Çeşme’nin ‘ÇİZGİ’si iz bırakacak

Geçtiğimiz günlerde Çeşme Eğitiminde İzleme Geliştirme ve İnovasyon Projesi’ni tanıtan Çeşme İlçe Milli Eğitim Müdürü Şahan Çöker, geliştirdikleri projeyi tüm detaylarıyla anlatarak Çeşmeliyi şaşırtacaklarını söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 04.03.2019 10:07
  • Güncelleme Tarihi : 04.03.2019 10:07
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Çeşme’nin ‘ÇİZGİ’si iz bırakacak

BURCU YANAR/ÖZEL HABER
Geçtiğimiz günlerde ön hazırlık aşamasını geçmiş bulunan Çeşme Eğitiminde İzleme Geliştirme ve İnovasyon ’ni (ÇİZGİ) tanıtan Çeşme İlçe Milli Eğitim Müdürü ve aynı zamanda proje koordinatörü  Şahan Çöker, geliştirdikleri projeyi tüm detaylarıyla anlattı.
TURİZM BASKILIYOR
Çeşme her zaman yerli turizm ile gündeme geldi diyen Çöker, “Oysa iklim koşulları nedeniyle turizm sezonu sadece 45 ila 50 gün arasında sınırlı. Onun dışında canlı bir sektör ve hareket yok. Televizyonlarda Çeşme hep sanatçılarla ve magazinle gündeme getirildi” diye sitemde bulundu. Çöker, “Çeşme bütün kimliklerinin dışında yerlisi olan, kültürü ve kimliği olan bir ilçedir. Eğitimde yapacağımız projelerle bu kimliği de ön plana çıkarabiliriz. Çeşme son yirmi yılda turizmde Türkiye’de çok ciddi ataklar yaptı, çok iyi sonuçlar aldı. Ama turizmin görselliği, oluşturduğu hava bazen altta yaşayan o kültürü baskılıyor. Bu anlamda bizim anne babalarla beraber bu işi götürmemiz, o yerel kültürü çocuklarla beraber işlememiz farklı bir ambiyans yaratacak. Çeşmelinin de bu anlamda Çeşme’ye dokunacağını biliyoruz” dedi.
2023 VİZYONUNA UYGUN
ÇİZGİ Projesi’nin akademik çalışmalar, değerler eğitimi, sosyal, sportif kültürel faaliyetler ve okul-toplum ilişkileri adı altında 4 başlık olarak toplandığını belirten Çöker, “ÇİZGİ, eğitim öğretim sürecindeki tüm faaliyetleri kapsayan genel bir proje. Bir nevi eğitim işletim sistemi diyebiliriz. Tıpkı bilgisayar işletim sistemleri gibi. 2023 vizyonuna eşgüdümlü olmasına özen gösterdiğimiz bu projede, öğrencilerin akademik başarılarından sanatsal etkinliklerine, sportif faaliyetlerden evrensel ve milli değerlere, çevre duyarlılığından ailelerin eğitim süreçlerine katılımı gibi gelişime katkı sağlayan tüm yaşantıları kapsayıcı nitelikte. Birlikte okul okul ve sınıf sınıf yapacağımız her şeyi planlıyoruz” şeklinde konuştu.
Bu projede en önemli hedeflerinin mutlu bireyler yetiştirmek olduğunu ifade eden Çöker, “Aslına bakarsanız Çeşme’de sorgulayan, üreten, kendine güvenen, bilgi ve becerilerini en üst düzeyde sergileyebilen, ülkesini ve doğayı seven, manevi ve milli değerlere bağlı bireylerden bahsediyoruz. Geçmiş zamanların sınav yarıştırmasının artık bir anlamı kalmadı. Rekabetten söz edeceksek yeni dünyada çocuğun rakibi öteki mahallede oturan arkadaşı değil, Amerika’daki, Japonya’daki ya da Avupa’daki çocuklardır” açıklamalarında bulundu.
“ÇEŞME HALKIYLA YÜRÜTÜLÜR”
