Demirtaş: 2018’de 250 bin Çinli bekliyoruz

T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye ve İzmir tanıtım turu kapsamında gelen Çinli medya temsilcileri, İzmir Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş’ı makamında ziyaret etti


  • Oluşturulma Tarihi : 09.12.2017 07:49
  • Güncelleme Tarihi : 09.12.2017 07:49
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Demirtaş: 2018’de 250 bin Çinli bekliyoruz haberinin görseli

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN

Çinli medya temsilcilerini odada ağırlamaktan dolayı memnuniyet duyduklarını ifade eden Başkan Demirtaş, iki ülke arasındaki ticaret ve turizm potansiyelinin daha fazla artmasını dilediklerini söyledi. Çinlilerin her gittiği yerde fotoğraf çektiğine dikkat çeken Demirtaş, “Çinliler sürekli fotoğraf çekip aktarıyor. İzmir’de de gezilip görülecek ve fotoğraf çekilecek çok yer var. Çok daha fazla Çinli turisti Ege’ye ve İzmir’e bekliyoruz. Sadece İzmir’de UNESCO dünya mirası listesine girmiş Efes ve Bergama Antik kenti gibi çok önemli yerimiz var. Ayrıca bir o kadar onlar kadar da değerli olan Agora’mız var. Ören yerleri konusunda çok zenginiz. Mutfağımız da Çin mutfağı gibi sağlıklı bir mutfak. Daha çok sebze ve balık ağırlıklı bir yemek kültürümüz var” dedi.

ÇİN BÜYÜK BİR PAZAR

Oda olarak turizmi ve gelen turistleri çok fazla önemsediklerini belirten Demirtaş, “O nedenle bu yılın mayıs ayında Çin’in Şangay kentindeki roadshow fuarına katıldık. Çin’de 6 tane bölge belirledik ve hepsine gideceğiz. Orada İzmir’i ve Ege’yi tanıtacağız. İzmir’de 50 bin yatak kapasitesine sahip otellerimiz var. Bu otellerin iş yapması için de turiste ihtiyacımız var. 12 ay boyunca İzmir’de turizm yapmak mümkün. Çin çok büyük bir pazar. 2018’de Çin’den 250 bin turist gelmesini bekliyoruz” diye konuştu.

OTEL REKLAMI YAPIN ÖNERİSİ

Çinli medya temsilcileri ise kısa sürede İzmir’i tanımaya çalıştıklarını ve ilk gördükleri şeyin de insanların sıcakkanlı olması olduğunu söylediler. Çin’de daha fazla yatırım yapılmasını ve reklam yapılması gerektiğine işaret eden Çinli Medya temsilcileri, insanların bir yerden bir yere giderken ilk akla gelen şeyin nerede kalacakları sorusunun kafalarında soru işareti yarattığını belirttiler. Bu sebepten dolayı tanıtım ve reklamlarda turistlere kalacakları yerlerin gösterilmesi önerisinde bulundular.