm demek tüm kasabaya, ilçeye, şehre ve beraberindeki tüm tedarikçi ve esnafa fayda demektir” şeklinde konuştu.
TAM HIZ DEVAM EDİYORUZ
ÇEŞTOB olarak önümüzdeki sezon için yapacakları hazırlıkları da anlatan Gökçe Kesikçiler Buğday, “Biz ÇEŞTOB olarak yurtiçi ve yurtdışında ulusal ve uluslararası tüm büyük fuarlara katılıyoruz. Acentalarımızı tanıtım için ağırlıyoruz, Bölgede etkin satış-pazarlama ve tanıtım faaliyetleri yapıyoruz. Projeler üreterek etkin bir şekilde 2018-2019 sezonu içinde çalışmalarımıza tam hız devam edip, bir sonraki yaz sezonuna hazırlıklarımızı yetiştirmiş olacağız” değerlendirmelerinde bulundu.