Çöker, ÇİZGİ Projesi’nin 4 kurum, 37 okul, 74 yönetici, 433 öğretmen, 6317 öğrenci, 12 bin 500 veli ve tüm Çeşme halkıyla yürütüldüğünün de altını çizdi. “Bu proje Çeşme halkıyla yürütülür” ibaresine sahip olduğunu vurgulayan Çöker, ÇİZGİ’nin en güçlü yönlerinden birinin de bu olduğunu ve okullarda ve kurumlarda yapılan çalışmaların şeffaf olmasını sağlayan dijital alt yapılar hazırladıklarını, kurumların web sayfalarında ‘ÇİZGİ Projesi’ başlığı altında yapılacak olan faaliyetlerin merak eden herkese ulaşabilir durumda olacağını da söyledi. Çöker, ÇİZGİ’nin diğer projelerden farkını ise şu ifadelerle anlattı: “Eğitim adına yapılacak bütün planlama faaliyetleri herkes tarafından izlenebilir ve katılım sağlanabilir olacak. En büyük fark bu. Çeşme artık eğitimi konuşacak. STEM laboratuarları, robotik kodlama ve çalışma merkezleri, sanat ve tasarım atölyeleri peş peşe faaliyete geçecek. Özel okulların reklamlarında anlattıkları her şeyin daha fazlası resmi okullarımızda da olacak. Tüm bunları gerçekleştirmek için bu dönem çalışmalarımıza başlıyoruz. Bunu gerçekten yılların eğitimcisi olarak inanarak söylüyorum. Biz eğitimciler bir milyon 200 bin kişiyiz. Bu ülkede bütün kurumlar dahil devlet adına birçok işi biz yaparız. Bununla beraber çok büyük bir kitleye hitap ederiz. Yani bu bir milyon 200 bin kişi sabahları uyanırız, 20 milyon çocukla buluşuruz. Bu düşünebilen için müthiş bir tablodur. Herkesin çocuğu özeldir onun için de eğitimcilerden beklentiler çok yüksektir. Biz sürekli eleştiriliriz. Eğitimcilerin yaptığı birçok şeyden kimsenin haberi olmaz. ÇİZGİ Projesi’nin birazcık o saydamlığıyla, yapılan ve yapılacak olan her şeyin anlatılması ve herkes tarafından izleniyor olmasının bize bir artı getireceğini düşünüyorum. En azından Çeşmeliler şunu diyebilecek ‘vay bee ne çok şey yapılıyormuş da haberimiz yokmuş.’”
“BİR İLKİ GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ”
ÇİZGİ Projesi ile sondan ziyade bir ilki gerçekleştirmek istediklerini de sözlerine ekleyen Çöker, “Geleceğin, sınıfsız, müfredatsız eğitim sistemini ülkemizde bir ilki gerçekleştirerek fiziksel alt yapısını Çeşme’de kurmak istiyoruz. Tüm Türkiye’den öğrencilerin gelerek kendilerini geliştirebilecekleri, konaklama imkanı bulunan 6 istasyondan oluşan büyük bir eğitim köyü kurmaya çalışıyoruz. İçinde tarım uygulama bahçeleri, minyatür çiftlikler, koyun ağılları, kümesler, ziraat endüstrisi uygulamalarının hemen yanında uzay teleskoplarının bulunduğu bir yer hayal edin. Olimpik yüzme havuzundan, Türkiye’nin en uzun atletizm pistine kadar birçok spor ünitesini de içinde barındıracak. Ayrıca içerisinde ses kayıt ve film stüdyoları da kurarak yepyeni bir eğitim materyali hazırlayacağız. Örneğin içersinde dev bir kütüphane ve yanında matbaası aynı zamanda yazarlık atölyeleri de bulunacak. Bunun için 52 bin metrekare arsa hazır. Çeşme’de bu potansiyel var. Projeden Kime bahsetsek ‘ben de varım’ dedi” diye konuştu.

Haber Merkezi