- Gündem
- 29.04.2025 00:27
Karşıyaka Tramvayı’nın yetersiz kalması nedeniyle vatandaşlar tarafından gelen talepler üzerine projelendirilen ve Katip Çelebi Üniversitesi ile Çiğli Devlet Hastanesi’ne ulaşımı kolaylaştıracak Çiğli Tramvayı projesinde kritik bir gelişme yaşandı
Temeli, Şubat 2021’de CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçaroğlu tarafından atılan Çiğli Tramvay Projesi’ne ilişkin kritik bir gelişme yaşandı.
Daha önce Konak ve Karşıyaka tramvaylarının hizmete girmesi sonrasında Çiğli bölgesinde de raylı ulaşıma ihtiyaç duyulduğu vatandaşlar tarafından dile getirilmişti.
Karşıyaka Tramvayı’nın Ata Sanayi, Çiğli Devlet Hastanesi duraklarıyla birlikte Katip Çelebi Üniversitesi’ne kadar uzatılacak olması ve yapımına başlanması sonrasında güzergahın imar planlarına işlenmesine karar verilmişti.
Bu kapsamda tramvayın Ataşehir Mahallesi kısmına ilişkin 1/5000’lik Nazım İmar Planı değişikliği ile 1/1000’lik Uygulama İmar Planı değişikliği önerisi 2021 yılında Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanmış ve proje için geçtiğimiz yıl Aralık ayında ÇED süreci başlamıştı.
Öte yandan; “Çiğli Tramvay Hattı" Güzergâhının, Ataşehir, Yeni Mahalle, Küçük Çiğli ve Balatçık Mahallelerinde Kalan Kısımları için hazırlanan ve revize edilen 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Değişikliği askıya çıkarıldı.
Plan değişikliğinin amacının vatandaşlardan gelen talepler olduğu belirtilirken konuya ilişkin raporda, “Karşıyaka Tramvayının hizmete alınası sonrasında Çiğli ilçesinde yaşayan vatandaşlarımızın Belediyemizin Hemşehri İşetişim Merkezi yoluyla ve direkt başvuruları ile Karşıyaka Tramvayının Ata Sanayi, Çiğli Devlet Hastanesi ve Katip Çelebi Üniversitesi’ne kadar uzatılması talepleri belediyiz tarafından değerlendirilmiş; taleplerin uygun görülmesi neticesinde Belediye Başkanlığımız Taylı Sistem Dairesi Başkanlığımızda yaklaşık 6 kilometre uzunluğunda Çiğli Tramvay Hattı Projesi yapım çalışmalarına başkanmış; söz konusu güzergâhın imar planlarına işlenmesi ihtiyacı doğrultusunda 1/5000 ölçekli nazım ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişiklikleri hazırlanmıştır” ifadelerine yer verildi.
Raporda ayrıca, Daire Başkanlığı tarafından yazılan yazı kapsamında bazı yerlerde değişiklikler yapıldığı, bazı trafo ve durak yerlerinin yeniden değerlendirilip değiştirildiği ifade edildi.
5.15 kilometre uzunluğunda olacak tramvay hattı üzerinde 9 durak olacak. Projenin toplam maliyetinin ise 912 milyon 739 bin lira olması öngörülmüştü.
BU HABER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR - Badminton’da İzmir dereceleri Bayraklı’dan çıktı